  • 101. Data: 2006-11-20 11:42:58
    Temat: Re: Zajęcie zaszyfrowanego komputera !!!
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "===Tomy===" <nic@z_tego.com> napisał w wiadomości
    news:lh4y3qmpmhpn$.chrqxt9ywn6j.dlg@40tude.net...

    > AFAIK jako świadek w sprawie ma prawo odmówić ukazania tych treści i
    > mogą
    > mu grzecznie naskoczyć.

    no wiec na jakiej podstawie w takim razie zarefirowac moga komputer i co
    dalej, to co beda mogli sprawdzic, sprawadza, i jest legalne, to czego nie
    beda molig sprawdzic nie sprawdza, bo zainteresowany nie poda hasla, i co
    dalej?

  • 102. Data: 2006-11-20 11:49:14
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Mon, 20 Nov 2006 12:42:58 +0100, szerszen napisał(a):

    > no wiec na jakiej podstawie w takim razie zarefirowac moga komputer i co
    > dalej,

    Nie musieli zabierać komputera - wystarczył dysk. Jak widać, trafił na
    nadgorliwych policjantów.

    > to co beda mogli sprawdzic, sprawadza, i jest legalne, to czego nie
    > beda molig sprawdzic nie sprawdza, bo zainteresowany nie poda hasla, i co
    > dalej?

    Niech wystąpi o wydanie dysku/komputera jeśli wie, że mogą mu ... tylko
    pokiwać palcem.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 103. Data: 2006-11-20 11:50:23
    Temat: Re: Zajęcie zaszyfrowanego komputera !!! CD..
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    ===Tomy=== napisał(a) :
    > Odpowiedz mi proszę, po co zabezpieczać coś co z założenia jest legalne ?

    Nie ma ustawowego zakazu zabezpieczania. Już miałeś podany
    przykład z listem w _zaklejonej_ kopercie.

    > Nawet przy założeniu, że masz dane, co do których nie wyrażasz zgody na
    > ukazanie ich osobom trzecim ?

    To tym bardziej może "zakleić" list. Informacje prywatne są święte.

    > W trakcie kontroli policji trzeba było podać hasło, samemu pokazać co masz
    > i jeśli nie było tam danych, co do których skierowana była akcja, nie
    > byłoby tego całego bałaganu.
    >
    > Nadal nie rozumiem tego uporu.

    Nie tylko, że nie łamie w ten sposób prawa, co korzysta z
    naturalnego przywileju do posiadania danych prywatnych.

    > Teraz musisz po prostu udowodnić, że nie złamałeś prawa.

    Ot, jednak znasz funkcjonariusza CzeKa, ale być może nieświadomie
    macie tylko wspólne poglądy.
    Nie, to policja musi mu udowodnić złamanie prawa.

    > Masz więdzę co widać, ale jeśli odszyfrują dane będziesz miał większy
    > pasztet. Bez kodu nie dadzą rady, ale znając metodykę dysku szybko nie
    > odzyskasz.

    Ryzyko życia w państwie policyjnym.

    > Po co kasowałeś cookies i MRU ? Buszowałeś po stronach z MP3 tak ?

    Zabronione czy co? Dlaczego człowiek ma się tłumaczyć z
    dokonywania legalnych działań?

    > Niepotrzebnie chojrakujesz i kozaczysz

    Ja tego tak nie odbieram. Widzę tylko jak człowiek poszkodowany
    przez wymiar sprawiedliwości walczy o swoje prawa ;-)

    > Jeśli nadal jesteś przekonany do swojej niewinności idź, podaj hasła i
    > grzecznie poproście o wydanie sprzętu.

    Nie ma takiego prawa, które by to nakazywało. Powtarzam - prawo
    do prywatności jest święte. Nic komu do tego co tam ma.

    > Pytanie co będzie jak sami odszyfrują dane, co jest bardzo trudne.

    Lub raczej niemożliwe.

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502
    !!! Uwaga: na Onet czasem listy nie dochodzą !!!

  • 104. Data: 2006-11-20 12:01:34
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>

    "===Tomy===" <nic@z_tego.com> wrote in message
    > Dnia 20 Nov 2006 01:07:24 +0100, powel napisał(a):

    > To nie chodzi o to czy oceniamy (oceniam) Ciebie jako kryminalistę.
    > Napisałeś w sposób zdawkowy i mało przekonujący.
    > Na początku nieźle się uśmiałem, ale po wczytaniu się w Twoje
    > zabezpieczenia ogarnęło mnie wielkie zdziwienie o sens takich działań.
    > Resztę znasz ...

    Ale cos Ty sie chlopaka czepil. Nawet jesli mial caly ten szyfrowany dysk
    pelen muzyki w mp3 to _posiadanie_
    mp3 nie jest w Polsce nielegalne. Skoro policja do niego przyszla to pewnie
    chcieli go scignac za rozpowszechnianie,
    a na to chyba maja jakies dowody (np. logi z serwerow) i dysk im do niczego
    nie jest potrzeby.
    Jak wszystko co mogli znalesc i wykazac to mp3 i divixy na dysku to mogli
    sobie darowac, posiadanie
    na wlasny uzytek scigane nie jest i na pewno nie przez policje(prokurature).
    A tak przychodza, zabieraja sprzet, niszcza jak w przypadku opisanego w w
    tym watku laptopa i na koniec
    jak nic nie znajda to nawet przepraszam nie uslyszysz, odszkodowania tez
    pewnie nie dostaniesz.

    Daniel

  • 105. Data: 2006-11-20 12:02:53
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Mon, 20 Nov 2006 12:50:23 +0100, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Nie ma ustawowego zakazu zabezpieczania. Już miałeś podany
    > przykład z listem w _zaklejonej_ kopercie.

    Zgoda.

    > Nie tylko, że nie łamie w ten sposób prawa, co korzysta z
    > naturalnego przywileju do posiadania danych prywatnych.

    Co do, których zgodnie z literą prawa może odmówić ich okazania.

    > Ot, jednak znasz funkcjonariusza CzeKa, ale być może nieświadomie
    > macie tylko wspólne poglądy.

    :)

    > Zabronione czy co? Dlaczego człowiek ma się tłumaczyć z
    > dokonywania legalnych działań?

    Pobieranie i udostępnianie ? Tak.

    > Nie ma takiego prawa, które by to nakazywało. Powtarzam - prawo
    > do prywatności jest święte. Nic komu do tego co tam ma.

    Jeśli może to wykorzystać do swojej obrony niech to zrobi.

    > Lub raczej niemożliwe.

    Kurde, a na filmach kryminalnych facet jednym kliknięciem łamie super,
    tajne hasła dostępu :) ... Oszukali nas :)

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 106. Data: 2006-11-20 12:04:19
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>

    > Pobieranie i udostępnianie ? Tak.

    A z jakiego paragrafu jest to pobieranie ? Serio pytam i prosze mi nie
    wskazywac na nabycie
    bo pobranie z sieci (za dramo) nabyciem nie jest.
    BTW rozumiem ze mowimy o w/w sprawie czyli ewentualne pobranie mp3 i divix.

    Daniel

  • 107. Data: 2006-11-20 12:07:26
    Od: "mirekk" <m...@a...pl>

    > Kluczowe pytanie, przekopali ? :)))))))))
    >
    > Pozdrawiam
    > ===Tomy===

    Obśmiali się tylko:)
    pzdr mk

  • 108. Data: 2006-11-20 12:12:47
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl>

> [...]
    >
    > Odpowiedz mi proszę, po co zabezpieczać coś co z założenia jest legalne ?
    > Nawet przy założeniu, że masz dane, co do których nie wyrażasz zgody na

    To co mówisz nie jest nawet straszne.
    Straszne jest to, że tak może myśleć i myśli policja, prokuratorzy,
    ustawodawcy...

    Stach

  • 109. Data: 2006-11-20 12:15:08
    Od: "mirekk" <m...@a...pl>

    > A tak przychodza, zabieraja sprzet, niszcza jak w przypadku opisanego w w
    > tym watku laptopa i na koniec

    Wypraszam sobie :) czepiania się wątku laptopa, przeczytaj może dokładnie.
    Nic nielegalnego nie było na nim a zniszczył biegły od siedmiu boleśći.
    pzdr mk

  • 110. Data: 2006-11-20 12:19:44
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>

    "mirekk" <m...@a...pl> wrote in message
    > Wypraszam sobie :) czepiania się wątku laptopa, przeczytaj może
    > dokładnie. Nic nielegalnego nie było na nim a zniszczył biegły od
    > siedmiu boleśći.

    Uciales moj cytat dokladnie w miejscu w ktorym pisalem ze nic tam
    nielegalnego nie bylo:
    "i na koniec jak nic nie znajda to nawet przepraszam".
    Przeciez nie powiedzialem ze na Twoim lapotopie bylo cos nielegalnego.
    Zreszta w policyjnym panstwie nie trzeba miec czegos nielegalnego aby
    zabrali komputer
    do badania, wystarczy takie wrogie klasowo i wywrotowe dzialanie jak
    szyfrownie hdd czy
    czyszczenie logow. Wielki Brat patrzy i chce wiedziec wszystko.

    Daniel