  • 81. Data: 2008-04-23 16:07:10
    Temat: Re: Windows XP - legalny czy nie
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Tapatik pisze:
    > No to producenci wszelkiej elektroniki podpadają pod ten artykuł.
    > Dziwne, że nikt ich nie ściga.

    Doktrynersko podchodzisz do prawa. Wszak wiadomo, że nie ważne *co* lecz
    *kto* czyni.

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.

  • 82. Data: 2008-04-23 16:34:32
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Artur wrote:

> [...]
    [...]
    > Z tym że w dalszym ciągu ów pracownik helpline MS nie jest
    > *funkcjonariuszem publicznym*.
    > Więc chyba to wyczerpuje znamiona Twoje tezy o "funkcjonariuszu
    > publicznym" ;)

    Powinieneś się udać na przyśpieszony kurs zrozumienia słowa "lub" :P

    p. m.

  • 83. Data: 2008-04-23 19:48:38
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl> writes:

    > Widzę, że dowcip Ci się wyostrzył.

    Chyba Tapatikowi.

  • 84. Data: 2008-04-23 20:07:02
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    Piotr Dembiński napisał(a):
    > lukasz <a...@n...spam.o2.pl> writes:
    >
    > [...]
    >

    > Są różne licencje OEM, podobnie jak są różne licencje FPP. Mógłbyś
    > dać link do tekstu licencji, o którą ci dokładnie chodzi?

    Chodzi o licencje OEM wg ktorej oprogramie mozna tylko i wylacznie
    odsprzedawac z konkretna marka komputerow. Sam bym z checia przejrzał
    ten tekst. Poprosilem grzecznie obsluge w MS'iw ale nie dostalem odpowiedz.

    W sumie to nie do Ciebie, jednak zeby zakonczyc dziesiatki postow nie
    wnoszace nic do dyskusji chcialbym podziekowac za wiee wypowiedz.
    Wiekszosc z nich nie wniosla nic konstruktywnego lecze wrecz odwrotnie
    wprowadza zamet poprzez przeszukiwanie slownikow wyrazow obcych i tym
    podobnych, by pokazac sie na internecie jaki to ja nie jestem
    elokwentny. Przescigacie sie w "madrych" dyskusjach a nikt nie
    przytoczyl zadnej konkretnej sprawy zwiazanej zlamanie praw licencji,
    czy doswiadczenia na policji, czy przed sadem.

    Tak tylko do wiadomosci: okazalo sie ze w mysl licencji MSDN:AA mozna
    uzytkowac pobrane z czasow studenckich oprogramowanie az do najblizszego
    jego reinstalowania. Jak to sie ma do obrazu systemu.. nie wiem.

    Wybaczcice ale przestane czytac i uczestniczyc w zalozonym przeze mnie
    temacie.

    Pozdrawiam... tych normalnych ;-)

  • 85. Data: 2008-04-23 20:29:54
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Piotr Dembiński pisze:
    > Chyba Tapatikowi.

    Tylko nie wciągajcie mnie w swój spór. Nie zawsze daję emotikony, bo i
    nie zawsze musi być wszystko wyłożone kawa na ławę.

    Przeczytaj jeszcze raz na spokojnie.

  • 86. Data: 2008-04-23 20:52:56
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl> writes:

    > Tylko nie wciągajcie mnie w swój spór. Nie zawsze daję emotikony, bo
    > i nie zawsze musi być wszystko wyłożone kawa na ławę.
    >
    > Przeczytaj jeszcze raz na spokojnie.

    Nie mam zamiaru dywagować na temat ogólników, a na temat błędów,
    skutkiem popełnienia których jest wytworzenie programu komputerowego,
    wytworzenie którego stanowi czyn zabroniony. O naturze ludzkiej
    możemy podyskutować na pl.sci.filozofia.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 87. Data: 2008-04-23 22:52:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Dembiński pisze:

    > Niemniej jednak autor utworu ma w Polsce pewne prawa.

    Owszem, ale nie może ich sam tworzyć.

  • 88. Data: 2008-04-24 09:13:00
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    > Owszem, ale nie może ich sam tworzyć.

    Oczywiście, że może. Wystarczy, że uzyska mandat zaufania społecznego
    w wyborach powszechnych.

  • 89. Data: 2008-04-24 12:11:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Dembiński pisze:

    > Oczywiście, że może. Wystarczy, że uzyska mandat zaufania społecznego
    > w wyborach powszechnych.

    Tak, ale wtedy nazywa się to "ustawa" a nie "licencja". I nie robi tego
    sam, ale z kilkuset "kolegami z pracy".

  • 90. Data: 2008-04-24 18:11:14
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    > Tak, ale wtedy nazywa się to "ustawa" a nie "licencja". I nie robi
    > tego sam, ale z kilkuset "kolegami z pracy".

    Ustawa regulująca zasady tworzenia umów licencyjnych dotyczących
    utworów już jest. Licencjonowanie utworów jest zgodne z prawem,
    a korzystanie z niektórych utworów bez licencji jest bezprawne.
    Dodatkowo, wiele innych dotyczących utworu czynności, takich jak
    rozpowszechnianie utworu, jest bezprawna, jeśli te czynności są
    wykonywane przez osobę nie posiadającą stosownej licencji. W tym
    znaczeniu licencja jest częścią prawa.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl