  • 11. Data: 2023-04-16 19:58:35
    Temat: Re: Za trudne...
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.04.2023 o 17:25, Shrek pisze:

    > Ale wiesz, że dziecko do 10 lat na rowerze jest... pieszym?

    Na jakiej podstawie tak twierdzisz? To, że może jeździć po chodniku -
    moim zdaniem - nie czyni z niego pieszego. Po chodnikach mogą jeździć
    pojazdy uprzywilejowane, czy zamiatarki i trudno je za pieszych uznać.
    Nawet zwykły samochód do 2,5 tony może jechać, bo przecież parkując
    jednak musi jakoś tam wjechać.

    > Nie wiemy dlatego napisałem "jeśli". Ale wzmianka o spółdzielni, osiedlu
    > i "asfalcie do windy" mi na to wskazuje więc napisałem że "jeśli to
    > strefa zamieszkania". Wbrew pozorom dość wiele osób nie zdaje sobie
    > sprawy że w strefie piesi mają pierwszeństwo również na jezdniach.

    Pewnie masz rację, tym nie mniej w takiej sytuacji dywagacje, czy to
    jezdnia, czy chodnik miałyby niewiele sensu. Stąd moje powątpiewanie w
    zasadność takiego założenia.

    --
    Robert Tomasik

  • 12. Data: 2023-04-16 20:03:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Na jakiej podstawie tak twierdzisz?

    Na podstawie definicji pieszego w ustawie PORD.

    > Pewnie masz rację, tym nie mniej w takiej sytuacji dywagacje, czy to
    > jezdnia, czy chodnik miałyby niewiele sensu. Stąd moje powątpiewanie w
    > zasadność takiego założenia.

    Trzeba spytać ąckiego gdzie to było i się wyjaśni:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 13. Data: 2023-04-16 20:22:21
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No i sam widzisz, Szrek.
    Dla Antka Policmajstra droga pożarowa to droga, elewacja to wzniesienie, park to
    miejsce do parkowania, a plac to miejsce w robocie
    u Helmuta.
    Możesz zapierdalać ile chcesz, bo gdy wtargnie babcia z chodzikiem lub przejedziesz
    dziecko to w interesie rodzica postawi mu się
    zarzut.

    ----
    > asfaltowy podjazd zapewne miał służyć śmieciarkom, a zatem ma bardziej charakter
    jezdni, niż chodnika.

  • 14. Data: 2023-04-16 20:25:47
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Spółdzielnia ma to w d..., na początku osiedla jest tabliczka "Strefa ruchu" i ChGW
    czego dotyczy (bo nie odróżnisz jezdni od
    chodnika).
    Szedłem w kodeksową definicję ruchu na placu, ale stójkowym to się kojarzy wyłącznie
    z Placem Defilad przed przełożonymi.

    -----

  • 15. Data: 2023-04-16 20:27:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.04.2023 o 20:03, Shrek pisze:

    > Na podstawie definicji pieszego w ustawie PORD.

    OK! Faktycznie masz rację. Ale dorosły jadący rowerem nadal jest
    rowerzystą, zaś przejście dla pieszych nie jest chodnikiem ani drogą dla
    pieszych.

    --
    Robert Tomasik

  • 16. Data: 2023-04-16 20:44:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.04.2023 o 20:25, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Szedłem w kodeksową definicję ruchu na placu, ale stójkowym to się
    > kojarzy wyłącznie z Placem Defilad przed przełożonymi.

    Jakby chcieli, to by postawili zamiast tego znak "strefa zamieszkania".
    Koncepcja potraktowania osiedla jako placu ze wspólnym ruchem pieszych i
    pojazdów też niespecjalnie mi przypada do gustu. I rodzaj nawierzchni
    niewiele tu wnosi do sprawy akurat.

    --
    Robert Tomasik

  • 17. Data: 2023-04-16 21:00:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > OK! Faktycznie masz rację. Ale dorosły jadący rowerem nadal jest
    > rowerzystą, zaś przejście dla pieszych nie jest chodnikiem ani drogą dla
    > pieszych.

    Sądzę, że w takim przypadku sąd rozstrzygnąłby wątpliwości co do winy
    obwinionego kierując się wykładnią celową. Sądzę że każdy rozsądnie
    myślący by tak zrobił, choć faktycznie czytając literalnie nie ma takiej
    zgody.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 18. Data: 2023-04-16 21:01:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jakby chcieli, to by postawili zamiast tego znak "strefa zamieszkania".
    > Koncepcja potraktowania osiedla jako placu ze wspólnym ruchem pieszych i
    > pojazdów też niespecjalnie mi przypada do gustu.

    To jest dość typowa koncepcja.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 19. Data: 2023-04-16 21:02:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.04.2023 o 20:22, ąćęłńóśźż pisze:
    > No i sam widzisz, Szrek.
    > Dla Antka Policmajstra droga pożarowa to droga, elewacja to wzniesienie,
    > park to miejsce do parkowania, a plac to miejsce w robocie u Helmuta.

    A jak masz plecak na rowerze to jesteś przewoźnik;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 20. Data: 2023-04-16 22:01:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.04.2023 o 21:01, Shrek pisze:
    > To jest dość typowa koncepcja.
    Za typowe uważasz uznanie osiedla za plac? Czyli można samochodami po
    trawniku jeździć, to to przecież plac?
    --
    Robert Tomasik