  • 31. Data: 2022-09-08 23:00:54
    Temat: Re: Zakupy imienne w sklepie o dużej powierzchni
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 05 Sep 2022 10:56:54 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]

    asady+sprzedazy+Selgros+Cash+Carry>

    > Mam duże wątpliwości, czy taki zapis byłby legalny. Albo się deklaruje,
    > że sklep jest dostępny też dla osób fizycznych, co rozumiem miało tu
    > miejsce, albo się nie ogłasza i obsługuje tylko przedsiębiorców. Jeśli
    > sklep zapewnie, że nieprzedsiębiorca może tam też kupić pod warunkiem
    > wyrobienia karty, to wymuszanie takiej deklaracji jest MZ niedozwolonym
    > postanowieniem umownym.

    No ale widzisz - MAKRO jakby prywatnych nie wpuszcza, a Selgros
    wpuszcza, ale sie nie upiera, ze to nie konsument.

    > Bo przecież nie jest to adresowane do osób
    > fizycznych, które coś kupują do siebie do pracy, aby później dostać od
    > pracodawcy zwrot. UOKiK w to raczej nie uwierzy.

    A to osobna sprawa. Jest karta, sa automatycznie dane do faktury.
    Ale przy kasie pytaja, czy faktura czy paragon ... i co wtedy z
    konsumentem ? :)

    J.

  • 32. Data: 2022-09-08 23:08:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 5 Sep 2022 12:59:09 +0200, Tomasz wrote:
    > jureq w

    > Nie widzę związku z tym, że wydają paragony, o czym napisałem powyżej, z
    > zakupem konsumenckim (do jakiej kwoty obecnie paragon z NIP wystarcza by go
    > uznać za Fakturę VAT?)

    Ale musi byc NIP. A na prywatnym paragonie w zasadzie nie powinien
    byc.

    P.S. Jak to teraz z JPK - takie paragony z NIP powinny trafic do
    rejestru, czy wladza chciala sie uwolnic od drobnicy ?

    J.