  • 1. Data: 2005-08-15 16:36:37
    Temat: zasiłek dla samotnie wychowujących?
    Od: "O,Connor" <k...@p...pf.pl>

    Wychowuje obecnie sam dziecko moja konkubina postanowiła wyjechać do
    innego miasta przypominając się nam raz na pół roku ostatnio porządkując
    nasze dokumenty trafiłem
    na decyzje przyznającą jej zasiłek rodzinny i dla rodziców samotnie
    wychowujących dzieci decyzja jest z ubiegłego roku, ale zasiłek dla
    samotnych rodziców przyznany do końca 08.2005r
    Matka od trzech lat nie dołożyła grosza do utrzymania naszego dziecka,
    więc zirytowany
    poszedłem do urzędu zapytaniem, na jakiej podstawie przyznali jej ten
    zasiłek z koro to ja zajmuje się dzieckiem. I tu zdziwienie dowiedziałem
    się, że, mimo iż zasiłek jest przyznany na mojego syna niczego się nie
    dowiem, bo sprawa mnie nie dotyczy, bo nie jestem mężem pani, która
    pobiera zasiłek a to, że ten jest na moje dziecko to nieistotne?
    Czy naprawdę tak jest, że nie mam wpływu na to, kto pobiera zasiłek na
    moje dziecko i na co te pieniądze przeznacza?

    Pozdr O,Connor

  • 2. Data: 2005-08-15 17:19:30
    Temat: Re: zasiłek dla samotnie wychowujących?
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "O,Connor" <k...@p...pf.pl> napisał:

    >Wychowuje obecnie sam dziecko moja konkubina
    Po co wysyłasz ten sam list co kilka godzin ?
    Poczekaj cierpliwie może ktoś ci odpowie - tu nie piekarnia, a
    dodatkowo nikt nic nie musi.

    Artur Golański

  • 3. Data: 2005-08-16 08:46:04
    Od: "Kamil Walczak" <w...@N...gazeta.pl>

    O,Connor <k...@p...pf.pl> napisał(a):

> [...]
    > Czy naprawdę tak jest, że nie mam wpływu na to, kto pobiera zasiłek na
    > moje dziecko i na co te pieniądze przeznacza?

    A u kogo bylo dziecko przez czas kiedy konkubina pobierala swiadczenia
    rodzinne, u Ciebie czy u niej?
    Wyjasnienia MOPSu sa oczywiscie glupie, bo choc obowiazuje zasada, ze przy
    zbiegu uprawnien do swiadczen rodzinnych wyplaca sie temu kto pierwszy zlozy
    wniosek (zeby nie bylo takich sytuacji, ze zapobiegliwi rodzice pobieraja dwa
    swiadczenia na jedno dziecko), to przeciez nikt nie zabroni rownie Tobie
    zlozyc wniosku o swiadczenia rodzinne, a skoro tak, to MOPS bedzie musial
    uzasadnic dlaczego Tobie odmawia przyznania swiadczen (z powodow jak wyzej)
    no i tym sposobem i tak sie wszystkiego dowiesz.
    (pomijam juz kwestie, ze byc moze konkubina pobrala nienalezne swiadczenia -
    w sytuacji gdy dziecko przez caly czas bylo tylko u Ciebie)

    pozdrawiam
    wkamil

  • 4. Data: 2005-08-16 18:30:58
    Od: "O,Connor" <k...@p...pf.pl>

    Kamil Walczak napisał(a):

> [...]
    > (pomijam juz kwestie, ze byc moze konkubina pobrala nienalezne swiadczenia -
    > w sytuacji gdy dziecko przez caly czas bylo tylko u Ciebie)

    Przez pięć lat mieszkaliśmy razem potem ona wyjechała a syn jest
    całyczas zemną.
    Tak, więc czasie, gdy ona pobierała zasiłek ja zajmowałem się dzieckiem.
    Z pytaniem byłem w Urzędzie Miasta - Wydział Spraw Społecznych, bo on
    wydał tą decyzje.
    Może warto było by wystąpić do MOPSu, ale gdzieś słyszałem, że nie można
    mieć więcej dochodu niż 500zł na osobę to się nie załapie.
    Mam pytanie, jaki jest tryb wydawania takich decyzji, kto je właściwie
    załatwia MOPS czy UM chyba, że urząd tylko firmuje?

  • 5. Data: 2005-08-16 18:31:32
    Od: "O,Connor" <k...@p...pf.pl>

  • 6. Data: 2005-08-16 19:40:39
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Tue, 16 Aug 2005 20:30:58 +0200, *O,Connor*
    <news:ddtbd3$20l$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

> [...]
    > Mam pytanie, jaki jest tryb wydawania takich decyzji, kto je właściwie
    > załatwia MOPS czy UM chyba, że urząd tylko firmuje?

    Ja bym tej sprawy nie puściła "płazem". Ta pani musi wszystko zwrócić
    (!)...z tym, że MOPS Ci nic nie pomoże (będą "trzęśli gaciami", bo nie
    zrobili wywiadu środowiskowego, nie wysłali pracownika do Twojego domu na
    wywiad). Napisz najpierw pismo w tej sprawie do Ministerstwa Pracy i
    Polityki Społecznej. To jest najwyższa jednostka. Dostaniesz odpowiedź i
    poradę co masz robic dalej, a może sami się tą sprawą zajmą.

    --
    Kaja

  • 7. Data: 2005-08-16 20:32:30
    Od: "Kamil Walczak" <w...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > Polityki Społecznej. To jest najwyższa jednostka. Dostaniesz odpowiedź i
    > poradę co masz robic dalej, a może sami się tą sprawą zajmą.

    Tak sie akurat sklada, ze organem wyzszego stopnia nad MOPS jest odpowiednie
    miejscowo samorzadowe kolegium odwolawcze ;-) Ale proponowalbym zlozyc
    formalnie na pismie zawiadomienie o tym co tutaj napisales, tzn. ze przez czas
    pobierania przez matke dziecka zasilku z tytulu samotnego wychowywania,
    dziecko bylo przez caly czas z Toba, to beda nowe okolicznosci (nie znane
    organowi w chwili wydania decyzji o swiadczeniach rodzinnych) i powinni
    wznowic postepowanie w sprawie.

    pozdrawiam
    wkamil