  • 11. Data: 2018-08-21 09:11:14
    Temat: Re: o kupujący jakoś usiał Re: Wpis do KW
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 21.08.2018 o 02:28, J.F. pisze:

    > A jak sie okaze, ze dzialka juz sprzedana, u innego notariusza,
    > a na dobra sprawe to i u tego samego by mozna - powie sie, ze
    > poprzedni kupiec sie rozmyslil ?

    No ale nie powie się, jeżeli umowa przedwstępna jest wpisana do KW. Po
    to właśnie się ją wpisuje.

    > Miano sie zabezpieczyc przed sprzedaza tej samej nieruchomosci kilka
    > razy, ale na razie my tylko o umowie przedwstepnej ...

    Ogólnie KW jest do zabezpieczania na nieruchomości zobowiązań (chyba
    bardzo upraszczam, ale co tam ...). Jednym z zobowiązań może być własnie
    wywiązanie się z umowy przedwstępnej.

    p. m.

  • 12. Data: 2018-08-21 12:02:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 21 Aug 2018 09:11:14 +0200, m napisał(a):

    > No ale nie powie się, jeżeli umowa przedwstępna jest wpisana do KW. Po
    > to właśnie się ją wpisuje.

    a) czyli co - rozmyslic sie musi notarialnie ?

    b) czy ten wpis cokolwiek blokuje ?

    > Ogólnie KW jest do zabezpieczania na nieruchomości zobowiązań (chyba
    > bardzo upraszczam, ale co tam ...). Jednym z zobowiązań może być własnie
    > wywiązanie się z umowy przedwstępnej.

    IMO - to jakos tak 30 lat nowego ustroju w koncu bedzie, a wladza nie
    potrafi uregulowac sprzedazy nieruchomosci systemowo, tylko łata
    kolejne dziury ...

    Ale moze sie myle, moze tak ma byc, bo tak jest dobrze ...

    J.

  • 13. Data: 2018-08-27 15:00:39
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 21.08.2018 o 12:02, J.F. pisze:

    > a) czyli co - rozmyslic sie musi notarialnie ?

    Piszę z głowy, czyli z niczego, ale o ile wiem to wygląda to mniej
    więcej tak że w momencie upłynięcia terminu zawarcia umowy
    przyrzeczonej, sprzedający mają do wyboru: albo zostawiają sobie zadatek
    i rozwiązują umowę przedwstępną, albo sądownie zmuszają kupujących do
    przystąpienia do transakcji.

    Tyle że ten drugi przypadek jest zazwyczaj dla nich nieopłacalny, bo
    kupujący mogą np. nie mieć kasy, więc stawiam że 99.9% przypadków to
    jest przypadek pierwszy.

    I IMHO rozmyślić się musi notarialnie. I chyba tylko wtedy jeżeli umowa
    przedwstępna takie coś przewiduje.

    > b) czy ten wpis cokolwiek blokuje ?

    W pewnym sensie tak. Znowu, temat znam z tego co zapamiętałem kilka lat
    temu.

    Załóżmy że od Ciebie chcę kupić działkę nad morzem za 10 tys zł,
    umawiamy się że dokonamy transakcji ci za 5 lat, umowę przedwstępną
    wpisujemy do KW.

    Następnie znajdujesz takiego głupiego który tę działkę, mimo zapisu w
    KW, kupi za 100 tys zł. To ja za 5 lat do niego przychodzę i mówię "tu
    mam 10 tys zł, kupuję działkę, idziemy do notariusza". A jak nie chce,
    to sąd dokona sprzedaży działki.

> [...]
    > kolejne dziury ...
    >
    > Ale moze sie myle, moze tak ma byc, bo tak jest dobrze ...

    O ile wiem, to hipoteka i zabezpieczanie roszczeń hipoteką jest grubo
    starsza niż PRL.

    Nie wiem czy jest dobrze czy nie, ale dziwię się temu że się dziwisz
    koncepcji wpisywania umowy przedwstępnej do KW. Wpisuje się służebność,
    wpisuje się dożywocie, wpisuje się pożyczki prywatne, wpisuje się pewnie
    tysiąc innych różnych umów. Czemu nie móc wpisać umowy przedwstępnej?

    p. m.

  • 14. Data: 2018-08-29 21:44:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "m" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >"tu
    >mam 10 tys zł, kupuję działkę, idziemy do notariusza". A jak nie

    Czyli traktowane to jako zobowiazanie na nieruchomosci, a nie
    wlasciciela ?
    To moze ma sens wiekszy niz mi sie wydawalo.

    Ale tak sie teraz zastanawiam ... jak w miedzyczasie przyjdzie
    komornik i zlicytuje ?

> [...]

    >pewnie
    >tysiąc innych różnych umów. Czemu nie móc wpisać umowy przedwstępnej?

    Ja sie raczej dziwie, ze to nie jest powszechne/obowiazkowe.
    A nie jak teraz - zaplacic przed podpisaniem aktu - strach.
    Podpisac akt przed zaplatą - tez strach, ale dla sprzedajacego.
    Walizke pieniedzy przekazac przy notariuszu ? Tez strach.

    No dobra, wprowadzili elektroniczna rejestracje aktow, to moze
    mniejszy strach.

    Ale wpisanie umowy przedwstepnej chyba tez nie rozwiazuje wszystkich
    problemow.

    Nie mozna byloby najprosciej - jak juz koniecznie nie chce sie
    sprzedazy warunkowej,
    to moznaby przy wpisie do KW nowego wlasciciela od razu ustanowic
    hipoteke na rzecz sprzedawcy.
    Pieniadze przeleje, to sie wpis wykresli.

    Do tego jakis depozyt bankowy, zeby zabezpieczyc przed bankructwem
    banku ...

    J.