  • 1. Data: 2022-09-04 18:49:04
    Temat: Zakupy imienne w sklepie o dużej powierzchni
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    Jak zapewne wszyscy wiecie sklepy takie jak Lidl, Biedronka, Carrefour,
    Auchan i inne mają swoje aplikacje czy karty klienta, kto chce może z
    nich korzystać, wpisuje się w aplikacje swoje dane, zazwyczaj także nr
    telefonu który używa i dzięki temu czasem ma jakieś tam artykuły po
    niższej cenie niż bieżąca.
    Można jednak z tego nie korzystać.

    Ostatnio sklep Selgros otworzył się na klienta detalicznego, trzeba
    wyrobic kartę, ale jest tak, że bez karty nie wejdzie się na halę i
    karta ta zawsze skanowana jest przy kasie. Dzięki temu nie można zrobić
    w tym sklepie zakupów anonimowo. Czy jest to jakieś naruszenie praw
    konsumenta ?
    Tak, tak, zapewne można to jakoś ominąc podając dane słupa, ale nie o
    tym ten wątek.

  • 2. Data: 2022-09-04 19:36:01
    Temat: Re: Zakupy imienne w sklepie o dużej powierzchni
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 4 września 2022 o 18:49:08 UTC+2 Monika Głowacka napisał(a):
> [...]
    > konsumenta ?
    > Tak, tak, zapewne można to jakoś ominąc podając dane słupa, ale nie o

    Zapewne selgros nie jest detalistą.
    Kupując tam pewnie nie jesteś też konsumentem.

  • 3. Data: 2022-09-04 20:30:05
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > Zapewne selgros nie jest detalistą.
    > Kupując tam pewnie nie jesteś też konsumentem.

    Byłem w Piasecznie k/Warszawy, to owszem, dużo opakowań zbiorczych, ale
    da się kupić 1 chleb, 3 bułki, 2 długopisy, baterie AAA paczka 4szt,
    tyle że denerwujące, bo cena netto jest dużą czcionką, a cena z VAT małą.

  • 4. Data: 2022-09-04 21:13:17
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 4 września 2022 o 20:30:09 UTC+2 Krzysztof kw1618 napisał(a):

    > Byłem w Piasecznie k/Warszawy, to owszem, dużo opakowań zbiorczych, ale
    > da się kupić 1 chleb, 3 bułki, 2 długopisy, baterie AAA paczka 4szt,
    > tyle że denerwujące, bo cena netto jest dużą czcionką, a cena z VAT małą.

    Ale w hurtowni nie ma chyba obowiązku, by sprzedawać opakowania po min. 10 chlebów
    czy długopisów.
    I widać, że dla firm, bo ceny netto eksponowane, w detalu to chyba zabronione.
    Tylko że kupując w hurtowni nie jesteś konsumentem.

    A dla kontrprzykładu w kerfurze w galmoku zgrzewka wody kosztuje (troszkę) mniej niż
    6 butelek osobno.
    A w biedronku nie (wyłączając "promocje" "kup 2/6/12 zapłać mniej").

  • 5. Data: 2022-09-04 22:57:44
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

> [...]
    > I widać, że dla firm, bo ceny netto eksponowane, w detalu to chyba zabronione.
    > Tylko że kupując w hurtowni nie jesteś konsumentem.

    Od kiedy sklep decyduje kim jest klient ?
    Chyba to zalezy od statusu klienta, czy ma aktywną DG, czy kupuje dla
    spółki z oo, czy SA i bierze fakturę z NIP podmiotu, który jest
    zarejestrowany dodatkowo w ewidencji VAT.
    Niektórzy z DG nie są w ewidencji VAT.

  • 6. Data: 2022-09-04 23:29:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.09.2022 o 18:49, Monika Głowacka pisze:
    > Ostatnio sklep Selgros otworzył się na klienta detalicznego

    Bo to są hurtownie, a nie sklepy.

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2022-09-04 23:34:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 4 września 2022 o 23:29:35 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):
    > Bo to są hurtownie, a nie sklepy.

    A jakieś uzasadnienie?
    Przepis na poparcie tego co piszesz zacytujesz?

  • 8. Data: 2022-09-04 23:55:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.09.2022 o 23:34, Kris pisze:
    > A jakieś uzasadnienie?
    > Przepis na poparcie tego co piszesz zacytujesz?

    Jaki przepis? Wyczytałem to na ich stronie. To hurtownia spożywcza.
    Teoretycznie mogli by detalistów w ogóle nie obsługiwać. Jak obsługują,
    to na swoich zasadach.

    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2022-09-05 00:20:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-09-04, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    > Zapewne selgros nie jest detalistą.
    > Kupując tam pewnie nie jesteś też konsumentem.

    Czy się jest czy nie jest konsumentem zależy czy zawiera umowę jako
    osoba fizyczna i czy (nie) jest to (zakupione towary) na cele
    bezpośrednio związane z prowadzoną działalności zawodową czy
    gospodarczą. Jeśli karta jest na osobę fizyczną, to raczej błędne będzie
    domniemanie, że zakup w hurtowni wystarczy, żeby uznać to za zakup
    niekonsumencki.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2022-09-05 01:27:27
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2022-09-04 o 18:49, Monika Głowacka pisze:
> [...]
    > konsumenta ?
    > Tak, tak, zapewne można to jakoś ominąc podając dane słupa, ale nie o

    Na słupa karty Ci nie zarejestrują, tylko na Twój dowód osobisty.

    --
    animka