  • 81. Data: 2020-09-08 13:23:55
    Temat: Re: Z Allegro grzecznie, bo Cie zbanuja
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Jesli nie będę wiedział, że jest trefna to pewnie tak.

    Wielu handlarzy na ALLEGRO po prostu prywatnie importuje z Chin towar,
    który sprzedaje w Polsce. Nie mają żadnej technicznej możliwości
    sprawdzenia parametrów, bowiem musieliby rozerwać opakowanie. O ile
    oczywiście roszczenie cywilne w takim wypadku ma podstawy, to oszustwem
    to działanie trudno nazwać. Ludzie na potęgę składają takie
    zawiadomienia i na potęgę wystawia się odmowy wszczęcia. Chińczycy z
    kolei bazują na tym, że przy drobniejszych kwotach nikomu się z nimi nie
    chce pieniaczyć.

    Nie zdziwił bym się - ale to tylko moja sugestia - jakby Chińczyk
    wiedział, które partie są trefne i podróby wysyłał kupującym pojedyncze
    sztuki, zaś tym kupującym większa ilość dobry towar. Po pierwsze
    dlatego, żeby nie stracić kontrahenta. Po drugie dlatego, że jak komuś
    dostarczy kontener podróbek, to już będzie się opłacało podejmować kroki
    prawne.

    To jest powód tego, że rzeczy elektroniczne raczej kupuję od Polaka i to
    takiego, co widzę, że ma duży obrót. To, czego jakość można ocenić po
    fotce raczej bezpośrednio z Chin, bo taniej.

    --
    Robert Tomasik

  • 82. Data: 2020-09-08 13:53:09
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I to jest tzw. motto polskiej polucji.
    Przydałby się jakiś Giuliani żeby Was wszystkich na pysk wypierdolić.

    -----

  • 83. Data: 2020-09-08 13:56:08
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Odsyłałeś kiedyś do Chin?

    -----

  • 84. Data: 2020-09-08 14:26:50
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 08 Sep 2020 10:17:32 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Ącki wyjaśniał tę kwestię przekonując, że nie mógłby odesłac, bo byłby to
    > współudział w przestępstwie.

    Szczerze powiedziawszy, u niego chyba nic mnie nie zdziwi.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 85. Data: 2020-09-08 14:27:43
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 8 Sep 2020 13:56:08 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Odsyłałeś kiedyś do Chin?

    Tak. Chiński mur.

  • 86. Data: 2020-09-08 16:58:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2020-09-08, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A tam jest duże czy małe B? :)

    Male B to tylko na łaczach internetowych :-)
    No i na pamieciach, ale te nowe to juz sam nie wiem, a i tak to uklady
    dla fachowcow.

    >No ta krzywa jest mocno krzywa, więc faktycznie....

    >Skąd to wiadomo?

    Z dymu :-)

    >No właśnie nie wiem czy powinna być ciągła, ale chyba w sumie tak.

    Klient kupil "15A" a nie "15A w cyklu 20/20 min".

    >[...]
    iowego-230VAC_110VAC-75W,6630.html

    >A jest taka kategoria, że do DC a potem z powrotem na AC, tak jak na
    >wyjściu z UPSa przy braku
    >zasilania zewnętrznego?

    Jest, falownik sie nazywa. Bedzie jeszcze drozsze. Wiec nikt nie kupi.
    Chociaz ... czasy takie, ze miedz droga, a krzem tani, wiec moze ktos
    kiedys zrobi.

    I w zaleznosci od budowy - moze nie miec izolacji miedzy stronami.

    No ale nikt nie obiecuje ci izolacji.
    Choc moze nazywa "transformator elektroniczny 230/110V" - to czegos
    sie moze klient spodziewac ...

    J.

  • 87. Data: 2020-09-08 17:05:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2020-09-08, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:

    >A te negatywy są bieżące, tzn. widać, że proceder trwa?
    >Prawdę mówiąc dużo bardziej mnie w takiej sytuacji wk. Alegro (i jemu
    >podobne klony). Jak jest dużo negatywów wskazujących to coś by
    >wypadało
    >zrobić.

    No przeciez widac jak allegro dziala
    "nie moze pan wpisac w komentarzu "oszust"" :-)

    J.

  • 88. Data: 2020-09-08 17:17:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 08.09.2020 o 02:06, Marcin Debowski pisze:

    >Tak rozumiem. Sąd też pewnie zrozumie;) Wiadomo, że handel podróbkami
    >jest w pełni legalny. Każdemu może się zdarzyć i nie ma co robić
    >afery.

    Handel podrobkami to nie, bo slychac co pewien czas jak to dzielna KAS
    zatrzymala transport perfum, butow czy koszulek, a moze nawet
    kartridzy do drukarek atramentowych.

    Ale w produkcji latwo sie moze komus reka omsknac i pojdzie milion
    kart ze zlym nadrukiem.
    Ale tu nie tylko nadruk, ale tez ustawienia ... no, tez mozliwe, ze
    ktos wzial zle kosci z magazynu i puscil tasme.

    Tylko ja widze, ze to juz kolejna wielkosc w tej samej szacie
    graficznej ("memory card"), wiec
    -albo nieslusznie podejrzewam, ze to ma znacznie mniejszą pojemnosc,
    -albo w tej fabryce czesto zdarzaja sie pomylki,
    -albo to jednak zorganizowany wałek i produkcja.

    Nadal moze trafiac na jakiegos nieswiadomego sprzedawce, ktory w
    dobrej wierze kupił partię.
    A ze ładnie zapakowane, to nawet nie testuje ...

    Kolejne oszustwo - akumulatorki zawyzonej pojemnosci, a czesto i
    oszukane.
    Tu chyba dominuja Chinczycy, na allegro to trafia obecnie w znikomej
    ilosci, kiedys bylo tego duzo.

    J.

  • 89. Data: 2020-09-08 17:39:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie każdy jest ekspertem aby stwierdzć podróbkę (choć sprzedawca kart ma tu
    gorzej).

    A to spoko. Niech sobie handluje. A jak mu ktoś powie, że oszukuje to
    pozwać, ble handlarza podróbkami nie urazić.

    > Nie, bo osiągneliśmy już krytyczne minimum wymaganych interakcji.

    No to wracamy do punktu wyjścia. Czy oszustem czyni wyrok sądu czy fakt
    że oszukuje;)

    --
    Shrek

  • 90. Data: 2020-09-08 17:44:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.09.2020 o 17:17, J.F. pisze:

    > Handel podrobkami to nie, bo slychac co pewien czas jak to dzielna KAS
    > zatrzymala transport perfum, butow czy koszulek, a moze nawet kartridzy
    > do drukarek atramentowych.

    Bo jak oszust oszukuje państwo, to jest oszustem. A jak obywatela, to
    już państwo ma to w dupie:P

    > Ale w produkcji latwo sie moze komus reka omsknac i pojdzie milion kart
    > ze zlym nadrukiem.

    Tak, jasne. Na 100% tak właśnie było. Sandisk na 100% potwierdzi, że to
    m się omckło, a sprzedawca padł ofiarą ich pomyłki:P

> [...]
    > -albo w  tej fabryce czesto zdarzaja sie pomylki,
    > -albo to jednak zorganizowany wałek i produkcja.

    To nawet koło oryginalnych kart nie leżało.

    > Nadal moze trafiac na jakiegos nieswiadomego sprzedawce, ktory w dobrej
    > wierze kupił partię.
    > A ze ładnie zapakowane, to nawet nie testuje ...

    No to niech się cieszy, że tylko klient nazwał go oszustem. Bo jak się
    klient wkurwi i zamiast napisać komentarz n alegro powiadomi producenta,
    to będzie cieniej piszczał.

    > Kolejne oszustwo - akumulatorki zawyzonej pojemnosci, a czesto i oszukane.
    > Tu chyba dominuja Chinczycy, na allegro to trafia obecnie w znikomej
    > ilosci, kiedys bylo tego duzo.

    Jeszcze nie bylo procesu a od razu oszustwo;)

    --
    Shrek