  • 1. Data: 2008-05-26 15:07:21
    Temat: Artykuły w pdfi-e za pieniądze na stronie internetowej?
    Od: AnnaWyszkowska <a...@w...pl>

    Witam
    Mam takie pytanie posiadam swoją stronę internetową i chciałabym
    sprzedawać swoje artykuły zapisane w pdf-ie za drobne sumy 2-3 zł za
    artykuł, czy musze zarejestrować działalność gospodarczą? Mnie chodzi
    o to żeby te drobne pieniadze zwróciły mi koszty utrzymania strony.
    Musze jakieś podatki od tych artykułow płacic?

    Dzieki za info

  • 2. Data: 2008-05-26 17:27:01
    Od: "grupa" <g...@g...pl>

    Użytkownik "AnnaWyszkowska" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
[...]

    nie musisz

    Mnie chodzi
    o to żeby te drobne pieniadze zwróciły mi koszty utrzymania strony.
    Musze jakieś podatki od tych artykułow płacic?

    musisz

  • 3. Data: 2008-05-26 18:00:41
    Od: "fotografffffff" <n...@n...pl>

    Użytkownik "grupa" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sprzedawać swoje artykuły zapisane w pdf-ie za drobne sumy 2-3 zł za
    > artykuł, czy musze zarejestrować działalność gospodarczą?

    Dlaczego?
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-05-26 18:38:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "AnnaWyszkowska" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    Gazeta też kosztuje kilka złotych, a jakoś nikomu nie przychodzi do głowy
    jej sprzedawanie bez prowadzenia działalności gospodarczej. Oczywiście, że
    musisz prowadzić działalność i płacić podatki.

  • 5. Data: 2008-05-26 19:37:36
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Mon, 26 May 2008 08:07:21 -0700 (PDT), AnnaWyszkowska napisał(a):

> [...]
    > sprzedawać swoje artykuły zapisane w pdf-ie za drobne sumy 2-3 zł za
    > artykuł, czy musze zarejestrować działalność gospodarczą?

    Nie musisz, ale gdyby co, to musisz wykazać, że co to robisz nie spełnia
    art. 2:

    Tekst ujednolicony USTAWY z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności
    gospodarczej (Dz. U. Nr 173, poz. 1807)

    Rozdział 1
    Przepisy ogólne
    Art. 1.
    Ustawa reguluje podejmowanie, wykonywanie i zakończenie działalności
    gospodarczej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz zadania organów
    administracji publicznej w tym zakresie.

    Art. 2.
    Działalnością gospodarczą jest zarobkowa działalność wytwórcza, budowlana,
    handlowa, usługowa oraz poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin
    ze złóż, a także działalność zawodowa, wykonywana w sposób zorganizowany i
    ciągły.

    Art. 3.
    Przepisów ustawy nie stosuje się do działalności wytwórczej w rolnictwie w
    zakresie upraw rolnych oraz chowu i hodowli zwierząt, ogrodnictwa,
    warzywnictwa, leśnictwa i rybactwa śródlądowego, a także wynajmowania przez
    rolników pokoi, sprzedaży posiłków domowych i świadczenia w gospodarstwach
    rolnych innych usług związanych z pobytem turystów.

    pozostałe artykuły także proponuję poczytać.

    Nie musisz rejestrować działalności gospodarczej, jeśli dochód ten
    przepuścisz przez firmę oferującą mikropłatności, wtedy ludzie wysyłają
    Krótkie Wiadomości Tekstowe na numery o podwyższonej płatności...

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Drezno galeria http://tiny.pl/nvbs

  • 6. Data: 2008-05-26 19:46:03
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 26 May 2008 20:00:41 +0200, fotografffffff napisał(a):

    > Dlaczego?

    Bo po co?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2008-05-26 19:46:23
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 26 May 2008 20:38:46 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Gazeta też kosztuje kilka złotych, a jakoś nikomu nie przychodzi do głowy
    > jej sprzedawanie bez prowadzenia działalności gospodarczej. Oczywiście, że
    > musisz prowadzić działalność i płacić podatki.

    Płacić podatki tak, prowadzić działalność NIE.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 8. Data: 2008-05-27 06:37:24
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

[...]

    zbieraj darowizny, plac z anie podatki a w prezencie za pomco wysylaj pdfy
    :)

    P.

  • 9. Data: 2008-05-27 08:40:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 May 2008, Troll wrote:

    > zbieraj darowizny, plac z anie podatki a w prezencie za pomco wysylaj pdfy :)

    "odwdzięczanie sie innym prezentem" jest dobrą metodą na dostarczenie
    dowodu, że nie było mowy o darowiźnie :>
    Pamiętamy, że US będzie miał setki świadków (w postaci "obdarowujących").
    BTW: no i skąd te podatki przy darowiznach po 2 czy 3 zł? :O

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-05-27 13:33:56
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

> [...]
    > Pamiętamy, że US będzie miał setki świadków (w postaci "obdarowujących").
    > BTW: no i skąd te podatki przy darowiznach po 2 czy 3 zł? :O

    a odwdzięczenie sie punktami na stronie (typu zwiekszony ranking, czyli cos
    niekomercyjnego) takze moze zostac tak potraktowane ?