  • 21. Data: 2022-09-05 12:59:09
    Temat: Re: Zakupy imienne w sklepie o dużej powierzchni
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    jureq w
    <news:6315d48c$0$6198$65785112@news.neostrada.pl>:

    > To dlaczego bez problemu wydają paragony fiskalne?

    Nie widzę związku z tym, że wydają paragony, o czym napisałem powyżej, z
    zakupem konsumenckim (do jakiej kwoty obecnie paragon z NIP wystarcza by go
    uznać za Fakturę VAT?)
    Skoro w regulaminie stoi, że klientem nie może być konsument, to nie można
    przy zakupie "na paragon bez nip" powoływać się na bycie konsumentem.
    Zresztą pewnie (dawno nie byłem) skanują na wstępie przy kasie kartę i NIP
    się automagicznie na paragonie pojawia...

    --
    Tomasz

  • 22. Data: 2022-09-05 13:01:57
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Marcin Debowski w

    > sklep jest dostępny też dla osób fizycznych,

    Uważaj Marcinie z tymi "OF" bo masz na myśli "OP" (prywatne) :)

    --
    Tomasz

  • 23. Data: 2022-09-05 13:14:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-09-05, Tomasz <n...@i...invalid> wrote:
    > Marcin Debowski w

    > Uważaj Marcinie z tymi "OF" bo masz na myśli "OP" (prywatne) :)

    Racja.

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2022-09-05 13:56:14
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 5 września 2022 o 12:59:11 UTC+2 Tomasz napisał(a):
> [...]
    > Zresztą pewnie (dawno nie byłem) skanują na wstępie przy kasie kartę i NIP
    > się automagicznie na paragonie pojawia...

    Pewnie tak, bo pewnie właśnie po to są te karty (żeby nie dyktować, czas to
    pieniądz).
    Ale co, jak na paragonie jest NIP, to oznacza, że zakup nie jest "konsumencki"?
    Paragon z NIP robi za "fakturę uproszczoną" (równoważną "zwykłej") do 450zł,
    i sklep może nie wydać (a może nawet nie wolno mu) "zwykłej" faktury za ten zakup.

    Ale ja jako fizol bez DG też mam NIP (zaczynałem pracę zanim ktoś wpadł na pomysł, że
    dla fizoli
    NIPem może być PESEL) i wielokrotnie brałem faktury z tym NIPem - potrzebne
    było do zwrotu VAT za materiały budowlane.
    To jak sobie podam w sklepie ten NIP, to będzie zakup "niekonsumencki"?

  • 25. Data: 2022-09-05 14:18:10
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Dawid Rutkowski w
    oups.com>:

    > Pewnie tak, bo pewnie właśnie po to są te karty (żeby nie dyktować, czas to
    pieniądz).
    > Ale co, jak na paragonie jest NIP, to oznacza, że zakup nie jest "konsumencki"?
    [...]
> [...]
    > było do zwrotu VAT za materiały budowlane.
    > To jak sobie podam w sklepie ten NIP, to będzie zakup "niekonsumencki"?

    Nie usiłuj zamotać, bo jesteś na z góry przegranej pozycji -- dla wydania
    karty SELGROS ma przy rejestracji miejsca na NIP dla OP nie ma, i co im
    zrobisz? Podasz, że jesteś FIRMA, to masz miejsce na NIP i wtedy nie jest to
    zakup konsumenta...
    Jakieś inne pytania masz, żeby Ci wytłumaczyć?

    Makro ma w regulaminie, że każdy zakup jest na FIRME, więc YPB?

    --
    Tomasz

  • 26. Data: 2022-09-05 14:23:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 5 września 2022 o 14:18:11 UTC+2 Tomasz napisał(a):
> [...]
    > Jakieś inne pytania masz, żeby Ci wytłumaczyć?
    >
    > Makro ma w regulaminie, że każdy zakup jest na FIRME, więc YPB?

    Ale ale, czy ja twierdziłem, że selgros jest tak cwany jak makro?
    Po prostu nie sądziłem, że można być takim debilem - ale widać można.
    Jak jest głupi, to ich sprawa - i można ich nie tylko o "naruszenie praw
    konsumenta", ale i za przetwarzanie danych osobowych ścignąć.
    Tak to jest być dobrym dla Polaków ;>

    Zaś co do pytań to serio pytam, czy jak podam mój NIP do paragonu,
    to to nie będzie zakup konsumencki?

  • 27. Data: 2022-09-05 14:34:21
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Dawid Rutkowski w
    oups.com>:

    > Zaś co do pytań to serio pytam, czy jak podam mój NIP do paragonu,
    > to to nie będzie zakup konsumencki?

    No to idziesz i czytasz KC ;P

    Tu masz fragmencik:
    "Art. 385(5). Przepisy dotyczące konsumenta, zawarte w art. 385(1)-385(3),
    stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z
    jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada
    ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z
    przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego
    na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
    Gospodarczej"

    --
    Tomasz

  • 28. Data: 2022-09-05 17:56:01
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Ale ja jako fizol bez DG też mam NIP (zaczynałem pracę zanim ktoś wpadł na pomysł,
    że dla fizoli
    > NIPem może być PESEL) i wielokrotnie brałem faktury z tym NIPem -

    Wydajemisie, że jest to nielegalne.

    MJ

  • 29. Data: 2022-09-05 18:19:43
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 5 września 2022 o 17:56:04 UTC+2 Michał Jankowski napisał(a):
    > Wydajemisie, że jest to nielegalne.

    No US był zadowolony (tzn. nie był, że musi zwrócić część VATu za materiały
    budowlane,
    i przetrzepał PITa za karę, ale nie narzekał na same faktury) - i to w dwóch
    transzach,
    2008-2009 i 2013-2014.
    Chyba że od tego czasu coś się zmieniło.
    Strach się bać.

  • 30. Data: 2022-09-08 22:54:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 4 Sep 2022 10:36:01 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > Zapewne selgros nie jest detalistą.
    > Kupując tam pewnie nie jesteś też konsumentem.

    Wątpię.
    Przepisy robią wyjatek dla Selgrosa?

    Pytanie dochodzi inne - ma ktos karte, moze na własna DG, moze na
    jakąś sp.zoo, ale zakupy robi "na prywatny uzytek" ... konsument,
    czy nie?

    J.