  • 1. Data: 2005-08-15 15:57:02
    Temat: Wysokosc kary a karalnosc
    Od: "Michal" <M...@o...pl>

    Czy jezeli ktos juz byl karany za oszustwa oraz posiadanie zdjec
    pedofilskich ( za to wiezienie oraz warunkowe zwolnienie z tego co wiem)
    przy popelnienieu nastepnego przestepstwa (obraza oraz
    znieslawienie,oszczerstwo) moze dostac wieksza kare?Czy sedzia bierze
    wczesniejsze wyroki pod uwage mimo ze byly z zupelnie inych
    paragrafow?Jezeli tak to czy po dwoch takich przestepstwach jest mozliwe za
    pomowienie nawet wiezienie?

  • 2. Data: 2005-08-15 16:05:58
    Temat: Re: Wysokosc kary a karalnosc
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Michal" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wczesniejsze wyroki pod uwage mimo ze byly z zupelnie inych
    > paragrafow?Jezeli tak to czy po dwoch takich przestepstwach jest mozliwe

    a z jakiej racji ma dostac wieksza jezeli popelnione przestepstwo jest
    zupelnie inne niz te za ktore zostal skazany?

    P.

  • 3. Data: 2005-08-15 16:23:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > a z jakiej racji ma dostac wieksza jezeli popelnione przestepstwo jest
    > zupelnie inne niz te za ktore zostal skazany?

    A czytałeś przemku kiedykolwiek kodeks karny? Weź przeczytaj art. 53
    paragraf 2 kk. I wtedy odszczekaj to co napisałeś.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 4. Data: 2005-08-15 16:37:30
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > A czytałeś przemku kiedykolwiek kodeks karny? Weź przeczytaj art. 53
    > paragraf 2 kk. I wtedy odszczekaj to co napisałeś.

    nie odsczzekam , moge jedynie cofnac ale w uogólnieniu ale nie w tym
    przypadku.

    No dobra powiedz mi jaka jest szkodliwosc spoleczna pomowienia jakiejs tam
    osoby (niepublicznej) ?

    P.

  • 5. Data: 2005-08-15 16:38:52
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > No dobra powiedz mi jaka jest szkodliwosc spoleczna pomowienia jakiejs tam
    > osoby (niepublicznej) ?

    pytam namarginesie zebs zaraz nie zaczal dalej marudzic

  • 6. Data: 2005-08-15 16:43:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > nie odsczzekam , moge jedynie cofnac ale w uogólnieniu ale nie w tym
    > przypadku.
    >
    > No dobra powiedz mi jaka jest szkodliwosc spoleczna pomowienia jakiejs tam
    > osoby (niepublicznej) ?

    Nie wiem o czym mówisz ... znów :)
    Poprzednia karalność - to zwrot ... sposób życia przed popełnieniem
    przestępstwa ... w art. 53.2 kk i niewątpliwie zwiększa wymiar kary.
    Poprzednia karalność świadczy o tym, że osoba nie szanuje porządku
    prawnego, poprzednio zastosowana kara nie odniosła skutku (nie wdrożyła
    do przestrzegania porządku prawnego), a więc trzeba zastosować
    ostrzejsze środki karne. Wystarczy już karalność za przestępstwo
    niepodobne, a nawet za wykroczenie (choć tu oczywiście w stopniu
    minimalnym). Jeśli przestępstwa są podobne to zaostrzenie winno być
    surowsze.

  • 7. Data: 2005-08-15 16:55:23
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nie wiem o czym mówisz ... znów :)

    interesuje mnie na jakiej zasadzie jest okreslana szkodliwosc spoleczna
    czynu

> [...]
    > za wykroczenie (choć tu oczywiście w stopniu minimalnym). Jeśli
    > przestępstwa są podobne to zaostrzenie winno być surowsze.

    Przyznam ze nie zwrocielm uwagi na ten art, a zasugerowalem sie zawieszeniem
    wykonania kary za okreslone przestepstwo.

    P.

  • 8. Data: 2005-08-15 18:25:29
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Przyznam ze nie zwrocielm uwagi na ten art, a zasugerowalem sie zawieszeniem
    > wykonania kary za okreslone przestepstwo.

    dodam ze luki takie spowodowane sa tym ze nie posiadam kk,kpk,kwk w
    wersji drukowanej(wiadomo jak sie na kranie czyta) co sie na dniach
    zmieni, i na bank za rok jezlei chodzi o prawo karne nie znjadziesz
    bubla w moich wypowiedziach, jednak
    polecal bym Ci sie wstrzymac do tego czasu z zwrotami typu
    "odszczekaj" jezlei zdarzy mi sie pomylic, bo mnie wtym moemncie obrazasz.
    Nie mam nic przeciw zwroiceniu uwagi (jestem wkoncu tutaj po to by sie
    nauczyc) jezeli w miare kulturalnie sie to odbywa.

    Tobie rownez zdarza sie pomylic, na pewno bylo to w dwoch sytuacjach:
    1. watek o autoalarmie i post w ktorym oswiadczyles ze osoba ta
    odpowiedziala by za nieumsylne spowodowanie smierci a bylo to ewidentne
    planowanie zabojstwa
    2. twoja uwaga odnosnie mojego postu na temat wariografu, zdaje sie Kam
    zwrocil(a) Ci uwage ze sie mylisz

    P.

  • 9. Data: 2005-08-15 18:30:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemek R. napisał(a):

> [...]
    > Nie mam nic przeciw zwroiceniu uwagi (jestem wkoncu tutaj po to by sie
    > nauczyc) jezeli w miare kulturalnie sie to odbywa.

    Odszczekaj nie jest obraźliwe tylko staropolskie. Pomyśl że traktuje cię
    jak szlachcica ;)

    > Tobie rownez zdarza sie pomylic, na pewno bylo to w dwoch sytuacjach:

    Nikt nie jest nieomylny. Ja też :)

    > 1. watek o autoalarmie i post w ktorym oswiadczyles ze osoba ta
    > odpowiedziala by za nieumsylne spowodowanie smierci a bylo to ewidentne
    > planowanie zabojstwa

    To twoje niezbyt mądre zdanie. Bo ja nadal twierdzę że to tylko
    nieumyślne spowodowanie śmierci.

    > 2. twoja uwaga odnosnie mojego postu na temat wariografu, zdaje sie Kam
    > zwrocil(a) Ci uwage ze sie mylisz

    Tu był mój rzeczywisty błąd, wynikający z zaufania to pomięci i nie
    wzięciu pod uwagę faktu, że nasi posłowie ciągle coś mieszają w prawie.
    Nie zauważyłem nowelizacji :)

  • 10. Data: 2005-08-15 18:40:18
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > To twoje niezbyt mądre zdanie.

    nie zgodze sie

    Bo ja nadal twierdzę że to tylko
    > nieumyślne spowodowanie śmierci.

    jak moze byc nieumyslne skoro facet robi alarm ktory z zalozenia ma
    zabic a w najlepszym przypadku trwale okaleczyc czlowieka. Zamiar jego
    jest oczywisty, zabicie lub trwale okaleczenie potencjalnego zlodzieja.

    Jezlei gosc skoczyl by z 10 pietra (samobojstwo) i zabil przypadkowego
    przechodnia spadajac na niego to rzeczywiscie mozna mowic o nieumyslnym
    spowodowaniu smierci. Tak ja to pojecie rozumiem.

    P.