  • 11. Data: 2006-02-05 20:48:03
    Temat: Re: Wywóz śmieci - obowiązkowy przymus???
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    > W krawkowie istnieje tez inne rozwiazanie dla domow jednorodzinnych.
    > Kupuje sie worki, pare zeta za sztuke , w cenie jest wliczona oplata za
    > wywoz. kupujesz 2 takie i masz swiety spokoj.
    >
    > leon

    no a co z umową i jeśli kupię takie worki nie od gospodarki tylko gdzie indziej
    to oni mi będą wywozić co kraj to obyczaj ale my żyjemy w Polsce i prawo jest
    jednakowe dla wszystkich
    Pytam się na jakiej podstawie gmina a zo za tym idzie gospodarka komunalna robi
    takie porządki Gdzie to jest zapisane?
    jas

  • 12. Data: 2006-02-06 07:31:20
    Od: "pisarczyk" <q...@q...co>

    > Pytam się na jakiej podstawie gmina a zo za tym idzie gospodarka komunalna
    robi
    > takie porządki Gdzie to jest zapisane?
    ile razy jeszcze pisać Ci o ustawie o utrzymaniu porządku i czystości w
    gmianach (jakoś tak)?
    w myśl przepisów tej ustawy masz obowiązek zawrzeć umowę na wywóz
    nieczystości, czy to Ci się podoba czy nie, będziesz wyrzucać śmieci do
    pojemnika czy nie, nie ma znaczenienia czy SM masz na miejscu czy 9km od
    domu i tak się Tobą zajmą

  • 13. Data: 2006-02-06 17:52:25
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    pisarczyk wrote:
    > [...] o ustawie o utrzymaniu porządku i czystości w
    > gmianach (jakoś tak)?
    > w myśl przepisów tej ustawy masz obowiązek zawrzeć umowę na wywóz
    > nieczystości, czy to Ci się podoba czy nie,

    Owszem. Ale z kim ta umowa zostanie zawarta to już osobisty wybór (w
    granicach wyboru jaki pozostawia ustawa).

    > nie ma znaczenienia czy SM masz na miejscu czy 9km od
    > domu i tak się Tobą zajmą

    Zaryzykuję stwierdzenie, że jeśli w promieniu 8km od domu nie ma Straży
    Miejskiej, to najprawdopodobniej dana gmina w ogóle nie posiada SM.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 14. Data: 2006-02-06 19:42:51
    Od: "pisarczyk" <q...@q...co>

    > Owszem. Ale z kim ta umowa zostanie zawarta to już osobisty wybór (w
    > granicach wyboru jaki pozostawia ustawa).
    oczywiście tak

    > Zaryzykuję stwierdzenie, że jeśli w promieniu 8km od domu nie ma Straży
    > Miejskiej, to najprawdopodobniej dana gmina w ogóle nie posiada SM
    to nie ma nic do rzeczy, podejmują kroki innym sposobem, nie wiem jakim, w
    gminie szwagra nie widziałem SM, ale jakoś go zmusili do zawarcia umowy

    Pozdrawiam
    Darek

  • 15. Data: 2006-02-07 22:04:47
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    > to nie ma nic do rzeczy, podejmują kroki innym sposobem

    A co się stanie kiedy złożę pisemną deklarację że to ja sam będę wywoził śmieci
    na pobliskie wysypisko?
    po co płacić komuś skoro możnasamemu:)

  • 16. Data: 2006-02-08 11:56:39
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "jas" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A co się stanie kiedy złożę pisemną deklarację że to ja sam będę wywoził
    śmieci
    > na pobliskie wysypisko?
    > po co płacić komuś skoro możnasamemu:)

    Ludzi skorych do takiej fatygi za 1,5 zł jest niewielu. Znacznie więcej
    jest takich, którzy by te smieci wyrzucili w nieodpowiednim miejscu.
    Przepisy są tworzone tak, aby pasowały do większości typowych przypadków i
    z konieczności pomijają przypadki rzadkie/dziwaczne. W efekcie jest
    obowiązek zawarcia umowy z profesjonalnym podmiotem, który śmieci odbiera
    i wywozi tam gdzie trzeba i którego łatwo kontrolować. A tobie nie
    pozostaje nic innego jak dostosować się do tego, bo żadne bicie piany nic
    nie da.

  • 17. Data: 2006-02-09 11:05:38
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > i wywozi tam gdzie trzeba i którego łatwo kontrolować. A tobie nie
    > pozostaje nic innego jak dostosować się do tego, bo żadne bicie piany nic

    pozostaje mi wiec szukac gdzie indziej informacji bo tu nie ma na kim się
    wesprzeć czyżby to sama Gospodarka odpisuje mi na moje pytania???
    Temat uważam za zakończony i więcej nie będę się o nic pytał chyba że
    prawdziwego prawnika!!!