    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zajęcie zaszyfrowanego komputera !!!
    Date: Tue, 21 Nov 2006 17:49:35 +0100

    Użytkownik "MiKeyCo" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:ejtlnk$f75$1@kastor.ds.pg.gda.pl...

    > KAŻDY PRZYPADEK POPEŁNIENIA PRZESTĘPSTWA PRZEZ FUNKCJONARIUSZA JEST ISTOTNY!
    > Rzekłbym nawet, że istotny podwójnie.

    też tak uważam,. Ale mnie chodziło o istotność z punktu widzenia matematyki. Po
    prostu, jeśli tych kilku spośród 100.000 policjantów faktycznie błądzi, to
    oczywiście robią źle, ale nei świadczy to o tym, ze Policja jako organizacja
    jest zła. O takiej istotności pisałem.

    > A kiedy wg. Ciebie piracenie softu przez Zenka i jego kolegów z liceum jest
    > istotne?

    Wówczas, gdy robią to w celu osiagnięcia korzyści majątkowej. osobiście nie
    przemawia za mną orzeczenie Sądu Najwyższego, ze osiągają tę korzyść w ten
    sposób, że nie kupują oryginałów.

    > Proszę, tylko nie przypisuj tym policjantom wielkich wyrzutów sumienia. Z
    > jakiś powodów decydowali się na takie postępowanie, z jakiś powodów było to
    > aprobowane. Śmiem podejrzewać, że sama szczytna chęć walki z przestępczością
    > nie była główną przyczyną bo zalatywałoby to jakąś schizofrenią albo po prostu
    > hipokryzją.

    A masz jakiś inny pomysł na przyczyny? Pomyśl tak realnie.

    > Relatywizujesz wiele rzeczy które akurat nie powinny być podważane. Klasyczny
    > dylemat Brudnego Harrego. Czy można zabić z zimną krwią mordercę, który umyka
    > sprawiedliwości? Czy można skrycie pobić damskiego boksera na którego nie
    > zebrano wystarczających dowodowów? Czy można okraść złodzieja dla przykładu
    > lub w odwecie? Czy można piracąc ścigać piractwo?
    > O ile prawdziwy Brudny Harry brutalnie walcząc z prawdziwymi bandziorami
    > obrósł lekkim patosem to posterunkowy Maliniak przypadkowo złapawszy pirata
    > Zenka od Nowaków* korzystając w pracy lub domu z pirackiego oprogramowania nie
> [...]
    Zgadzam się.

    > Tak, Zenka od Nowaków! Spora część, jeśli nie większość, medialnych akcji
    > zwalczających To-Wielkie-I-Groźne-Piracto odbija się na zwykłych domorosłych
    > piratach.

    Trudno mi powiedzieć, ale odnoszę wrażenie, że nie masz racji. Ale to jest tylko
    moje wrażenie wynikające po prostu z jakiejś tam wycinkowej znajomości rzeczy.
    Wbrew pozorom wcale nie jest łatwo postawić w stan oskarżenia domowego pirata.