  • 81. Data: 2006-02-14 07:41:28
    Temat: Re: Zakaz + "Nie dotyczy mieszkańców"
    Od: "Grzesiex" <s...@p...gazeta.pl>

    > Ach więc jeśli Ty przyjeżdżasz do obcego miasta i widzisz znak "zakaz
    > zatrzymywania się i postoju - nie dotyczy zaopatrzenia" to mimo wszystko
    > parkujesz w tym miejscu, bo "nie znasz okolicy, to gdzie masz się bujać"?
    > Ciekawa argumentacja.

    Mylisz pojęcia

    Na naszym parkingu oberwałbyś regularny mandat za
    > złamanie zakazu parkowania (z wyjątkiem mieszkańców). Ponieważ parking
    > należy do mieszkańców bloku.

    Na "Waszym" może i tak, rozumiem gdy są wyznaczone miejsca parkingowe dla
    mieszkańców i kilka dla gości to stawanie na miejscach mieszkańców gdy są
    kawałek dalej miejsca dla gości jest chamstwem. Niestety nie masz racji, na
    większości osiedli miejsca parkingowe nie należą do mieszkańców.
    .

  • 82. Data: 2006-02-14 07:56:55
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:dss1ig$2j8$1@inews.gazeta.pl>
    Grzesiex <s...@p...gazeta.pl> pisze:

    > Mylisz pojęcia

    Dlaczego?
    W tej historii też był zakaz zatrzymywania się i postoju, a autor wątku nie
    zastosował się do niego.

    > Na "Waszym" może i tak

    A "nasz" nie jest jakimś niespotykanym wyjątkiem.

    > Niestety nie masz racji, na większości osiedli miejsca parkingowe nie
    > należą do mieszkańców.

    Obawiam się, że wszędzie tam, gdzie stoją znaki drogowe (w porozumieniu z
    Policją i Urzędem Miasta/Dzielnicy) nie stoją one sobie ot tak po prostu dla
    czyjegoś widzimisię. To, że komuś może się to nie podobać, naprawdę nie jest
    problemem mieszkańców. Ja też czasem wkurzam się widząc idealne miejsce do
    zaparkowania i jak na złość typowe niebieskie kółko z czerwoną obwódką i
    krzyżykiem, ale jadę i szukam dalej.
    Swoją drogą jakbyś się czuł wracając do domu, widząc pod swoim blokiem pełno
    obcych samochodów (bo do pobliskiej restauracji zjechali się goście na
    wesele, a parking przy restauracji jest płatny, więc poszli na łatwiznę) i
    mając świadomość, że będziesz musiał parkować kilka ulic dalej w szemranej
    okolicy?

    --
    PozdrawiaM

  • 83. Data: 2006-02-14 08:38:03
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    pit <p...@w...pl> napisał:

    >"nie dotyczy mieszkanocow osiedla xxx"
    I pewnie dodatkowo była mapka które domy wchodzą w skład tego osiedla,
    bo znając nas Polaków zdolności do obchodzenia wszelkich zakazów...;-/

    --
    Artur Golański

  • 84. Data: 2006-02-14 08:55:21
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Paweł Sakowski <p...@s...pl> napisał:

    > Ale jeśli Mama zejdzie i przestawi samochód o
    >milimetr to już wątpliwości nie mam, że są podstawy do odholowania.
    A ja nadal mam !
    W oparciu o art. 49. 2. 2 kierowca, króry tak zaparkował popełnia
    wykroczenie. Natomast, by pojazd taki usunąć dalej obowiązuje
    art. 130a.1.1 ("w miejscu, gdzie jest to zabronione i utrudnia ruch").
    To, że jedni mogą tam parkować (mieszkańcy), a inni,m nie wcale nie
    oznacza, że jest to miejsce, gdzie parkowanie jest zabronione.
    Przecież podobnie jest ze strefą płatnego parkowania itp.

    --
    Artur Golański

  • 85. Data: 2006-02-14 09:19:35
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    R2r <b...@m...net.pl> napisał:

    >No chyba nie taka, że jeśli jako mieszkaniec przyjadę pozyczonym
    >samochodem to nie wolno mi go zaparkować na osiedlu.
    Parking jest dla mieszkańców i to mieszkaniec zostawia pojazd, którym
    przyjechał. Forma własności nie jest u istotna.

    >Ale tam jest znak B-36 ("zakaz zatrzymywania") także dotyczy również
    >tego taksówkarza.
    Fakt, przoczyłem, że to B-36. Jednak nadal uważam, że podwożący
    mieszkańca przynajmniej zatrzymać się tam może (w celu wysadzenia
    pasażera-mieszkańca). Dal mnie kwestionowanie tego przez policjanta
    byłoby podobną głupotą jak chęc ukarania mnie za to, ze zaparkowałem
    przed własnym garażem (art. 49.2.1)

    --
    Artur Golański

  • 86. Data: 2006-02-14 09:27:11
    Od: "Grzesiex" <s...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > mając świadomość, że będziesz musiał parkować kilka ulic dalej w szemranej

    Coś ci się pomerdało ;) przecież w całej tej sytuacji chodzi o kogoś kto
    przyjechał odwiedzić swoją matkę a nie na piwo do pobliskiej knajpy!!! Jego
    matka jest mieszkańcem i do niej wg twojej argumentacji należy kawałek
    parkingu więc może z nim zrobić co chce a ona właśnie postanowiła że tam
    będzie parkował jej syn, jej miejsce jej prawo! czyż nie tak? czy nie to
    właśnie chciałaś powiedzieć? dlaczego matka ma chodzić kawał drogi skoro ma
    prawo do miejsca parkingowego nawet jak nie ma samochodu, przywiózł ją syn
    zaparkował na JEJ miejscu. Czy prawo do kawałka parkingu nabywa się wraz z
    samochodem? to przecież dyskryminacja!

    Grzesiex

  • 87. Data: 2006-02-14 10:25:22
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Nixe napisał(a):
    > W wiadomości <news:dsqvhn$5f2$1@atlantis.news.tpi.pl>

    > Gość to nie mieszkaniec.
    > Naprawdę nie rozumiesz tak_podstawowych_różnic w pojęciach?

    Naprawdę? A na podstawie czego tak twierdzisz? Może podasz źródło
    definicji pojęcia "mieszkańca". Najlepiej gdyby to było określenie
    pochodzące z jakiegoś aktu prawnego.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    "Oczko mu odpadło, Panie Kierowniku! Temu misiu..."

  • 88. Data: 2006-02-14 10:28:36
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Nixe napisał(a):

    > Wybacz, ale Twoja argumentacja jest po prostu powalająca.

    Ja właśnie proszę o podanie aktu prawnego, który zdefiniuje pojęcie
    mieszkańca. Jeśli zaś takiego nie ma, to możemy co najwyżej posłużyć się
    słownikiem, a tutaj sprawa tak się ma, jak napisałem.

  • 89. Data: 2006-02-14 10:40:06
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Nixe napisał(a):
    > W tej historii też był zakaz zatrzymywania się i postoju, a autor wątku
    > nie zastosował się do niego.
    A to już jest tylko Twoja interpretacja. Moim zdaniem błędna. Jeszcze
    raz pytam: podasz akt prawny definiujący precyzyjnie pojęcie mieszkańca?

> [...]
    > goście na wesele, a parking przy restauracji jest płatny, więc poszli na
    > łatwiznę) i mając świadomość, że będziesz musiał parkować kilka ulic
    A to już jest inny przypadek. I przed takim właśnie mają zabezpieczać
    takie zakazy, a nie przed parkującymi gośćmi (czyli jak już pisałem
    chwilowymi mieszkańcami) osiedla. A to, że łosiowi nie podoba się, że
    kogoś na osiedlu ludzie odwiedzają, nie znaczy, że może łamać przepisy.
    Żadne miejsce na parkingu, o którym mowa nie należy do jakiejś
    konkretnej osoby. To tak jakbyś miała pretensje, że ludzie nie
    mieszkający w Twojej klatce schodowej chodzą przed wejściem do niej.

  • 90. Data: 2006-02-14 10:42:20
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Grzesiex napisał(a):
> [...]
    > zaparkował na JEJ miejscu. Czy prawo do kawałka parkingu nabywa się wraz z
    No i właśnie łosiowi też tak się pokróliczkowało i stąd całe
    zamieszanie. ;-)