  • 1. Data: 2018-08-16 17:27:32
    Temat: Data rejestracji - wpisany inny rok
    Od: kamil <m...@g...com>

    Witam
    Chce kupic samochod i w dowodzie pisze data 1 rejestracji 01.01.2015.
    (samochod z USA)
    Samochód wyprodukowany w grudniu 2015 roku, rok modelowy 2016

    Czy jak kupie samochod to w WK mam powiedziec ze jest pomyłka zeby
    wpisali 01.01.2016 ? czy jak mam to zrobic ?

    ps. ogladałem samochod z 2014 roku z wrzesnia, a date 1 rejestracji
    01.01.2015

  • 2. Data: 2018-08-16 17:49:30
    Temat: Re: Data rejestracji - wpisany inny rok
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-08-16 o 17:27, kamil pisze:
> [...]
    > wpisali 01.01.2016 ? czy jak mam to zrobic ?
    >
    > ps. ogladałem samochod z 2014 roku z wrzesnia, a date 1 rejestracji

    Powiedz sprzedającemu, żeby zmienił datę w dowodzie rejestracyjnym.
    Może raczej łatwo to zrobić, jeśli załatwił rejestrację w święto Nowego
    Roku.Ty będziesz miał większe trudności.

  • 3. Data: 2018-08-16 18:00:19
    Od: kamil <m...@g...com>

    z USA czy Kanady wszystkie samochody maja rejestracje 1 styczeń, jedynie
    mi chodzi o rok

  • 4. Data: 2018-08-16 20:10:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-08-18 o 17:27, kamil pisze:
> [...]
    >
    > Czy jak kupie samochod to w WK mam powiedziec ze jest pomyłka zeby
    > wpisali 01.01.2016 ? czy jak mam to zrobic ?

    Nie ma żadnego błędu. W USA w dokumentach odnotowuje się tylko rok
    rejestracji. Data dzienna jest dopisywana po sprowadzeniu go do Europy.
    Stąd zawsze wpisuje się 1 stycznia. Rok modelowy 2016 jet produkowany o
    ile pamiętam od września, czy października poprzedniego roku. Poszukaj w
    sobie informacji o dekodowaniu numeru VIN, bo ta jest informacja o
    chwili zmiany literki. Jeśli ktoś kupił wyprodukowany w grudniu 2015
    roku samochód i od razu go w tym grudniu zarejestrował (samochód
    przykładowo na zamówienie składany), to bez jakiegokolwiek błędu w USA
    wpisano u datę rejestracji 2015 (nie ważne styczeń, czy grudzień), a w
    Polsce przerobiono to na 1 stycznia 2015 roku z braku informacji o dniu
    rejestracji.

  • 5. Data: 2018-08-17 05:29:15
    Od: mara <m...@f...pl>

> [...]
    > wpisano u datę rejestracji 2015 (nie ważne styczeń, czy grudzień), a w
    > Polsce przerobiono to na 1 stycznia 2015 roku z braku informacji o dniu

    Jak moze byc zarejestrowany 1 stycznia 2015 roku jak wtedy tego
    samochodu jeszcze nie było :) Samochod zarejestrowano w marcu 2016 roku
    Widziałem samochod z wrzesnia 2014 r i byla data 01 01 2015