  • 1. Data: 2021-11-04 18:29:37
    Temat: Trybunał Karny w Hadze - Ziobro
    Od: Henryk Hajdan <g...@r...com>

    Dyskusja polityczna nie bardzo mnie nie interesuje, zresztą nie ta grupa.
    Interesuje mnie:

    "[...]Przygotowywane zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa ma
    dotyczyć ministra sprawiedliwości, prokuratora generalnego Zbigniewa
    Ziobry i prokuratora krajowego Bogdana Święczkowskiego. Nie chroni ich
    żaden immunitet. Jeśli odmówią stawienia się na przesłuchaniu, mogą być
    zatrzymani i doprowadzeni przed trybunał.[...]"

    Czyli wystawią za nimi czerwoną notę Interpolu ?
    Jeśli tak zrobią, to jak powinny się zachować się służby spotykając Pana
    Ziobrę lub Święczkowskiego.

    https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/214204
    0,1,czy-ziobro-moze-stanac-przed-trybunalem-w-hadze-
    i-nie-tylko-on.read

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114881,277
    66094,ziobro-i-swieczkowski-moga-trafic-przed-trybun
    al-w-hadze-zatrzymac.html

  • 2. Data: 2021-11-04 19:15:06
    Temat: Re: Trybunał Karny w Hadze - Ziobro
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2021.11.04 o 18:29, Henryk Hajdan pisze:

    > Czyli wystawią za nimi czerwoną notę Interpolu ?

    Władze Polski powiedzą, coś podobnego jak w tym przypadku:
    https://www.rp.pl/kraj/art18927411-bialorus-i-rosja-
    wykorzystuja-interpol-do-scigania-opozycjonistow-pol
    ska-chce-blokady

  • 3. Data: 2021-11-05 11:00:18
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    Henryk Hajdan napisał(a):
    > Dyskusja polityczna nie bardzo mnie nie interesuje, zresztą nie ta grupa.
    > Interesuje mnie:

    cyt.
    Jurysdykcją Trybunału są objęte wyłącznie zbrodnie.

    > moze-stanac

    Albo leżeć.

    > moga-trafic

    Albo spudłować.

  • 4. Data: 2021-11-05 11:15:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Astralny Rębajło" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    Henryk Hajdan napisał(a):

    >cyt.
    >Jurysdykcją Trybunału są objęte wyłącznie zbrodnie.

    W/g czyjej definicji?

    Bo jak grożącą karą jest 10 lat kolonii karnej, to chyba jest to
    zbrodnia :-)

    A jesli to "zdrada panstwa", "usilowanie obalenia ustroju", itp - to
    chyba zbrodnie :-)

    J.

  • 5. Data: 2021-11-05 17:55:08
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    W dniu 2021.11.05 o 11:00, Astralny Rębajło pisze:

    > cyt.
    > Jurysdykcją Trybunału są objęte wyłącznie zbrodnie.

    Tu chyba o to chodzi, że w Polsce nie da się złożyć zawiadomienia na
    rząd, bo wszystko umarza upolityczniona prokuratura

  • 6. Data: 2021-11-06 23:16:12
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2021.11.04 o 18:29, Henryk Hajdan pisze:

    > Czyli wystawią za nimi czerwoną notę Interpolu ?
    > Jeśli tak zrobią, to jak powinny się zachować się służby spotykając Pana
    > Ziobrę lub Święczkowskiego.

    W Polsce mają immunitet, a jeśli gdzieś będą chcieli wyjechać to z
    paszportem dyplomatycznym.
    Jaka jest procedura gdy służby innego państwa ujawnią posiadacza
    paszportu dyplomatycznego z wystawioną czerwoną notą Interpolu ?

  • 7. Data: 2021-11-07 10:15:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.11.2021 o 23:16, Krzysztof kw1618 pisze:
    > Jaka jest procedura gdy służby innego państwa ujawnią posiadacza
    > paszportu dyplomatycznego z wystawioną czerwoną notą Interpolu ?

    Paszport dyplomatyczny zwalnia z konieczności posiadania wizy, ale ne
    jest "listem żelaznym".

    --
    Robert Tomasik