  • 1. Data: 2008-05-26 15:46:41
    Temat: Zaległość w płaceniu RTV
    Od: coder <j...@o...pl>

    Jak wygląda od strony prawnej niepłacenie abonamentu RTV. Bo skoro
    jest obowiązek i pocztowcy mieli sprawdzać, a płacić nie musi tylko
    ten co zgłosił, że tv nie ma, to czy każdemu kto nie zgłosił a nie
    płaci rosną jakieś zaległości z tego tytułu?
    Jeżeli rosną to ciekawa historia jak połowa obiętych nie płaci i teraz
    zalega.
    A jak nie rosną to wszyscy którzy płacą mogą czuć krzywde i czuć się
    oszukanym, bo miał obowiązek płacić i płacił a gdyby nie zapłacił to
    też by było i by nie był nic winien:)

    Chodzi mi wyłącznie o podejście prawne do tego tematu.

    Bo tak sobie myśle, że PO o tym wie i chyba nie ma innego wyjści jak
    ten abonament teraz zlikwidować:). Bo inaczej to i tak źle i tak
    niedobrze:)

  • 2. Data: 2008-05-26 16:44:19
    Temat: Re: Zaległość w płaceniu RTV
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    coder wrote:
> [...]
    > ten co zgłosił, że tv nie ma, to czy każdemu kto nie zgłosił a nie
    > płaci rosną jakieś zaległości z tego tytułu?

    Płacić ma ten, kto zgłosił, że ma.
    Jak nie płaci, to zapłaci z odsetkami.

    Kto nie zgłosił i nie ma książeczki radiofonicznej, oficjalnie
    stwierdza, że telewizora nie ma, więc za co ma płacić.
    Jak go złapią że ma to zapłaci karę.

  • 3. Data: 2008-05-26 20:29:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > Jak go złapią że ma to zapłaci karę.

    Albo powie, że właśnie kupił telewizor, zdaje się, że trzeba w ciągu
    7 dni go "zarejestrować".

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-05-26 22:40:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Albo powie, że właśnie kupił telewizor, zdaje się, że trzeba w ciągu 7
    > dni go "zarejestrować".

    Jeśli już kogoś z poczty wpuścił do mieszkania, to z takiego spotkania
    zwykle powstanie protokół, z którego będzie wynikało, czy telewizor był
    nowy, właśnie kupiony i zeznania innych osób które to potwierdzają,
    tudzież będzie sentencja, że własciciel oświadczył coś innego.
    Jak najbardziej to co napisałeś może przejść tylko trzeba być trochę
    błyskotliwym już w momencie spotkania.

  • 5. Data: 2008-05-27 15:37:24
    Od: "ciekawski" <d...@s...pl>

> [...]
    > tudzież będzie sentencja, że własciciel oświadczył coś innego.
    > Jak najbardziej to co napisałeś może przejść tylko trzeba być trochę

    niestety obywatel musi płacić różne opłaty. Teraz np. chcą wprowadzić opłaty
    "denne" dla żeglarzy.
    Co do listonosza to po co go wpuszczać do domu?

    Nie wiem jak u Was, ale w mojej miejscowości listonosz nie wejdzie do domu,
    aby szukać tv. Dlaczego? Bo chłop dostaje napiwki za renty, emerytury,
    wcześniej przyniesiony zwrot kasy, więc wyrabia drugą a może i trzecią
    pensję. Na swoim rewirze jest znany i co będzie kalał swoje gniazdo? W
    przeciwnym razie i tak pocztą pantoflową się rozniesie, że jest taki sku...
    i ostatnie słowa jakie wypowie to "dobry piesek, grzeczny piesek";) przy
    następnej rozniesionej poczcie

  • 6. Data: 2008-05-27 16:59:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ciekawski wrote:

    > niestety obywatel musi płacić różne opłaty. Teraz np. chcą wprowadzić
    > opłaty "denne" dla żeglarzy.
    > Co do listonosza to po co go wpuszczać do domu?

    Po nic.
    Ale jak się go już wpuści to klamka zapadła.

> [...]
    > jest taki sku... i ostatnie słowa jakie wypowie to "dobry piesek,
    > grzeczny piesek";) przy następnej rozniesionej poczcie

    Wejdzie jak mu każą. Nie będzie miał wyboru.
    Po za tym niekoniecznie to musi być miejscowy listonosz.
    Moga np. wymyśleć trójki klasowe z innego rejonu.
    W ten sposob chlop uratuje glowe.

  • 7. Data: 2008-05-27 19:53:53
    Od: "ciekawski" <d...@s...pl>

    > Wejdzie jak mu każą. Nie będzie miał wyboru.

    Ale nie ma obowiązku wpuszczania do domu. Chyba nawet z policjantem nie
    może wejść na hasło "sprawdzamy czy ma pan tv". Tak wnioskuje z treści
    zawartych wcześniej na grupie w tym temacie.

    > Po za tym niekoniecznie to musi być miejscowy listonosz.
    > Moga np. wymyśleć trójki klasowe z innego rejonu.
    > W ten sposob chlop uratuje glowe.

    I one mogą wejść do domu???

  • 8. Data: 2008-05-27 19:58:41
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g1hoss$lj9$1@inews.gazeta.pl ciekawski
    <d...@s...pl> pisze:

    > Ale nie ma obowiązku wpuszczania do domu.
    Nie ma nawet obowiązku owierania drzwi.

    > Chyba nawet z policjantem nie może wejść na hasło "sprawdzamy czy ma pan
    > tv". Tak wnioskuje z treści zawartych wcześniej na grupie w tym temacie.
    Ale to jest Polska.
    Z policjantem moga próbować wejść na inne hasło.

    A skąd.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2008-05-27 20:13:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ciekawski wrote:

    > Ale nie ma obowiązku wpuszczania do domu. Chyba nawet z policjantem nie
    > może wejść na hasło "sprawdzamy czy ma pan tv". Tak wnioskuje z treści
    > zawartych wcześniej na grupie w tym temacie.

    Nie ma obowiązku wpuszczania go.
    Ale on będzie miał obowiązek iść a jak go nie wpuszczą, to sobie pójdzie.
    Z tym, że jak go już wpuszczą i telewizor mają to klapa.
    No chyba, że listonosz skłamie i napisze w protokole, że telewizora nie
    widział.

    > I one mogą wejść do domu???

    j.w. jak się ich zaprosi do środka.
    Uwaga na radio w samochodzie. Żeby go zobaczyć listonosz nie musi być
    zaproszony do samochodu.

  • 10. Data: 2008-06-04 08:14:47
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Mon, 26 May 2008 08:46:41 -0700 (PDT), coder napisał(a):

    > Chodzi mi wyłącznie o podejście prawne do tego tematu.

    Umknelo mi... pojawilo sie u jednej osoby drugie miejsce zamieszkania
    (wybudowala sobie dom). Pojawil sie tam tez nowy telewizor. Czy powinien
    placic za oba odbiorniki? Tzn. podwojny abonament czy pojedynczy? I czy
    trzeba rejestrowac ten nowy odbiornik albo wyrejestrowywac stary?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik