  • 1. Data: 2005-11-15 08:52:50
    Temat: Wymeldowanie "na siłę"
    Od: "Szymon" <s...@v...pl>

    Witam,

    mam nietypowy problem: jestem zameldowany w prywtanym budynku, którego
    właściciel wyjechał 15 lat temu i słuch o nim zaginął. Głównym najemcą
    mieszkania jest mój ojciec, jednak mieszkamy w oddzielnych mieszkaniach (brak
    jest jednak numeracji).
    Chodzi o to, czy jest przepis, który można wykorzystać do tego, że ojciec nie
    mógłby mnie wymeldować "na siłę". Niedługo się przeprowadzam, ale chciałbym
    być zameldowany w starym miejscu.

    Szymon

  • 2. Data: 2005-11-15 09:15:34
    Temat: Re: Wymeldowanie "na siłę"
    Od: maho <m...@p...net>

    Szymon wrote:
> [...]
    > mógłby mnie wymeldować "na siłę". Niedługo się przeprowadzam, ale chciałbym

    ZTCW to ojciec cię nie może wyprowadzić "na siłę". Skoro jednak sam się
    wyprowadzisz, może cię wymeldować. Bowiem meldunek (przynajmniej w
    teorii) odzwierciedlać ma faktyczne miejsce zamieszkania.

    pozdrav

    maHo

  • 3. Data: 2005-11-15 12:14:28
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Daniel Wieszczycki <d...@N...pl> naskrobał/a w

    > Chyba jednak powinniśmy napisac jakieś FAQ grupy...

    Już jest.

  • 4. Data: 2005-11-15 12:22:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Szymon wrote:

    > Chodzi o to, czy jest przepis, który można wykorzystać do tego, że ojciec nie
    > mógłby mnie wymeldować "na siłę". Niedługo się przeprowadzam, ale chciałbym
    > być zameldowany w starym miejscu.

    Chcieć sobie możesz, ale wymeldować się musisz. Niech ktoś przypomni,
    jaka jest aktualna maksymalna stawka grzywny za niedopełnienie obowiązku
    meldunkowego - 5 tysięcy?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 5. Data: 2005-11-15 12:41:54
    Od: "Szymon" <s...@v...pl>

    > Chcieć sobie możesz, ale wymeldować się musisz. Niech ktoś przypomni,
    > jaka jest aktualna maksymalna stawka grzywny za niedopełnienie obowiązku
    > meldunkowego - 5 tysięcy?

    :( Chodzi o to, że nie moge się zameldować w "nowym" miejscu i chcę na pewien
    przynajmniej czas mieć stare lokum w zanadrzu.

    Szymon

  • 6. Data: 2005-11-15 13:06:35
    Od: Daniel Wieszczycki <d...@N...pl>

    Dnia 15 Nov 2005 13:41:54 +0100, Szymon napisał(a):

    > :( Chodzi o to, że nie moge się zameldować w "nowym" miejscu i chcę na pewien
    > przynajmniej czas mieć stare lokum w zanadrzu.

    A po co ci do tego meldunek?
    Meldunek nie daje _żadnego_ prawa do lokalu.
    Jest tylko administracyjnym potwierdzeniem, że się gdzieś przebywa.
    I generalnie nie ma czegoś takiego, jak "nie mogę się zameldować".
    Ty _musisz_ się zameldować w nowym miejscu pobytu.
    Niedopełnienie tego obowiązku, teoretycznie grozi grzywną do 5.000 zł.
    A jednocześnie twój ociec ma taki sam obowiązek cię wymeldować z
    poprzedniego miejsca, jeżeli sam tego nie zrobisz.

    Chyba jednak powinniśmy napisac jakieś FAQ grupy... Kto za? :)

    --
    Daniel Wieszczycki
    DataSec Consulting - www.datasec.pl

  • 7. Data: 2005-11-15 13:09:47
    Od: maho <m...@p...net>

    Daniel Wieszczycki wrote:

> [...]
    > A jednocześnie twój ociec ma taki sam obowiązek cię wymeldować z
    > poprzedniego miejsca, jeżeli sam tego nie zrobisz.

    Z drugiej strony ... człowiek bez stałego meldunku jest nikim wobec
    wszelakiej maści urzędów, banków itd.....

    pozdrav

    maHo

  • 8. Data: 2005-11-15 13:37:15
    Od: Daniel Wieszczycki <d...@N...pl>

    Dnia Tue, 15 Nov 2005 14:14:28 +0200, Goomich napisał(a):

    > Już jest.

    No tak, ale jest takie bardziej formalne - co wolno, a czego nie na grupie.
    Były juz propozycje kiedys na opracowanie odpowiedzi na takie podstawowe,
    powtarzające się na grupie pytania, np.: o meldunek, zasiedzenie (jak to
    niektórzy mówią "zasiedlenie" :) ), przeniesienie do rezerwy.
    Chociaż, trzebaby ciągle pilnować, czy FAQ jest aktualny...
    I tak źle i tak niedobrze :(

  • 9. Data: 2005-11-15 14:02:50
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    maho napisał(a):

    > Z drugiej strony ... człowiek bez stałego meldunku jest nikim wobec
    > wszelakiej maści urzędów, banków itd.....

    Nieprawda. US od dawna wie, ze meldunki w Polsce to fikcja i kieruje sie
    kryterium miejsca zamieszkania, a nie jakims bzdurnym i fikcyjnym
    meldunkiem. Bo meldunki w PL wygladaja wlasnie tak jak opisano w tym
    przykladzie : mieszkam w A, zameldowany jestem w B. Ot, glupie przepisy.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 10. Data: 2005-11-15 14:03:05
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Chcieć sobie możesz, ale wymeldować się musisz. Niech ktoś przypomni,
    > jaka jest aktualna maksymalna stawka grzywny za niedopełnienie obowiązku
    > meldunkowego - 5 tysięcy?

    A w praktyce nic nie grozi.

    --
    pozdrawiam