  • 1. Data: 2006-02-12 20:50:39
    Temat: Zmiana nazwy ulicy bez uchwały Rady Miasta
    Od: "Krzysiek S." <s...@p...onet.pl>

    Witam i pozdrawiam Wszystkich Grupowiczów!
    Zwracam się do Państwa z prośbą o podpowiedź, co mogę, lub co mam zrobić ze
    sprawą jak w temacie. Otóż od 16 lat mieszkam na ulicy której w pewnym
    momencie zmieniono nazwę. Zameldowano mnie na ulicy Szosa X, a teraz
    dowiduję się, że ulica ma nazwę Szosa do X. Zbiegło się to w czasie z tym,
    że akurat muszę wymienić dowód osobisty, i urzędniczka twierdzi, że źle
    wypełniłem wniosek ???. Wiem, że można zmienić nazwę ulicy itd., to moim
    obowiązkiem jest znać prawo, również prawo lokalne, ale... No właśnie,
    poprosiłem o podanie mi uchwały Rady Miejskiej na podstawie której zmieniono
    nazwę ulicy, okazuje się, że czegoś takiego nie ma, a urzędnicy wciskają mi,
    że to to samo, ulica tak naprawdę ma nazwę taką samą (???). Myślę, że coś
    jest nie tak, a podejrzewam, że któraś z pań w momencie wprowadzania danych
    do komputera, ot tak sobie, lub opatrznie wprowadziła sobie dodatkowo słowo
    "do" i ot tego czsu wszyscy twierdzą, że tak ma być.
    Proszę o wszelkie podpowiedzi, sugestie lub opinie na ten temat, i za
    wszystkie, oraz za poświęcenie swego czsu z góry serdecznie dziękuję.
    Pozdrawiam Krzysztof.

  • 2. Data: 2006-02-12 21:09:37
    Temat: Re: Zmiana nazwy ulicy bez uchwały Rady Miasta
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Krzysiek S. [###s...@p...onet.pl.###] napisał:

    Ja bym na Twoim miejscu po prostu zapytał miejscowego Wójta /
    Burmistrza / Prezydenta czy co tam macie o to, jak ta ulica się nazywa
    i z czego to wynika. W razie braku odpowiedzi możesz powiadomić
    Głównego geodetę Kraju o rozbieżności i poczekać na ustalenie.

  • 3. Data: 2006-02-13 07:50:22
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Krzysiek S. napisał(a):
> [...]
    > Proszę o wszelkie podpowiedzi, sugestie lub opinie na ten temat, i za
    > wszystkie, oraz za poświęcenie swego czsu z góry serdecznie dziękuję.

    Ja mieszkałem od urodzenia na ulicy Piotra Skargi. Dopiero przy wymianie
    dowodów okazało się, że nia ma takiej ulicy. Jest Księdza Skargi.

    --
    pozdrawiam
    Schwester

  • 4. Data: 2006-02-13 09:51:54
    Od: "Krzysiek S." <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > i z czego to wynika. W razie braku odpowiedzi możesz powiadomić
    > Głównego geodetę Kraju o rozbieżności i poczekać na ustalenie.

    Tak też zrobiłem, w Urzędzie Miejskim odesłano mnie do Wydziału Geodezji w
    Urzędzie Powiatowym, a tam poinformowano mnie, że taką (tzn. tą zmienioną)
    nazwę nadano na podstawie opisu geodezyjnego, ale też nie byli w stanie
    podać mi żadnej uchwały na podstawie której zalegalizowano tą nazwę. Ba,
    okazuje się, że nie ma żadnej uchwały, ani na poprzednią nazwę, ani na
    bieżącą ...??? Po prostu, w momencie uruchamiania nowego systemu
    komputerowego, ktoś taką nazwę podał, ktoś taką wprowadził, no i niby tak ma
    być. Ale czy napewno? Gdyby to była tylko kwestia zmiany dowodu, pal go
    licho, ale przecież tak nie jest. Podejrzewam, że można mieć z tym sporo
    kłopotów, albo aktualizować dane adresowe w każdej instytucji itp. gdzie te
    dane figurują. Tylko w imię czego konsekwencje jakiegoś niedbalstwa
    urzędniczego ponosić ma obywatel?
    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za zainteresowanie.
    Krzysztof.