  • 1. Data: 2008-05-26 14:16:25
    Temat: Prawo Przewozowe art 33a ust 3b
    Od: " Zbyszek" <z...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Czy ktoś mógłby mi odpowiedzieć na pytanko odnośnie tego właśnie zapisu:

    "3b. W razie posiadania przez podróżnego ważnego dokumentu przewozu, którego
    nie miał podczas przejazdu, do zwrotu i umarzania należności za przewóz i
    opłaty dodatkowej stosuje się przepis ust. 3a zdanie drugie."

    Czy ten zapis tyczy również zwykłych bezimiennych biletów jednorazowych? Już
    udowodniłem Kolejom Mazowieckiem, ze takowy bilet posiadałem, problem tkwi
    jeszcze w pracowniku "ulubionej" firmy Renoma, który mówi ze biletu mu nie
    okazałem (okazałem, tylko stwierdził, ze nieważny). W każdym bądź razie jakby
    powyższy zapis mnie obejmował mógłbym już odpuścić sobie użeranie się z nimi.

    Więc czy ważne jest czy mu okazałem bądź nie, jeśli jestem w tej wygodnej
    sytuacji, że mogę ponad wszelką wątpliwość udowodnić KM, że ważny bilet na
    przejazd posiadałem??

  • 2. Data: 2008-05-26 14:46:15
    Temat: Re: Prawo Przewozowe art 33a ust 3b
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Zbyszek pisze:

> [...]
    > powyższy zapis mnie obejmował mógłbym już odpuścić sobie użeranie się z nimi.

    Ten zapis nie dotyczy Twojej sytuacji - Ty posiadałeś ważny bilet w
    momencie przejazdu. Niestety, będziesz musiał się jeszcze poużerać
    aczkolwiek skoro piszesz że KM przyznała rację Tobie, nie powinno to byś
    specjalnie problematyczne - w końcu zobowiązanie istniało względem KM a
    nie Renomy.

    Przytoczony przez Ciebie przepis określa sytuację, w której posiadasz
    ważny bilet ale nie w chwili przejazdu. Na przykład miałeś bilet
    miesięczny, ale zapomniałeś zabrać go z domu.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 3. Data: 2008-05-26 14:58:59
    Od: " " <z...@W...gazeta.pl>

    Sebcio <s...@n...com> napisał(a):

> [...]
    > ważny bilet ale nie w chwili przejazdu. Na przykład miałeś bilet
    > miesięczny, ale zapomniałeś zabrać go z domu.

    Widzisz, po pierwszej reklamacji KM odpisały mi, ze bilet jest bezimienny
    (dokladnie bilet PKP IC - ktory jest wazny w KM miedzy W-wa Wsch. - W-wa Zach.).

    , wiec załatwiłem zaświadczenie z zakładu pracy ze bilet był przypisany do
    mnie (rozliczenie delegacji, zaświadczenie dyrektora, ksera biletów podbite na
    zgodnosc z oryginałem), wystarczyło żeby bilet przestałbyc "bezimienny" dla
    KM. Wiec poszli wyjasnic w Renomie, a Renoma jak to Renoma: "Nie pokazali mi
    takiego biletu" (...) czy ktoś sie spodziewał innej odpowiedzi wogle?!?

    W każdym bądź razie oni uznali, ze taki bilet posiadałem tylko go nie
    okazałem, czyli jak dla mnie sytuacja podobna do takiej, ze mam bilet, ale nie
    przy sobie.

    No bo bezsensowna sytuacja wychodzi, miałem ważny bilet, udowodniłem ze miałem
    ważny bilet i co? dalej mam płacić karę? :/

  • 4. Data: 2008-05-28 11:10:51
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik <z...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > , wiec załatwiłem zaświadczenie z zakładu pracy ze bilet był przypisany do
    > mnie (rozliczenie delegacji, zaświadczenie dyrektora, ksera biletów
    > podbite na
    > zgodnosc z oryginałem),

    Co nie zmienia faktu, że nie miałeś biletu a ten znalazłeś w koszu po
    wyjściu z pociągu.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 5. Data: 2008-06-02 17:36:54
    Od: " Zbyry" <z...@W...gazeta.pl>

    Nostradamus <l...@p...fm> napisał(a):

    > Użytkownik <z...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Co nie zmienia faktu, że nie miałeś biletu a ten znalazłeś w koszu po
    > wyjściu z pociągu.

    Bilet PKP InterCity z Gdańska do Warszawy + miejscówka potwierdzająca dzień i
    godzinę na miejscówce dodatkowo dodrukowane było drugie bezpłatne miejsce do
    kwartalnego bezimiennego biletu PKP IC, należącego do naszej firmy, trochę
    zbyt dużo tych "ale", żeby bilet był ze śmietnika na stacji...

    To ze miałem bilet udowodniłem, teraz wszystko rozchodzi się o to ze Pracownik
    ZW RENOMA mówi, ze mu nie pokazałem (nie pokazaliśmy, bo nas 2 było) no i
    oczywiście jak zwykle pracownicy firmy RENOMA "NIGDY" nie kłamią...

    jeszcze raz mowie, ze miałem wazny bilet na przejazd i to udowodnilem KM.
    rozchodzi sie o to ze "Renomiarz" mówi ze nie pokazałem mu go. Moje pytanie
    jest czy to ma znaczenie skoro udowodnilem ze wazny bilet mialem. Bo inaczej
    sprawa oprzec sie może tylko o sąd, żebym cokolwiek udowodnił temu miłemu
    panu, a jak każdy wie ten mandat nie jest tego wart ehhhhh... i na tym Koleje
    właśnie bazuja...