  • 1. Data: 2005-08-15 14:24:26
    Temat: Kradzież reklamy przez agencje ?
    Od: Wilk <w...@p...onet.pl>

    Witam,
    Oglaszam sie w serwisie internetowym, ze wynajme mieszkanie. Zrobilem
    zdjecia mieszkania i dolaczylem je do ogloszenia. Opisalem mieszkanie i
    wyznaczylem cene. Okazalo sie, ze pewna agencja nieruchomosci umiescila
    oglosznie o wynajem mojego mieszkania w tych samych i innych serwisach
    internetowych! Podajac dane teleadresowy WYLACZNIE do agencji. Stalo sie
    to bez mojej zgody. Do tego cena zostala zanizona o 100zl. Ogloszenie
    agencji jest prawie identyczne z moim a do tego zawiera takze zdjecia
    mojego mieszkania skopiowane z mojej strony. Czy wszystko to jest zgodne
    z prawem ? Co powinienem zrobic ?
    Bardzo prosze o pomoc - z przyczyn oczywistycz pilne.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-08-15 17:19:06
    Temat: Re: Kradzież reklamy przez agencje ?
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Wilk napisał(a):
> [...]
    > agencji jest prawie identyczne z moim a do tego zawiera takze zdjecia
    > mojego mieszkania skopiowane z mojej strony. Czy wszystko to jest zgodne
    Pomijajac fakt uzycia zdjec bez posiadania praw autorskich, to wyglada
    mi to na probe sprzedazy palacu kultury ;)
    wez podstaw swojego kolege, zeby poszedl do tej agencji i wynajal twoje
    mieszkanie. Jesli sie zgodza - to dopiero bedzie ciekawe. Niech kolega
    spisze z nimi jakas bardzo fajna umowe - ze na 5 lat, ze jesli odstapia
    z swojej winy to placa mu miliardy kary umownej itd ;) I pewnie przyleza
    do ciebie zeby je wynajac a ty im wtedy pokazesz fige, a kolega dostanie
    kase do podzialu ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098
    173

  • 3. Data: 2005-08-15 18:52:46
    Od: Wilk <w...@p...onet.pl>

    BartekK wrote:

> [...]
    > z swojej winy to placa mu miliardy kary umownej itd ;) I pewnie przyleza
    > do ciebie zeby je wynajac a ty im wtedy pokazesz fige, a kolega dostanie

    Hehehehe :D Ale masz pomysly :D
    Tylko, ze wydaje mi sie, ze nie podpisza takiej umowy. Podpisuja raczej
    cos w stylu "Jesli dojdzie do transakcji, to ..."

    Najelepsze jest to, ze oni dzwonili do mnie, ze maja dla mnie kogos. Ja
    sie nie zgodzilem bo chca 50% pierwszego czynszu. I wlasnie ich telefon
    bardzo mnie zdziwil - "Skad maja na mnie namiary i informacja, ze maja
    mnie w swojej bazie" ... hmmmmm no i tak trafilem na swoje oglosznie
    podpisane przez agancje :/

  • 4. Data: 2005-08-15 18:56:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wilk" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Z Twojego postu wnoszę, że umowy z tą agencją nie posiadasz. No to
    naruszyli prawo autorskie do Twoich zdjęć. Poza tym na Twoją szkodę
    przestępstw nie popełniają. Popełniają na szkodę ewentualnych
    oferentów, którzy w przeświadczeniu, że są oni pośrednikiem być może
    jakieś zaliczki z nimi podpiszą. Manewr z ceną jest pewnie po to, by w
    jakiś tam wyszukiwarkach znaleźć się przed Tobą.

    Wydaje mi się jednak, iż poza kwestią użycia zdjęć, to żadnego innego
    przestępstwa nie popełniają. Przecież nie ma zakazu oferowania
    pośrednictwa w znalezieniu takiego lub innego mieszkania. A brak umowy
    z Tobą skutkuje jedynie tym, że nie mogą od Ciebie żądać prowizji.

  • 5. Data: 2005-08-15 19:19:34
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości

> [...]
    > pośrednictwa w znalezieniu takiego lub innego mieszkania. A brak umowy
    > z Tobą skutkuje jedynie tym, że nie mogą od Ciebie żądać prowizji.

    A może znajdzie się jakiś paragraf na utrudnianie wykonywania czynności
    najmu i jakieś związane z tym straty materialne? To pytanie kieruję do Pana
    Roberta, gdyż zawsze potrafi logicznie i zgodnie z prawem wyjaśnić wiele
    spraw.

    Marcin.

  • 6. Data: 2005-08-15 19:28:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A może znajdzie się jakiś paragraf na utrudnianie wykonywania
    czynności
    > najmu i jakieś związane z tym straty materialne?

    Ale czemu uważasz, że oni Ci utrudniają ten najem? Jak znajdą jakiegoś
    oferenta, to przecież i tak muszą przyjść do Ciebie. Nie ma silnych na
    to.

    > To pytanie kieruję do Pana
    > Roberta, gdyż zawsze potrafi logicznie i zgodnie z prawem wyjaśnić
    wiele
    > spraw.

    Przez chwilę poczułem się wyjątkowo, ale nie mam patentu na
    nieomylność.

  • 7. Data: 2005-08-15 20:26:17
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl>

    Przepraszam ale ja się tylko włączyłem do wątku i ta sprawa mnie nie
    dotyczy, natomiast uważam, że działania tej agencji mogą utrudnić
    znalezienie najemcy, gdyż manewr z mniejszą kwotą najmu powoduje, że
    potencjalny klient zgłosi się do agencji, a ta może powiedzieć że sprawa już
    nieaktualna.

    Proszę nie czuć się wyjątkowo, ale śledzę to co dzieje się na kilku grupach
    i w Pana wypowiedziach dostrzegam bardzo dużo rzeczowości i uczciwości w
    podejściu do tematu, a nade wszystko zawsze kulturalnie i w sposób wyważony
    dokonuje Pan analizy.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 8. Data: 2005-08-15 20:34:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > znalezienie najemcy, gdyż manewr z mniejszą kwotą najmu powoduje, że
    > potencjalny klient zgłosi się do agencji, a ta może powiedzieć że

    Nie zgodzę się. Agencja będzie chciała na tym zarobić. Jak znajdą
    klienta, to przyjdą z nim do pytającego. Podejrzewam, ze zaproponują
    100 zł mniej, a ten to przyjmie, bo przecież chce wynająć to
    mieszkanie. Chyba że będzie miał innego oferenta, który da więcej.

> [...]
    uczciwości w
    > podejściu do tematu, a nade wszystko zawsze kulturalnie i w sposób

    Zarumieniłem się :-)

  • 9. Data: 2005-08-15 20:46:41
    Od: "Dulek" <f...@b...pl>

    Robert Tomasik:
    > grupach
    > uczciwości w
    > wyważony
    >
    > Zarumieniłem się :-)

    Ja, z cicha nadzieja, ze nie jest to grozba karalna, podpisuje sie pod
    slowami Marcina obiema rekami. Z lewej troche krzywo wyszlo.
    Pozdr. Dulek

  • 10. Data: 2005-08-15 20:48:49
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź <news:ddqub2$fj3$1@inews.gazeta.pl> autorstwa
    niejakiego Robert Tomasik wyjaśniam co następuje:

    > Zarumieniłem się :-)

    Kurde, muszę więcej pisać - może i mnie zaczną wreszcie tak kadzić ;-))

    --
    Olgierd
    o...@j...org ||| gg: 3657597 |||