    From: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zajęcie zaszyfrowanego komputera !!! CD..
    Date: Mon, 20 Nov 2006 12:50:23 +0100

    Witam

    ===Tomy=== napisał(a) :
    > Odpowiedz mi proszę, po co zabezpieczać coś co z założenia jest legalne ?

    Nie ma ustawowego zakazu zabezpieczania. Już miałeś podany
    przykład z listem w _zaklejonej_ kopercie.

    > Nawet przy założeniu, że masz dane, co do których nie wyrażasz zgody na
    > ukazanie ich osobom trzecim ?

    To tym bardziej może "zakleić" list. Informacje prywatne są święte.

    > W trakcie kontroli policji trzeba było podać hasło, samemu pokazać co masz
    > i jeśli nie było tam danych, co do których skierowana była akcja, nie
    > byłoby tego całego bałaganu.
    >
    > Nadal nie rozumiem tego uporu.

    Nie tylko, że nie łamie w ten sposób prawa, co korzysta z
    naturalnego przywileju do posiadania danych prywatnych.

    > Teraz musisz po prostu udowodnić, że nie złamałeś prawa.

    Ot, jednak znasz funkcjonariusza CzeKa, ale być może nieświadomie
    macie tylko wspólne poglądy.
    Nie, to policja musi mu udowodnić złamanie prawa.

    > Masz więdzę co widać, ale jeśli odszyfrują dane będziesz miał większy
    > pasztet. Bez kodu nie dadzą rady, ale znając metodykę dysku szybko nie
    > odzyskasz.

    Ryzyko życia w państwie policyjnym.

    > Po co kasowałeś cookies i MRU ? Buszowałeś po stronach z MP3 tak ?

    Zabronione czy co? Dlaczego człowiek ma się tłumaczyć z
    dokonywania legalnych działań?

    > Niepotrzebnie chojrakujesz i kozaczysz

    Ja tego tak nie odbieram. Widzę tylko jak człowiek poszkodowany
    przez wymiar sprawiedliwości walczy o swoje prawa ;-)

    > Jeśli nadal jesteś przekonany do swojej niewinności idź, podaj hasła i
    > grzecznie poproście o wydanie sprzętu.

    Nie ma takiego prawa, które by to nakazywało. Powtarzam - prawo
    do prywatności jest święte. Nic komu do tego co tam ma.

    > Pytanie co będzie jak sami odszyfrują dane, co jest bardzo trudne.

    Lub raczej niemożliwe.

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502
    !!! Uwaga: na Onet czasem listy nie dochodzą !!!