  • 1. Data: 2006-02-04 09:38:59
    Temat: Przekazanie praw do utworu przez likwidowana firme
    Od: "Edmund" <t...@j...pl>

    W jaki sposob jedna, zamykana wlasnie firma moze przekazac prawa majatkowe
    do wlasnego utworu (program komputerowy) innej, nowej firmie ?

    Na podstawie jakiego dokumentu ?
    Jakie ewentualnie koszty beda z tym zwiazane ?

  • 2. Data: 2006-02-04 11:43:53
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Edmund napisał(a):
    > W jaki sposob jedna, zamykana wlasnie firma moze przekazac prawa
    > majatkowe do wlasnego utworu (program komputerowy) innej, nowej firmie ?
    >
    > Na podstawie jakiego dokumentu ?

    umowy

    > Jakie ewentualnie koszty beda z tym zwiazane ?

    50 % przy umowie o dzielo :-).

    P.

  • 3. Data: 2006-02-04 13:13:59
    Od: "Edmund" <t...@j...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > umowy

    > 50 % przy umowie o dzielo :-).

    No, ale jak umowa o dzielo ? To nie jest tak, ze program jest zrobiony przez
    firme A dla firmy B tylko firma A zrobila go dla siebie i sprzedawala przez
    N lat licencje. Teraz firma B chce sprzedawac licencje.

  • 4. Data: 2006-02-04 14:09:17
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Edmund napisał(a):
> [...]
    > przez firme A dla firmy B tylko firma A zrobila go dla siebie i
    > sprzedawala przez N lat licencje. Teraz firma B chce sprzedawac licencje.

    zwykla umowa.

  • 5. Data: 2006-02-04 14:39:41
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Przemek R.* wypowiedziała te
    słowa:

    > zwykla umowa.

    ROTFL ;-) tak to jest jak chce się być omnibusem - tymczasem pytający wie
    więcej niż udzielający odpowiedzi ;-)
    Oczywiście, że o dzieło z przeniesieniem pr.aut. (tylko wówczas masz
    50-proc. koszty uzyskania przychodu) jest w takiej sytuacji wykluczona,
    natomiast do zastosowania jest właśnie owa "zwykła umowa" czyli albo zbycie
    autorskich praw majątkowych do programu, albo licencja z możliwością
    udzielania sublicencji.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID:o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 6. Data: 2006-02-04 15:47:21
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Olgierd napisał(a):
> [...]
    > Oczywiście, że o dzieło z przeniesieniem pr.aut. (tylko wówczas masz
    > 50-proc. koszty uzyskania przychodu) jest w takiej sytuacji wykluczona,

    tam buzka sie znalazla, nie wiem czy zauwazyles, na poczatku napisalem
    "umowa" (Napodsatwie jakiego dokumentu ? odp: umowy) a nie "umowa o
    dzielo" , zreszta po modyfukacji tego programu
    moglby rowniez na umowe o dzielo z przeneisieniem a. praw majatkowych
    sprzedac.

    P.

  • 7. Data: 2006-02-04 15:52:09
    Od: "Edmund" <t...@j...pl>

> [...]
    > zbycie
    > autorskich praw majątkowych do programu, albo licencja z możliwością

    Ty to masz leb :) Wlasnei o to mi chodzilo. Tylko mam jeszcze taka
    wtapliwosc: czy i jakie sa ewentualnie oplaty (podatki) od tego typu umow ?
    Czy firma A moze zbyc autorskie prawa majatkowe do programu, albo udzielic
    licencji z mozliwoscia udzielania sublicencji nieodplatnie ?

  • 8. Data: 2006-02-04 16:04:22
    Od: "Edmund" <t...@j...pl>

    Użytkownik "Edmund" <t...@j...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy firma A moze zbyc autorskie prawa majatkowe do programu, albo udzielic
    > licencji z mozliwoscia udzielania sublicencji nieodplatnie ?

    PS. Bo nie chodzi o to, ze problem wyniknie miedzy firma A i firma B, ale
    czy US sie nie doczemi, ze prawa majatkowe lub licencja zostaly perzekazane
    nieodplatnie ?

  • 9. Data: 2006-02-04 16:36:52
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > PS. Bo nie chodzi o to, ze problem wyniknie miedzy firma A i firma B,
    > ale czy US sie nie doczemi, ze prawa majatkowe lub licencja zostaly
    > perzekazane nieodplatnie ?

    o takie rzeczy pytaj na pl.soc.prawo.podatki

  • 10. Data: 2006-02-04 22:28:55
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Przemek R.* wypowiedziała te
    słowa:

    > o takie rzeczy pytaj na pl.soc.prawo.podatki

    A to jest słuszna uwaga.
    IMHO oczywiście fiskusy się doczepią bo nie ma czegoś takiego jak darmowy
    obiad ;-)