    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5b83f5f7$0$594$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: o kupujący jakoś usiał Re: Wpis do KW
    Date: Wed, 29 Aug 2018 21:44:07 +0200

    Użytkownik "m" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 21.08.2018 o 12:02, J.F. pisze:
> [...]

    >W pewnym sensie tak. Znowu, temat znam z tego co zapamiętałem kilka
    >lat
    >temu.

    >Załóżmy że od Ciebie chcę kupić działkę nad morzem za 10 tys zł,
    >umawiamy się że dokonamy transakcji ci za 5 lat, umowę przedwstępną
    >wpisujemy do KW.

    >Następnie znajdujesz takiego głupiego który tę działkę, mimo zapisu w
    >KW, kupi za 100 tys zł. To ja za 5 lat do niego przychodzę i mówię
    >"tu
    >mam 10 tys zł, kupuję działkę, idziemy do notariusza". A jak nie

    Czyli traktowane to jako zobowiazanie na nieruchomosci, a nie
    wlasciciela ?
    To moze ma sens wiekszy niz mi sie wydawalo.

    Ale tak sie teraz zastanawiam ... jak w miedzyczasie przyjdzie
    komornik i zlicytuje ?

    >O ile wiem, to hipoteka i zabezpieczanie roszczeń hipoteką jest grubo
    >starsza niż PRL.

    >Nie wiem czy jest dobrze czy nie, ale dziwię się temu że się dziwisz
    >koncepcji wpisywania umowy przedwstępnej do KW. Wpisuje się
    >służebność,
    >wpisuje się dożywocie, wpisuje się pożyczki prywatne, wpisuje się
    >pewnie
    >tysiąc innych różnych umów. Czemu nie móc wpisać umowy przedwstępnej?

    Ja sie raczej dziwie, ze to nie jest powszechne/obowiazkowe.
    A nie jak teraz - zaplacic przed podpisaniem aktu - strach.
    Podpisac akt przed zaplatą - tez strach, ale dla sprzedajacego.
    Walizke pieniedzy przekazac przy notariuszu ? Tez strach.

    No dobra, wprowadzili elektroniczna rejestracje aktow, to moze
    mniejszy strach.

    Ale wpisanie umowy przedwstepnej chyba tez nie rozwiazuje wszystkich
    problemow.

    Nie mozna byloby najprosciej - jak juz koniecznie nie chce sie
    sprzedazy warunkowej,
    to moznaby przy wpisie do KW nowego wlasciciela od razu ustanowic
    hipoteke na rzecz sprzedawcy.
    Pieniadze przeleje, to sie wpis wykresli.

    Do tego jakis depozyt bankowy, zeby zabezpieczyc przed bankructwem
    banku ...

    J.