    From: ąćęłńóśźż <...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Za trudne...
    Date: Sun, 16 Apr 2023 11:00:54 +0200

    > Jako opiekun dzieciaka na rowerze (czyli pieszego) masz prawo poruszać się po
    chodnikach (więc zasadniczo po przejściach też).

    Ponoć spór w doktrynie.

    > Jak się skończyło?

    Chyba kierownik przejeżdżający nam niemal po przednich kołach został ukarany
    mandatem? Ale przecież nie byłem stroną postępowania
    więc nie miałbym prawa do info (ewentualnie spytać, czy komisariat to dom publiczny)
    no chyba żeby mnie zabił to dopiero wtedy.

    BTW miałem bardzo podobną sytuację z rok wcześniej gdy kierowca potrącił 5-latka na
    rowerku na osiedlowym asfalcie (spółdzielnia tak
    wybudowała osiedle, że asfalt wchodzi do wind, widocznie Gierek miał lepsze układy z
    Arabami niż cementowniami), przyjechało dwóch
    "autostradowych pościgowców" kumpli naszego ulubionego R.T. i twierdziło, że to nie
    chodnik lecz jezdnia (bo asfalt) a "na jezdni to
    samochód ma pierwszeństwo przed dzieckiem".
    Tu się bez efektu skończyło, bo w domu okazało się że karta pamięci była pół
    milimetra za płytko wsunięta do gniazda i nagranie ani
    zdjęcia się nie zapisały.