  • 61. Data: 2008-04-22 12:47:02
    Temat: Re: Windows XP - legalny czy nie
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Troll" <w...@d...mnie> writes:

    [...]

    > kup sobie lepiej jakis podrecznik do prawa k.

    Którego profesora?

  • 62. Data: 2008-04-22 15:15:22
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Tue, 22 Apr 2008 00:04:38 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
> [...]
    /.../
    > PS: mam nadzieję, że reszta rozpoznała cytat?
    Nie znam. O 'wyłupywaniu' (od epoki kamienia łupanego) owszem, znam ;)

    --
    pozdro
    poreba

  • 63. Data: 2008-04-22 15:57:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    poreba pisze:
    > /.../
    > Nie znam. O 'wyłupywaniu' (od epoki kamienia łupanego) owszem, znam ;)

    Mea culpa ;)

    Akurat walczyłem z barbarzyńcami o złoża żelaza ;)

  • 64. Data: 2008-04-22 17:18:05
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Złamanie licencji nie powoduje nielegalności kopii programu. To tylko
    > umowa cywilna i równie dobrze może to być złamanie warunku np. noszenia
    > hełmofonu podczas użytkowania programu (gdyby ktoś taki dorzucił do
    > licencji w przypływie dobrego humoru).

    Witam

    Widze ze niezla burza odnosnie prostego pytania, moze nie dokladnie
    sprecyzowanego.

    Piszac prosto: kupuje jeden z wielu sprzedawanych na allegro OEMow z
    komputerem [oczywiscie uszkodzonym lub wybrakowanym] i te wersje
    instaluje na innym komputerze innej marki.

    Odpowiedz Microsoftu jest jednoznaczna: jezeli OEM jest pod dany sprzet
    to zgodnie z warunkami licencji moze byc uzywany tylko na tym sprzecie.

    Łamanie licencji = Łamanie prawa = Podleganie karze [poprawcie jak sie
    myle] :)

    O ile kopia jest legalna to jej uzytkowanie na innym sprzeciem jest
    lamaniem licencji a tym samym podlega jakiejs tam karze.

    Cos jeszcze poprzekrecane czy juz ok ?

    Pozdrawiam

  • 65. Data: 2008-04-22 18:09:57
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    lukasz <a...@n...spam.o2.pl> writes:

    [...]

    > Piszac prosto: kupuje jeden z wielu sprzedawanych na allegro OEMow
    > z komputerem [oczywiscie uszkodzonym lub wybrakowanym] i te wersje
    > instaluje na innym komputerze innej marki.

    Są różne licencje OEM, podobnie jak są różne licencje FPP. Mógłbyś
    dać link do tekstu licencji, o którą ci dokładnie chodzi?

  • 66. Data: 2008-04-22 21:19:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    lukasz pisze:

    > Odpowiedz Microsoftu jest jednoznaczna: jezeli OEM jest pod dany sprzet
    > to zgodnie z warunkami licencji moze byc uzywany tylko na tym sprzecie.

    Od kiedy Microsoft jest polskim parlamentem i prezydentem?

    > Łamanie licencji = Łamanie prawa = Podleganie karze [poprawcie jak sie
    > myle] :)

    Mylisz się. Przede wszystkim licencja to nie prawo tylko umowa cywilna.

    > O ile kopia jest legalna to jej uzytkowanie na innym sprzeciem jest
    > lamaniem licencji a tym samym podlega jakiejs tam karze.

    Patrz wyżej.

  • 67. Data: 2008-04-22 22:18:01
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    > Od kiedy Microsoft jest polskim parlamentem i prezydentem?

    To nasz prezydent napisał ostatnio jakiś program komputerowy?

  • 68. Data: 2008-04-22 22:21:39
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Piotr Dembiński <p...@g...pl> napisal:
    > To nasz prezydent napisał ostatnio jakiś program komputerowy?

    Piotr, dodawaj emotikony w swoich wypowiedziach, bo niektorzy
    czytelnicy biora Cie na serio i chca juz wysylac na leczenie :)

    Pamietaj, ze pokolenie Neostrady wymaga jeszcze bardziej
    lopatologicznego wykladu niz niegdysiejsze pokolenie
    freepolboxa. Do tamtych mogles od biedy mowic jezykiem
    ezopowym. Tu juz trzeba ladowac szufla.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 69. Data: 2008-04-23 01:11:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Dembiński pisze:

    > To nasz prezydent napisał ostatnio jakiś program komputerowy?

    Żeby coś było w Polsce prawem, wymaga to uchwalenia przez parlament i
    podpisania przez prezydenta...

  • 70. Data: 2008-04-23 06:54:54
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > "Troll" <w...@d...mnie> writes:
    >
    > [...]
    >
    > Którego profesora?

    jakiegokolwiek, zasadny odpowiedzialnosci, wina, ogolnie kilka razy ze
    zrozumieniem przeczytaj o czesci ogolnej kodeksu karnego.
    (np. Gardocki)
    P.