eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWymiana zasilania ciepłą wodą Spółdzielnia / Właściciele / Bojkotujący › Re: Wymiana zasilania ciepłą wodą Spółdzielnia / Właściciele / Bojkotujący
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wymiana zasilania ciepłą wodą Spółdzielnia / Właściciele /
    Bojkotujący
    Date: Wed, 15 Nov 2017 13:24:24 +0000 (UTC)

    On 2017-11-15, jotemon <j...@i...pl> wrote:

    > 1. Eksperyment - ustawiasz zapaloną zwykłą świeczkę koło piecyka i
    > odchylenie płomienia wskazuje kierunek ciągu.
    >
    > 2. Kominiarze stwierdzili odwrócony ciąg.
    >
    > 3. Kolega, który znalazł się w tej samej sytuacji co ja doświadczał tego
    > samego.
    >
    > 4. Łazienka stała się najzimniejszym pomieszczeniem w mieszkaniu.

    Wystarczy, że z jakiś powodów występuje różnica ciśnień tak, że niższe
    jest normalnie u Ciebie w mieszkaniu, niż nad kominem.

    Ciąg w normalnej sytuacji powstaje przy udziale ciepłego powietrza
    unoszacego się do góry owym kominem. Więcej tego powietrza, silniejszy
    ciąg. Mniej, mniejszy. Wcale nie wydaje się więc takie niemożliwe, że
    przy odpowiednio dużej różnicy ciśnień ciąg generowany pojedyńczym
    piecem nie będzie w stanie zrównoważyć ciągu negatywnego.

    --
    Marcin