  • 1. Data: 2019-10-03 11:47:21
    Temat: Frankowicze
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Case:
    Kredyt wzięty w 2008 na 25 lat (czyli spłaty do 2033).
    Czy można na dziś iść do sądu (a propos ewentualnego przedawnienia)?

  • 2. Data: 2019-10-03 12:29:51
    Temat: Re: Frankowicze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Case:
    >Kredyt wzięty w 2008 na 25 lat (czyli spłaty do 2033).
    >Czy można na dziś iść do sądu (a propos ewentualnego przedawnienia)?

    IMO, sa dwa wyjscia:
    a) przeczytac ten wyrok TSUE i ocenic samemu na ile sie kwalifikujesz,

    b) pojsc do adwokata ... i pamietac, ze po sprawie jest
    "wygralismy, albo ... przegral pan" :-)

    Rok kredytu chyba warty grzechu ...

    J.

  • 3. Data: 2019-10-03 14:03:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.10.2019 o 12:29, J.F. pisze:

> [...]
    > a) przeczytac ten wyrok TSUE i ocenic samemu na ile sie kwalifikujesz,
    >
    > b) pojsc do adwokata ... i pamietac, ze po sprawie jest

    Myślę, że najdalej za miesiąc kancelarie będą oferować obsługę takich
    spraw za psi grosz. W końcu hurtem będą jechać.

    --
    Shrek

  • 4. Data: 2019-10-03 14:10:48
    Temat: Walka o frankowicza jest twarda. Poszliśmy na spotkanie w warszawskim kinie
    Od: z <...@...pl>

    "Konferencje w wynajętych salach kinowych, szkolenia i darmowe
    instrukcje, jak pokonać w sądzie bank. Tak walczy się dziś o frankowicza
    i jego sprawę sądową. 3 października Trybunał Sprawiedliwości Unii
    Europejskiej wydał ważny wyrok dla wszystkich zadłużonych we franku
    szwajcarskim i dla części polskich banków. Kciuki od miesięcy trzymały
    też całe zespoły adwokackie i firmy, które wyspecjalizowały się w takich
    sprawach."

    "Jeżeli do sądów pójdzie dziesięć razy więcej osób (czyli 20 proc.
    wszystkich kredytobiorców w walucie szwajcarskiej), to branża będzie już
    miała szanse nawet na 150 mln zł zysku. A mowa wyłącznie o pierwszych
    opłatach za prowadzenie spraw w pierwszej i drugiej instancji. Gdyby od
    każdego frankowicza w Polsce kancelarie pobrały 10 tys. zł i walczyły o
    niego w sądzie - biznes byłby wart 7 mld zł. To jednak tylko szacunki.
    Pierwszy krok do rozwoju biznesu do wyrok TSUE."

  • 5. Data: 2019-10-03 15:21:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 03.10.2019 o 12:29, J.F. pisze:
    > IMO, sa dwa wyjscia:

    >Myślę, że najdalej za miesiąc kancelarie będą oferować obsługę takich
    >spraw za psi grosz. W końcu hurtem będą jechać.

    Jesli nie wczesniej ... ale ... da sie "hurtem" ?
    Czy kazda sprawa osobna ... co moze i lepiej - zarobek wiekszy,
    roboty malo, bo wzorcowy pozew jeden,... a kancelaria zawsze zarabia
    :-)

    J.

  • 6. Data: 2019-10-03 16:27:11
    Od: r...@o...pl

    W dniu czwartek, 3 października 2019 14:04:03 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

    > Myślę, że najdalej za miesiąc kancelarie będą oferować obsługę takich
    > spraw za psi grosz. W końcu hurtem będą jechać.

    O to miałem pytać - zakładając, że całkowita korzyść (łącznie z finansową)
    z wyroku to 100 punktów - ile z tych punktów przypadnie frankowiczom, a ile
    szeroko rozumianemu "wymiarowi sprawiedliwości"?

    Np. 90/10 na korzyść frankowiczów, może 50/50, a może 80/20 dla "wymiaru"?

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 7. Data: 2019-10-03 16:30:11
    Od: r...@o...pl

    W dniu czwartek, 3 października 2019 14:10:52 UTC+2 użytkownik z napisał:

> [...]
    > niego w sądzie - biznes byłby wart 7 mld zł. To jednak tylko szacunki.
    > Pierwszy krok do rozwoju biznesu do wyrok TSUE."

    Zatem wymiar sprawiedliwości nie był bezstronny, bo wydał wyrok korzystny
    siebie :) Trzeba by ten wyrok podać do sądu, np. Ostatecznego :-P

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 8. Data: 2019-10-03 16:31:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.10.2019 o 15:21, J.F. pisze:

    > Jesli nie wczesniej ... ale ... da sie "hurtem" ?
    > Czy kazda sprawa osobna ... co moze i lepiej -  zarobek wiekszy, roboty
    > malo, bo wzorcowy pozew jeden,... a kancelaria zawsze zarabia :-)

    To właśnie miałem na myśli - ten sam pozew, te same pisma. No może
    kilkanaście wzorów pisanych pod konkretne banki i umowy. Obstawiam, że
    za chwilę będe się roić od naganiaczy od takich spraw i będą natarczywi
    gdzieś na pograniczu świadków jechowy a naganiaczami od ofe.

    Nie zdziwiłbym się gdyby brokerzy kredytowi się przebranżowili, bo bazy
    klientów już mają.

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2019-10-03 16:33:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.10.2019 o 16:30, r...@o...pl pisze:

    > Zatem wymiar sprawiedliwości nie był bezstronny, bo wydał wyrok korzystny
    > siebie :) Trzeba by ten wyrok podać do sądu, np. Ostatecznego :-P

    Ogólnie to z tymi opłatami sądowymi to jest czystej wody skurwysyństwo.
    Ktoś cię oszukał i nie zapłacił a państwo od tego pobiera dodatkowo 5%.

    --
    Shrek

  • 10. Data: 2019-10-03 16:37:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.10.2019 o 16:27, r...@o...pl pisze:

> [...]
    > szeroko rozumianemu "wymiarowi sprawiedliwości"?
    >
    > Np. 90/10 na korzyść frankowiczów, może 50/50, a może 80/20 dla "wymiaru"?

    Samych opłat sądowych będzie 5%, do tego obstawiam, że skoro już po
    wyborach, to minister właściwy dojrzy korzyść majątkową w braku
    konieczności spłaty, to 18%, prawnicy pewnie koło 20%. Zbliża się do
    fifty-fifty;)
    --
    Shrek