  • 1. Data: 2004-07-02 09:50:46
    Temat: ZUS coś ściemnia
    Od: "Wiesia" <w...@p...onet.pl>

    Najpierw tło sprawy:) :
    co jakiś czas osoby, które nie wybiorą Otwartego Funduszu Emerytalnego,
    są 'zbierane' w bazie ZUS i wybór dla nich dokonywany jest przez losowanie. W
    tym roku zmieniła się ustawa, i zamiast, jak poprzednio, losowania co roku w
    styczniu, ma ono sie odbywać raz na pół roku.
    Aby (teoretycznie) zakwalifikowacsię do losowania muszą być spełnione 3
    warunki: wpłynięcie składki do ZUS, brak informacji o wyborze OFE oraz...
    otrzymanie wezwania najpóźniej 30 czerwca.
    Moje pytanie dotyczy tego ostatniego. Otrzymuję dużo zgłoszeń, że wezwania
    docierają z opóźnieniem. W praktyce uniemożliwia to wielu osobom wybór, a
    zarazem jest świadectwem nieprzygotowania ZUS do wykonania ustawy bądź celowego
    postępowania wbrew ustawie (!?!)

    1PYTANIE do osób, które w ostatnim półroczu podjęły pracę:
    Czy otrzymaliście wezwanie? I w jakim terminie?

    2PYTANIE do znających temat (ja nie mogę znaleźć takich informacji):
    czy osoba, która nie otrzyma wezwania (salbo otrzyma je później niż 30 dni
    przed losowaniem), a zostanie wylosowana, ma jakieś środki aby wymóc np.
    bezkosztową zmianę ofe? jakie są sankcje dla zus za niedopełnienie obowiązku
    wysłania wezwania?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi
    Wiesia

    www.epolisa.republika.pl