  • 11. Data: 2019-10-04 12:28:40
    Temat: Re: Wujec ostatecznie uniewinniony przez SN
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > przejście. Pieszy zaś nie powinien wejść, dokąd nie upewni się, że
    > samochody stoją. W praktyce czasem jadący prawym pasem tylko zwalniają i
    > celują, by przejechać za plecami pieszego. Pieszy widząc zwalniający
    > pojazd idzie i nie patrzy już, ze drugim pasem jedzie inny samochód. A
    > ten jadący lewym pasem jedzie równolegle do tego po prawej, ale nie może
    > go wyprzedzić, bo przepis zabrania. W efekcie - jak już napisałem -
    > najeżdża na pieszego, za którego plecami przejeżdża ten jadący parwym
    > pasem.
    >
    > Pozornie wszyscy działają zgodnie z przepisami.

    Nie działają. Pieszy na przejściu (a na prawym pasie jest niewątpliwie
    na przejścu) ma pierwszeństwo i kierowca na lewym ma psi obowiązek go
    przepuścić. Po to oznakowali przejście, po to kazali zachować szczególną
    ostrożność żeby jak nie widzi, że może jechać, to się zatrzymał i
    sprawdził. Zakaz wyprzedzania przed przejściem to nie jedyny przepis
    obowiązujący na przejściu. Podstawowa zasada to "widzę że nie ma
    przeszkód to jadę" a nie "nie widzę przeszkód to jadę". Jak nie widzisz,
    to masz zwolnić tak, żebyś się dał radę zatrzymać, albo przynajmniej dał
    możliwość zatrzymania się innym. Dlaczego jak ktoś wyjeżdza tyłem bez
    widoczności, to nikogo nie dziwi, że robi to na półsprzęgle 3km/h, że
    jak ktoś jedzie to żeby go ominął lub puścił. A zwolnienie przed
    przejściem w analogicznej sytuacji braku widoczności większości nie
    trafia do makówki? Ano dlatego że uważają, że w razie czego to pieszy
    wyląduje w szpitalu, więc oni mają "tak jakby pierwszeńtwo". Nie mają.

    > To bardzo niebezpieczna
    > sytuacja. Dla mnie głównym winnym jest ten na prawym pasie

    I to piesze policjant...

    > Strasznie nie lubię takich miejsc i staram się jechać na tyle za tym
    > jadącym sąsiednim pasem, by widzieć jego światła STOP. Ale czasem się
    > nie daje i trzeba bardzo uważać.

    Słuszna uwaga.

    --
    Shrek

  • 12. Data: 2019-10-04 12:29:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 12:04, ąćęłńóśźż pisze:
    > Co Ty pie.....sz???
    > Jeżeli kierowca zbliża się autem do częściowo zasłoniętego (przez
    > cokolwiek) przejścia dla pieszych z prędkością, która nie pozawala mu
    > zdążyć zahamować to jest potencjalnym mordercą ("ze skutkiem ewentualnym").

    Wyjdź z za komputera. Idź na dowolne przejście dla pieszych na którym
    masz dwa pasy ruchu w jednym kierunku i poobserwuj. Możesz w godzinę -
    Twoim tokiem rozumowania - zrobić statystykę morderstw dla całej Polski.

  • 13. Data: 2019-10-04 12:30:49
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-10-04 o 12:08, J.F. pisze:
    > Użytkownik "u2"  napisał w wiadomości grup
    pl...
    > https://www.salon24.pl/u/polityka-od-kuchni/989928,k
    asta-czyli-sedzia-kalosz

    > [...]
    >
    > Przepis jest przepis, ale w zyciu roznie bywa, przydalby sie film z kamery.
    > Jestes pewien ze nie bylo tak, ze pieszy wszedl na przejscie nie patrzac,
    > kierowca mocno hamowal, a Wujec juz nie dal rady ?

    czyli nie dostosował prędkości do panujących warunków na drodze.
    Może warto przypomnieć:

    "Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca oznaczonego znakiem D-6,
    D-6a albo D-6b jest obowiązany zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić
    na niebezpieczeństwo pieszych lub rowerzystów znajdujących się w tych
    miejscach lub na nie wchodzących lub wjeżdżających."

    --
    http://zrzeda.pl

  • 14. Data: 2019-10-04 12:38:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > ale ten lewym nie mając widoczności jechał z nadmierną prędkością, skoro
    > nie był w stanie zatrzymać się i przepuścić pieszego. Zlekceważył znak D-6?

    Pojęcie "nadmiernej prędkości" jest pojęciem bardzo pojemnym. W zasadzie
    każda kolizja jest spowodowana nadmierną prędkością, bo jakby wolniej
    ejchał, to by dał radę. Stad zresztą te statystyki wszystkie. Natomiast
    moim zdaniem tę nadmierność powinno sie oceniać w porównaniu z innymi
    podobnie jadącymi.

    Jak wszyscy po mieście jeżdżą 50 km/h, to oczywistym jest, ze ten jadący
    100 km/h jechał z nadmierna prędkością. Ale czy naprawdę? Ilu jadąc 100
    km/h przez miasto udało się przejechać bez wypadku? No i teraz weź pod
    uwagę, ze przez takie przejście dla pieszych dziennie pewnie kilka
    tysięcy samochodów przejeżdża bezpiecznie te 50 km/h i nie jest to żadna
    nadmierna prędkość. Ona nadmierna się robi w pewnych dość złożonych

    > przy takich przeszkodach zwalniają do prędkości, gdzie mogą się
    > zatrzymać prawie natychmiastowo.

    Co to jest "prawie natychmiast"?

    No i oczywiście masz rację, ale tylko generalnie. nie można "do jednego
    worka" wsadzić takiego, co to jedzie 100 km/h przez miasto, z takim, co
    jechał tak jak wszyscy, tylko specyficzna sytuacja na drodze
    spowodowała, ze akurat w tym konkretnym wypadku okazało się to za
    szybko. i o to mi chodzi. Prawda jest taka, że ja pamiętam, jak
    samochody nie miały zewnętrznych, lusterek i nikt w nikogo nie wjeżdżał.
    Ale teraz mamy ruch, jaki mamy. Przepisy dopuszczające wyprzedzanie z
    każdej strony. Mnóstwo uczestników ruchu. Smartfonowych zombi łażących.
    niestety, czasem to jest trudne do ogarnięcia i tyle.

  • 15. Data: 2019-10-04 12:42:33
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > tysięcy samochodów przejeżdża bezpiecznie te 50 km/h i nie jest to żadna
    > nadmierna prędkość. Ona nadmierna się robi w pewnych dość złożonych

    ale przed D-6 masz obowiązek zwolnić, tak byś mógł się zatrzymać, gdy
    pieszy będzie wchodził.

> [...]
    > każdej strony. Mnóstwo uczestników ruchu. Smartfonowych zombi łażących.
    > niestety, czasem to jest trudne do ogarnięcia i tyle.

    może być zarówno smyrfonowy zombie, jak i osoba niepełnosprawna. Na
    pasach ma być chroniona i na zachodzie to zrozumiano, u nas ciągle w
    dzungli....

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 16. Data: 2019-10-04 12:44:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > ejchał, to by dał radę. Stad zresztą te statystyki wszystkie. Natomiast
    > moim zdaniem tę nadmierność powinno sie oceniać w porównaniu z innymi

    Ciekawa koncepcja. Spróbuj kolegom wytłumaczyć, że skoro wszyscy jadą
    90@50 to ty jadąc 100 przekraczasz nadmiernie jedynie o 10 wiec w sumie
    jesteś w prawie;)

> [...]
    > jechał tak jak wszyscy, tylko specyficzna sytuacja na drodze
    > spowodowała, ze akurat w tym konkretnym wypadku okazało się to za

    To nie jest żadna specyficzna sytuacja, tylko normalne przejście jakich
    są tysiące w kraju. Specyficzna to był jeleń wskakujący w centrum miasta
    na maskę elki.

    --
    Shrek

  • 17. Data: 2019-10-04 12:58:04
    Od: n...@o...pl

    w <5d96db03$0$539$65785112@news.neostrada.pl>, u2 <u...@o...pl> napisał(-a):

    > Wujec nie był winien temu,
    > że w lutym 2014 r. na pasach dla pieszych - bez świateł, gdzie pieszy ma
    > BEZWZGLĘDNE PIERWSZEŃSTWO - rozsmarował pieszego tak, że ten w stanie
    > ciężkim wylądował w szpitalu i spędził tam kilka tygodni. Bo Wujec

    Dyletant prawny z ciebie, co w sumie nie dziwne.
    Najwyraźniej pieszy wtargnął na jezdnię i to było przyczyną wypadku.

    PS. "Rozsmarował", ale pieszy przeżył? Czyli jeszcze pierdzielisz głupoty.
    Ale jesteś w zasadzie trollem, więc to nie dziwi.

  • 18. Data: 2019-10-04 12:59:55
    Od: n...@o...pl

    w <5d97010d$0$17361$65785112@news.neostrada.pl>, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Tu winę za takie zdarzenia tak naprawdę ponosi organizator
    > ruchu. Na takich przejściach albo powinny być światła, albo powinno się
    > wyłączyć z ruchu jeden pas. Inaczej wypadek jest kwestią czasu i tyle.

    Trochę bzdura.

  • 19. Data: 2019-10-04 13:22:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup

    >ale przed D-6 masz obowiązek zwolnić, tak byś mógł się zatrzymać, gdy
    >pieszy będzie wchodził.

    Taki troche pusty zapis, bo im blizej przejscia, tym mniejsza predkosc
    musi byc, abys zdazyl zareagowac.
    I w efekcie musisz stanac przed przejsciem ... a czy to aby bylo
    intencja ministra, skoro wprost nie napisal ?

    Ale z go co czytam, to sady czesto sie powoluja na ten zapis, wiec
    wcale nie taki pusty.
    Ot - trafil pieszego, to winny.

    >może być zarówno smyrfonowy zombie, jak i osoba niepełnosprawna. Na
    >pasach ma być chroniona i na zachodzie to zrozumiano, u nas ciągle w
    >dzungli....

    Tylko ze na zachodzie pasow mniej :-)

    J.

  • 20. Data: 2019-10-04 13:39:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
> [...]
    asta-czyli-sedzia-kalosz
    > [...]

    >czyli nie dostosował prędkości do panujących warunków na drodze.

    Bo pijany pieszy wtargnal na jezdnie ?

    J.