  • 1. Data: 2021-11-05 10:29:24
    Temat: Gwarancja ulega przedłużeniu czy biegnie od nowa
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Skorzystałem z gwarancji i oddałem projektor, bo przestała świecić
    lampa. Gwarant uznał reklamację i lampę wymienił. Projektor otrzymałem -
    działa.

    Czy gwarancja w tym przypadku wydłużyła się tylko o okres w którym nie
    miałem rzeczy do władania czy biegnie od nowa? I czy dotyczy całego
    urządzenia czy tylko wymienionej lampy?

    Nie wiem jakie jest pojęcie "istotności wady", ale projektor bez
    działającej lampy to jak samochód bez działającego silnika.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2021-11-05 11:58:32
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 5 Nov 2021 10:29:24 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy gwarancja w tym przypadku wydłużyła się tylko o okres w którym nie
    > miałem rzeczy do władania czy biegnie od nowa? I czy dotyczy całego

    § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z
    gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych
    napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili
    dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli
    gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do
    części wymienionej.

    § 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu
    którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie
    mógł z niej korzystać.

    https://arslege.pl/bieg-terminu-gwarancji-po-usuniec
    iu-wady/k9/a5123/

    Ja się nie podejmuję wypowiedzieć, czy wymiana lampy jest "istotną
    naprawą". Na pewno masz nową gwarancję na samą lampę.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 3. Data: 2021-11-07 19:41:51
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 05.11.2021 11:58, Olin wrote:
> [...]
    > którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie

    Dzięki.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz