  • 11. Data: 2022-09-05 10:16:58
    Temat: Re: Zakupy imienne w sklepie o dużej powierzchni
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 5 września 2022 o 00:20:12 UTC+2 Marcin Debowski napisał(a):

    > Czy się jest czy nie jest konsumentem zależy czy zawiera umowę jako
    > osoba fizyczna i czy (nie) jest to (zakupione towary) na cele
    > bezpośrednio związane z prowadzoną działalności zawodową czy
    > gospodarczą. Jeśli karta jest na osobę fizyczną, to raczej błędne będzie
    > domniemanie, że zakup w hurtowni wystarczy, żeby uznać to za zakup
    > niekonsumencki.

    Może podpisujesz przy rejestracji karty, że właśnie niekonsumencko?

  • 12. Data: 2022-09-05 10:18:15
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

> [...]
    > gospodarczą. Jeśli karta jest na osobę fizyczną, to raczej błędne będzie
    > domniemanie, że zakup w hurtowni wystarczy, żeby uznać to za zakup

    A, i co do "osób fizycznych" - raczej by nie przeżyli sprzedając tylko "osobom
    prawnym".

  • 13. Data: 2022-09-05 10:19:37
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 4 września 2022 o 22:57:47 UTC+2 Krzysztof kw1618 napisał(a):
    > Od kiedy sklep decyduje kim jest klient ?
    > Chyba to zalezy od statusu klienta, czy ma aktywną DG, czy kupuje dla
    > spółki z oo, czy SA i bierze fakturę z NIP podmiotu, który jest
    > zarejestrowany dodatkowo w ewidencji VAT.
    > Niektórzy z DG nie są w ewidencji VAT.

    Od sklepu może zależeć, czy klientom o statusie konsumenta sprzeda czy nie sprzeda.
    Tzn. nie od "sklepu", bo temu nie wolno, a od "hurtowni".

  • 14. Data: 2022-09-05 11:03:30
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Od sklepu może zależeć, czy klientom o statusie konsumenta sprzeda czy nie sprzeda.
    > Tzn. nie od "sklepu", bo temu nie wolno, a od "hurtowni".

    Ale jak już sprzeda, to jest to sprzedaż konsumencka.

    MJ

  • 15. Data: 2022-09-05 12:18:14
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 5 września 2022 o 11:03:33 UTC+2 Michał Jankowski napisał(a):

    > Ale jak już sprzeda, to jest to sprzedaż konsumencka.

    A to tak - ale najpierw jeszcze musi tak sprzedać.
    Zaś ja mam przekonanie graniczące z pewnością, że żeby kupić chlebek w selgrosie,
    najpierw
    (przy wyrabianiu karty) musisz podpisać, że wszystko, co kupujesz, idzie na DG, a nie
    na konsumpcję.
    I co potem, powiesz, że oszukałeś?

  • 16. Data: 2022-09-05 12:34:20
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Dawid Rutkowski w
    oups.com>:

> [...]
    najpierw
    > (przy wyrabianiu karty) musisz podpisać, że wszystko, co kupujesz, idzie na DG, a

    Zamiast opowiadać głupoty, to mogłeś poczytać:

    <https://selgros24.pl/dokumenty/artykuly/Selgros24/Z
    asady+sprzedazy+Selgros+Cash+Carry>

    I przy rejestracji podaje się, czy firma, czy osoba prywatna ( nie mylić z
    prywaciarzami:) )

    Aha, i żeby było jasne, w Makro też można kupować "na paragon", ale mają w
    regulaminie"
    "Klient MAKRO - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie
    będąca
    osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, posiadająca nr
    Klienta
    MAKRO, dokonująca zakupów w sieci MAKRO Cash and Carry Polska S.A. na cele
    związane z działalnością gospodarczą, nie będąca konsumentem, "

    I taki zapis wyklucza zakup konsumencki...

    --
    Tomasz

  • 17. Data: 2022-09-05 12:45:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 5 września 2022 o 12:34:22 UTC+2 Tomasz napisał(a):
> [...]
    > związane z działalnością gospodarczą, nie będąca konsumentem, "
    >
    > I taki zapis wyklucza zakup konsumencki...

    Ale opowiadam głupoty czy nie?
    W selgros jest taki sam zapis w regulaminie jak w makro czy nie ma?

  • 18. Data: 2022-09-05 12:50:52
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Mon, 5 Sep 2022 12:34:20 +0200, użytkownik Tomasz napisał:

> [...]
    > będąca konsumentem, "
    >
    > I taki zapis wyklucza zakup konsumencki...

    To dlaczego bez problemu wydają paragony fiskalne?

  • 19. Data: 2022-09-05 12:53:51
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Dawid Rutkowski w
    oups.com>:

> [...]

    [...]

    > Ale opowiadam głupoty czy nie?

    Tak

    > W selgros jest taki sam zapis w regulaminie jak w makro czy nie ma?

    Poczytaj, link dostałeś ;P

    --
    Tomasz

  • 20. Data: 2022-09-05 12:56:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-09-05, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    asady+sprzedazy+Selgros+Cash+Carry>

    > Ale opowiadam głupoty czy nie?
    > W selgros jest taki sam zapis w regulaminie jak w makro czy nie ma?

    Mam duże wątpliwości, czy taki zapis byłby legalny. Albo się deklaruje,
    że sklep jest dostępny też dla osób fizycznych, co rozumiem miało tu
    miejsce, albo się nie ogłasza i obsługuje tylko przedsiębiorców. Jeśli
    sklep zapewnie, że nieprzedsiębiorca może tam też kupić pod warunkiem
    wyrobienia karty, to wymuszanie takiej deklaracji jest MZ niedozwolonym
    postanowieniem umownym. Bo przecież nie jest to adresowane do osób
    fizycznych, które coś kupują do siebie do pracy, aby później dostać od
    pracodawcy zwrot. UOKiK w to raczej nie uwierzy.

    --
    Marcin