  • 71. Data: 2008-04-23 10:11:55
    Temat: Re: Windows XP - legalny czy nie
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    > Żeby coś było w Polsce prawem, wymaga to uchwalenia przez parlament
    > i podpisania przez prezydenta...

    Niemniej jednak autor utworu ma w Polsce pewne prawa.

  • 72. Data: 2008-04-23 10:14:03
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Troll" <w...@d...mnie> writes:

    > Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał
    > w wiadomości news:87bq42xdix.fsf@heclap.domek...

    > jakiegokolwiek, zasadny odpowiedzialnosci, wina, ogolnie kilka razy
    > ze zrozumieniem przeczytaj o czesci ogolnej kodeksu karnego.
    > (np. Gardocki)

    Ale wiesz, że nie rozmawiamy o ewidentnej nieumyślności, tylko
    o granicy pomiędzy umyślnością, a nieumyślnością?

  • 73. Data: 2008-04-23 10:54:30
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Jacek_P <Z...@c...edu.pl> writes:

    > Piotr, dodawaj emotikony w swoich wypowiedziach, bo niektorzy
    > czytelnicy biora Cie na serio i chca juz wysylac na leczenie :)

    Proszę bardzo. Mam jednak nadzieję, że ci, co chcą mnie wysłać do
    wariatkowa zdają sobie sprawę z tego, że uczynią to przy użyciu swych
    przystosowanych do wysyłania dyskutantów na leczenie umysłów.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 74. Data: 2008-04-23 11:40:39
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik Piotr Dembiński napisał:

    > Pozyskanie urządzenia przystosowanego do popełnienia przestępstwa
    > z wymienionych w art. 269b artykułów.

    <cytat>
    Art. 269b. § 1. Kto wytwarza, pozyskuje, zbywa lub udostępnia innym
    osobom urządzenia lub programy komputerowe przystosowane do popełnienia
    przestępstwa określonego w art. 165 § 1 pkt 4, art. 267 § 2, art. 268a §
    1 albo § 2 w związku z § 1, art. 269 § 2 albo art. 269a, a także hasła
    komputerowe, kody dostępu lub inne dane umożliwiające dostęp do
    informacji przechowywanych w systemie komputerowym lub sieci
    teleinformatycznej, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    </cytat>

    No to producenci wszelkiej elektroniki podpadają pod ten artykuł.
    Dziwne, że nikt ich nie ściga.

    > Błędu, którego skutkiem jest popełnienie zbrodni w rozumieniu
    > przepisów kodeksu karnego czy błędu w ogóle?

    Błędu w ogóle.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 75. Data: 2008-04-23 11:57:19
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Licencja nie ma mocy ustawy - prawa nie tworzy. Kopia jest legalna.

    Na książeczce dołączonej do płytki jest napisane "Do rozprowadzania
    wyłącznie z nowymi komputerami PC" i jest ogromne logo Dell'a.
    Załózmy, że złożę komputer z części i przez to stanę się "producentem"
    komputera marki "składak".
    Myślisz, że mogę zainstalować na nim taki system?
    Zakładamy, że kupiłem płytkę, książeczkę i naklejkę.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 76. Data: 2008-04-23 12:26:00
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    > Mylisz się. Przede wszystkim licencja to nie prawo tylko umowa cywilna.

    Nie wiem czy dobrze rozumuję.
    Jeśli instaluję na komputerze system Windows OEM, to zawieram z
    Microsoftem umowę. Jednym z warunków tej umowy jest instalacja systemu
    na nowym komputerze marki XXXX. Jeśli zainstaluję na innym komputerze,
    to łamię warunki umowy. Jeśli łamię warunki umowy, to mój system może
    zostać uznany za nielegalny podczas ewentualnej kontroli.

    Tak swoją drogą, czy ktoś już przeżył taką kontrolę i może powiedzieć,
    co robi Policja, kiedy na komputerze marki X jest zainstalowany system
    OEM przeznaczony dla marki Y?

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 77. Data: 2008-04-23 13:17:48
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

> [...]
    > wariatkowa zdają sobie sprawę z tego, że uczynią to przy użyciu swych
    > przystosowanych do wysyłania dyskutantów na leczenie umysłów.

    Czekaj, bo nie lapie Twojej skladni ;->

    Kto, kogo, przy pomocy czego i na co? Zrob dla mnie, prosze,
    rozbior logiczny zdania podrzednego, bo semantyki nie przyswajam...
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 78. Data: 2008-04-23 13:41:37
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Tapatik <t...@b...adresu> naskrobał/a w

> [...]
    > komputerze, to łamię warunki umowy. Jeśli łamię warunki umowy, to
    > mój system może zostać uznany za nielegalny podczas ewentualnej

    Nie, nie może.
    Licencja to umowa cywilna. Łamanie umów cywilnych nie jest nielegalne, więc nie
    jest ścigane na gruncie prawa karnego. Twók kontrachent może cię pozwać na
    gruncie prawa cywilnego, ale policja i prokurtura nie mają nic do tego.
    Jeśli przegrasz przed sądem cywilnym to nie idziesz do więzienia, tylko
    (zazwyczaj) musisz zapłacić drugiej stronie jakieś odszkodowanie.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 79. Data: 2008-04-23 14:32:11
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Tapatik <t...@b...adresu> writes:

    [...]

    > Błędu w ogóle.

    W ogóle to żyjemy w państwie prawa.

  • 80. Data: 2008-04-23 15:10:15
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Piotr Dembiński pisze:
    > W ogóle to żyjemy w państwie prawa.

    Widzę, że dowcip Ci się wyostrzył.

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.