  • 91. Data: 2020-09-08 18:08:16
    Temat: Re: Z Allegro grzecznie, bo Cie zbanuja
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5f57a6f9$0$520$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 08.09.2020 o 17:17, J.F. pisze:

    >Bo jak oszust oszukuje państwo, to jest oszustem. A jak obywatela, to
    >już państwo ma to w dupie:P

    No nie wiem - bo tu jak widzisz oszust chce obywatela oszukac, a cla i
    podatki placi.
    No chyba, ze panstwo woli miec VAT od 500zl a nie od 100 :-)

    >Tak, jasne. Na 100% tak właśnie było. Sandisk na 100% potwierdzi, że
    >to m się omckło, a sprzedawca padł ofiarą ich pomyłki:P

    Sandisk moze nie potwierdzi, ale producentow jest wiecej i to sie na
    pewno zdarza.
    Pytanie co producent z tym zrobi - oznaczy prawidlowo, da na przemial,
    sprzeda uczciwie jako uszkodzone ?

    A nawet jak odda do utylizacji ... to przemiela, czy wychwyca i
    puszcza w obieg ?

    Jeszcze jedna mozliwosc - ze sie producent tak od razu nie zorientuje,
    pusci w obieg, potem beda duze zwroty, pieniadze zwroci, ale
    transportowac z powrotem to Azji sie moze nie oplacac.

    >To nawet koło oryginalnych kart nie leżało.

    A musialo ?
    Karta jest karta, spodziewamy sie deklarowanej pojemnosci.

    Tylko ... kto produkuje takie no-name ?
    Małe chinskie fabryki, zamowienie dla Lidla czy Biedronki, czy od
    poczatku nastawione na oszustwo ...

    >No to niech się cieszy, że tylko klient nazwał go oszustem. Bo jak
    >się klient wkurwi i zamiast napisać komentarz n alegro powiadomi
    >producenta, to będzie cieniej piszczał.

    A kto jest producentem "Memory Card" ?
    Poza tym niech sobie powiadamia - myslisz, ze jakis maly polski
    handlarzyna zainteresuje wielkiego producenta ?

    No moze, powiadomi policjantow i KAS odniesie kolejny wielki sukces.

    >Jeszcze nie bylo procesu a od razu oszustwo;)

    Zeby byl proces, musi byc zarzut :-)

    Jeszcze mi niektorzy bezczelnie odpisywali, ze oni testerem sprawdzali

    J.

  • 92. Data: 2020-09-08 19:29:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.09.2020 o 18:08, J.F. pisze:

    > No nie wiem - bo tu jak widzisz oszust chce obywatela oszukac, a cla i
    > podatki placi.
    > No chyba, ze panstwo woli miec VAT od 500zl a nie od 100 :-)

    No widzisz... Poza tym ambasador moze naciskać;)

    > Sandisk moze nie potwierdzi, ale producentow jest wiecej i to sie na
    > pewno zdarza.

    Z kontekstu wydawało mi się, że wlaśnie o sandiska chodzi.

    > Pytanie co producent z tym zrobi - oznaczy prawidlowo, da na przemial,
    > sprzeda uczciwie jako uszkodzone ?

    U poważnych co nie przechodzi przez QC idzie do niszczarki.

    > A musialo ?
    > Karta jest karta, spodziewamy sie deklarowanej pojemnosci.

    I że jak kupujesz sandiska to będzie to sandisk.

    > A kto jest producentem "Memory Card" ?

    Z kontekstu wynikało że sandisk.

    > Poza tym niech sobie powiadamia - myslisz, ze jakis maly polski
    > handlarzyna zainteresuje wielkiego producenta ?

    Myślę, że powiadomią platformę a ta spacyfikuje "sprzedawcę orgyginałów"

    San widzisz, że uczciwi jak łza;)

    --
    Shrek

  • 93. Data: 2020-09-08 20:14:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Z kontekstu wydawało mi się, że wlaśnie o sandiska chodzi.

    Ja tam rozne widzialem, czeste byly wlasnie noname.

    Jak Sandisk, to IMO wieksze szanse na podrobe - czyli celowe oszustwo.

    https://photographylife.com/fake-memory-cards

    >U poważnych co nie przechodzi przez QC idzie do niszczarki.

    Jak jest niewielki %.
    A jak tu nagle cala partia ? Spora strata ...

    >I że jak kupujesz sandiska to będzie to sandisk.

    Tak jest.

    >Z kontekstu wynikało że sandisk.

    Ja tam bardziej podejrzewam te, co pokazywalem.
    A ktos to produkuje.

    >Myślę, że powiadomią platformę a ta spacyfikuje "sprzedawcę
    >orgyginałów"

    Moze, ale czy sprzedawca nie zalozy wtedy kolejnego konta ?

    J.

  • 94. Data: 2020-09-08 20:55:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.09.2020 o 20:14, J.F. pisze:

    > Jak Sandisk, to IMO wieksze szanse na podrobe - czyli celowe oszustwo.
    >
    > https://photographylife.com/fake-memory-cards

    "I ten sprzedawca mimo negatywnych ocen kupujących nadal wystawia
    fałszywy podrobiony towar na paserskim allegro przyjmując zapłatę przez
    paserskie PayU ?
    BTW moje działanie (m.in. powiadomienie działu brand protection team
    SanDiska) przynosi jakiś skutek:
    allegro.pl/uzytkownik/TrailBlazers "

    > Jak jest niewielki %.
    > A jak tu nagle cala partia ? Spora strata ...

    Korporcje to nie januszksy.

    > Moze, ale czy sprzedawca nie zalozy wtedy kolejnego konta ?

    Może.

    --
    Shrek

  • 95. Data: 2020-09-09 00:38:46
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-09-08 o 07:50, p...@g...com pisze:
    > --Zupełnie nie dziwna. Jesli była istotnie podrobiona to może sprzedawca, którego
    nazywasz oszustem sam został oszukany?

    > dramat normalnie, kupilem kiedys usb sticka netac 256GB ktory mial realnie 64GB
    zglosilem frauda na ebay potem paypal oddal kase i smierdziel zniknal ze swoim
    gownosklepem ale jak rozumiem na allegro niedasie" ?

    Kupiłam kiedyś też oszukaną kartę pamięci na Allegro, ale napisałam
    sprzedawcy, że zwracam i chcę zwrot pieniędzy. Zwróciłam i pieniadze mi
    oddał.

    --
    animka

  • 96. Data: 2020-09-09 02:18:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-08, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Wielu handlarzy na ALLEGRO po prostu prywatnie importuje z Chin towar,
    > który sprzedaje w Polsce. Nie mają żadnej technicznej możliwości
    > sprawdzenia parametrów, bowiem musieliby rozerwać opakowanie. O ile

    Wydaje się, że jak ktoś kupił dajmy na to 10k, czy nawet kilkaset kart
    to chciałby wiedziec co kupił, no chyba, że godzi się z tym, że
    odsprzeda później jakiś szmelc.

    > oczywiście roszczenie cywilne w takim wypadku ma podstawy, to oszustwem
    > to działanie trudno nazwać. Ludzie na potęgę składają takie
    > zawiadomienia i na potęgę wystawia się odmowy wszczęcia. Chińczycy z
    > kolei bazują na tym, że przy drobniejszych kwotach nikomu się z nimi nie
    > chce pieniaczyć.

    Trudno się dziwić. Tego musi być od cholery. Ale też MZ powinno sie
    przynajmniej sprawdzić, czy ktoś faktycznie nie oszukuje na masową
    skalę. Sama karta to drobna kwota, ale przy kilkuset oszukanych już się
    z tego robi więcej. Dostajesz zgłoszenie, widzisz, że facet ma wysyp
    kilkudziesięciu negatywów dot. kart, coś robisz czy nie?

    > Nie zdziwił bym się - ale to tylko moja sugestia - jakby Chińczyk
    > wiedział, które partie są trefne i podróby wysyłał kupującym pojedyncze
    > sztuki, zaś tym kupującym większa ilość dobry towar. Po pierwsze
    > dlatego, żeby nie stracić kontrahenta. Po drugie dlatego, że jak komuś
    > dostarczy kontener podróbek, to już będzie się opłacało podejmować kroki
    > prawne.

    A będą skuteczne?

    > To jest powód tego, że rzeczy elektroniczne raczej kupuję od Polaka i to
    > takiego, co widzę, że ma duży obrót. To, czego jakość można ocenić po
    > fotce raczej bezpośrednio z Chin, bo taniej.

    Z trzech wtop jakie zaliczyłem, jedna była na pendrajwach od polskiego
    sprzedawcy, druga na podobnych od Chińczyka (obie kosztowały grosze),
    trzecia na karcie adata od jakiegoś gówniarza, który niekoniecznie
    wiedział co robi. Od dłuższego czasu nie kupuję żadnej szmelcowatej
    tanizny bo wychodzi to suma sumarum drożej. A rożnica w cenie pomiędzy
    kartą z lekka wątpliwą, a praktycznie 100% pewną to jakieś maks 10-20%
    wieć nie ma co cudować.

    --
    Marcin

  • 97. Data: 2020-09-09 04:11:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-08, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Z dymu :-)

    Dym nie przeszkadza prundu. Wręcz może świadczyć o inowacyjnym podejściu
    do chłodzenia w trybie wysokoprądowym.

    > Klient kupil "15A" a nie "15A w cyklu 20/20 min".

    Ale czy producenci samochodów się z tym zgadzają? Jak raz nie udaje mi
    sie jeździć moim z maksymalną deklarowaną mocą, osobliwie w trybie
    ciągłym.

    > Jest, falownik sie nazywa. Bedzie jeszcze drozsze. Wiec nikt nie kupi.
    > Chociaz ... czasy takie, ze miedz droga, a krzem tani, wiec moze ktos
    > kiedys zrobi.
    >
    > I w zaleznosci od budowy - moze nie miec izolacji miedzy stronami.
    >
    > No ale nikt nie obiecuje ci izolacji.

    A tu ktoś obiecał ciągłe, bezwarunkowe 15A? :)

    --
    Marcin

  • 98. Data: 2020-09-09 08:30:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2020-09-08, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]

    >mi
    >sie jeździć moim z maksymalną deklarowaną mocą, osobliwie w trybie

    Bylo kupic porzadny samochod, niemiecki.
    Tam kierowca testowy wsiada w samochod i wciska gaz do oporu i jedzie
    do konca paliwa :-)

    >A tu ktoś obiecał ciągłe, bezwarunkowe 15A? :)

    W prostowniku do ładowania akumulatorow powinien.
    W "konwerterze napiecia" ... nie pytales co kupiles, to sie nie dziw,
    ze nie transformator.

    J.

  • 99. Data: 2020-09-09 08:56:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >przez paserskie PayU ?
    >BTW moje działanie (m.in. powiadomienie działu brand protection team

    Prawde mowiac - pierwszy raz slysze o brand protection team, ale moze
    sie rozpowszechni.

    Ale teraz spojrz w komentarze
    -sporo pozytywnych, to co moze uczciwy sprzedawca sadzic ?

    "Właśnie dzisiaj doszła PODRÓBA, karta rzekomo SanDisk ExtremePRO
    128GB, a z testów (AJA, CDM, Atto) wychodzi zapis 11-13MB/s, odczyt
    17-19MB/s (odczyt prawdziwej Extreme PRO powinien być do 100MB/s).
    Na odwrocie karty nadruk MMC32AGBT-AX XYJRTC10 200412. Unikajcie tego
    sprzedawcy (dopiero po zapłacie wyskoczyło, że wysyłka z Chin)
    sprzedającego podróby. Będę domagał się zwrotu pieniędzy."
    Odpowiedź z dnia 31 sie 2020

    "Witam, zwróciliśmy Ci pieniądze, to jest nasz powód, przepraszamy.
    Wysłałem Ci prośbę o usunięcie recenzji. Mam nadzieję, że uda Ci się
    usunąć recenzję i dać nam kolejną szansę. Dziękuję bardzo, dziękuję"

    czy jednak dobrze wie, co sprzedaje ?

    >Korporcje to nie januszksy.

    Az sie prosi naprawic, o ile mozliwe. Tzn przeprogramowac na prawdziwa
    pojemnosc, nadrukowac dobry napis, zapakowac.
    Ale fabryka pewnie nawet nie ma ludzi, ktorzy mogliby stare rozpakowac
    ... to moze sprzedaje jakiemus Chinczykowi z pelnym opisem uszkodzenia
    ?

    No dobra, moze Brand Protection Team nie pozwoli ....

    J.

  • 100. Data: 2020-09-09 09:39:25
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Doskonale wie, już po opakowaniu (blisterze) byłem na 99,9% pewien, że podróba, są
    pewne niuanse kartonu przycięcia sklejenia itp.
    itd.
    A ja amator, a oni profesjonaliści.

    -----