  • 1. Data: 2018-08-20 18:55:36
    Temat: Wpis do KW
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Znajomy opowiadał o sprzedaży gruntu.
    Kupujący zgodził się na zadatek ale pod warunkiem wpisania
    do Księgi Wieczystej informacji o zawartej umowie przedwstępnej
    czym skutecznie zniechęcił sprzedających do pobrania zadatku.
    Do KW wpisuje się takie informacje? czy cwaniak wymigał się
    w ten sposób od zapłacenia zadatku?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2018-08-20 19:35:40
    Temat: Re: Wpis do KW
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Słusznie (i jeden, i drugi), ponieważ umowa przedwstępna obowiązuje przez rok.
    To może być spryciarski sposób na zablokowanie komuś możliwości sprzedaży
    nieruchomości.

    Kogo uważasz za cwaniaka? Złapał Turek Tatarzyna...

  • 3. Data: 2018-08-20 20:51:51
    Temat: o kupujący jakoś usiał Re: Wpis do KW
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20-08-18 o 19:35, ń pisze:
    > Słusznie (i jeden, i drugi), ponieważ umowa przedwstępna obowiązuje przez rok.
    > To może być spryciarski sposób na zablokowanie komuś możliwości sprzedaży
    nieruchomości.

    Czemu akurat rok? Pytam. Bo co do zasady przecież można dowolną datę tam
    wpisać.

    > Kogo uważasz za cwaniaka? Złapał Turek Tatarzyna...

    No kupujący jakoś musiał jakoś swoje interesy zabezpieczyć, by się nie
    okazało, że sprzedający zadatek przyjmie, ale nieruchomość sprzeda innej
    osobie.

  • 4. Data: 2018-08-20 21:42:10
    Temat: Re: o kupujący jakoś usiał Re: Wpis do KW
    Od: <2...@6...214210.invalid> (Tom N)

    Robert Tomasik w

    > No kupujący jakoś musiał jakoś swoje interesy zabezpieczyć, by się nie
    > okazało, że sprzedający zadatek przyjmie, ale nieruchomość sprzeda innej
    > osobie.

    Instytucja zadatku jest sama z siebie zabezpieczeniem...

    --
    'Tom N'

  • 5. Data: 2018-08-20 22:39:47
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 20.08.2018 o 21:42, (Tom N) pisze:
    > Robert Tomasik w

    > Instytucja zadatku jest sama z siebie zabezpieczeniem...

    Jest i nie jest. Jeżeli sprzedający grunt sprzeda komuś innemu, to masz
    roszczenie o dwukrotność zadatku. To roszczenie czasem może być trudno
    przełożyć na gotówkę.

    A można zabezpieczyć się bardziej, wpisując umowę przedwstępną do KW.
    Przy czym, o ile to jest umowa notarialna, to nie trzeba w ogóle takiego
    warunku stawiać tylko z aktem notarialnym pójść do sądu i wpisać (albo
    kazać notariuszowi).

    p. m.

  • 6. Data: 2018-08-20 23:52:58
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-08-20 o 22:39, m pisze:

> [...]
    > Przy czym, o ile to jest umowa notarialna, to nie trzeba w ogóle takiego
    > warunku stawiać tylko z aktem notarialnym pójść do sądu i wpisać (albo

    Do KW wpisuje się umowy przedwstępne?
    Od kiedy? i co to zmienia w przypadku sprzedania działki
    komuś innemu?

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2018-08-21 01:17:58
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 20.08.2018 o 23:52, RadoslawF pisze:

    > Do KW wpisuje się umowy przedwstępne?
    > Od kiedy?

    Co najmniej od 2007 roku, bo wtedy byłem pouczany przez notariusza że
    mogę umowę przedwstępną (notarialną) wpisać do KW. Nie zrobiłem tego, bo
    nie miałem potrzeby.

    > i co to zmienia w przypadku sprzedania działki
    > komuś innemu?

    (Chyba) nie da się tej działki sprzedać komuś innemu. A na pewno można
    zmusić sprzedających do sprzedaży działki. Tj przychodzę z kasą w
    terminie takim jak w umowie i jeżeli sprzedający stają okoniem - za
    pomocą sądu tę działkę kupuję. W dużym uproszczeniu pewnie.

    p. m.

  • 8. Data: 2018-08-21 01:21:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-08-18 o 01:17, m pisze:

> [...]
    > terminie takim jak w umowie i jeżeli sprzedający stają okoniem - za
    > pomocą sądu tę działkę kupuję. W dużym uproszczeniu pewnie.

    Przy odpowiednio spisanej umowie notarialnej, to nawet bez pomocy sądu.

  • 9. Data: 2018-08-21 02:28:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 21 Aug 2018 01:21:59 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Przy odpowiednio spisanej umowie notarialnej, to nawet bez pomocy sądu.

    A jak sie okaze, ze dzialka juz sprzedana, u innego notariusza,
    a na dobra sprawe to i u tego samego by mozna - powie sie, ze
    poprzedni kupiec sie rozmyslil ?

    Miano sie zabezpieczyc przed sprzedaza tej samej nieruchomosci kilka
    razy, ale na razie my tylko o umowie przedwstepnej ...

    J.

  • 10. Data: 2018-08-21 08:33:16
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Zasady ogólne.