  • 1. Data: 2007-10-11 16:08:29
    Temat: Windows OEM
    Od: Piotr M <d...@g...com>

    Witam Wszystkich.

    Mam takie zapytanie. Czy po zakupie laptopa z systemem wersji OEM mam
    prawo od serwisu domagać sie płyty instalacyjnej?
    Wcześniej miałem HP z Windowsem XP, po rozmowie telefonicznej z serwisem
    szybko i bezproblemowo przysłali dysk instalacyjny. Teraz zmieniłem
    sprzęt na Toshibę też z system wersji OEM i serwis coś kręci nosem.
    zmieniam HDD i dysk "Nośnik Product Recowery" będzie bezużyteczny.
    Wybieram się teraz osobiście do serwisu i mogę domagać sie płyty
    instalacyjnej? Dziękuję.

    --
    pozdrawiam, Piotr M

  • 2. Data: 2007-10-11 16:24:03
    Temat: Re: Windows OEM
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Piotr M <d...@g...com> writes:

    [...]

    > Mam takie zapytanie. Czy po zakupie laptopa z systemem wersji OEM
    > mam prawo od serwisu domagać sie płyty instalacyjnej?

    Nie wiem, ale podobno komuś w UE udało się wyprocesować odszkodowanie
    w związku z koniecznością zakupu Windows razem z komputerem.

  • 3. Data: 2007-10-11 16:29:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr M wrote:
    > Witam Wszystkich.
    >
    > Mam takie zapytanie. Czy po zakupie laptopa z systemem wersji OEM mam
    > prawo od serwisu domagać sie płyty instalacyjnej?

    Przecież masz. Product recovery jest płyta instalacyjną z systemem do
    twojego laptopa.
    zmiana dysku nie powinna spowodować, że plyta przestanie działać.

    najepiej zmianę dysku przeprowadź w autoryzowanym serwisie i przed
    odbiorem sprawdź czy z tej płyty którą masz da się zainstalować
    windowsa, którego masz.

  • 4. Data: 2007-10-11 16:30:46
    Od: Piotr M <d...@g...com>

    Piotr Dembiński pisze:

    > Nie wiem, ale podobno komuś w UE udało się wyprocesować odszkodowanie
    > w związku z koniecznością zakupu Windows razem z komputerem.

    No nieźle, ale nie o to pytałem kurcze :)

    --
    pozdrawiam, Piotr M

  • 5. Data: 2007-10-11 16:33:46
    Od: Piotr M <d...@g...com>

    witek pisze:

    > Przecież masz. Product recovery jest płyta instalacyjną z systemem do
    > twojego laptopa.
    > zmiana dysku nie powinna spowodować, że plyta przestanie działać.

    No jak, IMO z tej płytki można instalować system bo jest on zapisany na
    ukrytej partycji HDD, jak skasuje tą partycje to nic już nie zrobię.

    --
    pozdrawiam, Piotr M

  • 6. Data: 2007-10-11 16:39:29
    Od: Marcin Wójcik <w...@g...pl>

    Piotr M pisze:
> [...]
    > zmieniam HDD i dysk "Nośnik Product Recowery" będzie bezużyteczny.
    > Wybieram się teraz osobiście do serwisu i mogę domagać sie płyty

    Jeżeli system jest preinstalowany przez producenta laptopa to nie.
    np. Lenovo masz partycje recovery z której możesz przywrócić system a
    płytki z system owszem możesz zamówić za dodatkowa opłata.

    Jeżeli zakupiłeś laptopa + windows OEM
    (dwa produkty) to jak najbardziej i jeszcze powinieneś dostać książeczkę
    :) że o naklejce COA nie wspomnę

    Jeżeli jest to system preinstalowany to bardzo często na naklejce COA
    jest logo producenta booka

    p,M

  • 7. Data: 2007-10-11 16:49:03
    Od: Piotr M <d...@g...com>

    Marcin Wójcik pisze:

> [...]
    > :) że o naklejce COA nie wspomnę
    >
    > Jeżeli jest to system preinstalowany to bardzo często na naklejce COA

    No dobra. Mam naklejkę, książeczkę ale na naklejce jest też napis
    Toshiba i co w tym przypadku? Poza tym jak mam naklejkę z serialem to
    oznacza że mam kupiony system OEM, co nie?

    --
    pozdrawiam, Piotr M

  • 8. Data: 2007-10-11 17:00:31
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Piotr M w <news:felk63$n2k$1@achot.icm.edu.pl>:

    > No dobra. Mam naklejkę, książeczkę ale na naklejce jest też napis
    > Toshiba i co w tym przypadku?

    Skopiuj obie partycje na nowy dysk, dowiedz się w pomocy technicznej jakie
    czynności dodatkowe wykonać, by dało się zainstalować system po skopiowaniu
    (IBM dostarcza, na stronie www, program serwisowy do aktywacji ukrytej
    partycji po skopiowaniu na inny dysk). Jest duża szansa, że XP się uruchomi
    po zmianie dysku bez potrzeby ponownej instalacji, ewentualnie trzeba będzie
    zrobić odzyskiwanie, gdy sterownik dysku odmówi współpracy.

    Tyle z grubsza na TG, reszty szukaj na pl.comp.pecet... ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2007-10-11 17:06:10
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 11 Paź, 18:33, Piotr M <d...@g...com> wrote:

    > No jak, IMO z tej płytki można instalować system bo jest on zapisany na
    > ukrytej partycji HDD, jak skasuje tą partycje to nic już nie zrobię.

    W laptopach HP mozna sobie nagrac Recovery disc - zajmuje to chyba 2
    plyty DVD. System pyta o to zaraz po pierwszym uruchomieniu/instalacji
    komputera.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 10. Data: 2007-10-11 17:54:24
    Od: kondi <k...@g...pl>

    Piotr M napisał(a):
> [...]
    > zmieniam HDD i dysk "Nośnik Product Recowery" będzie bezużyteczny.
    > Wybieram się teraz osobiście do serwisu i mogę domagać sie płyty

    podpowiem ci cos, nie przejmuj sie ukryta poartycja, ja linuksem
    wywalilem wszystko, niedawnoz reszta mialem prtoblem, o ktorego
    rozwiazanie prosilem na grupie pecetowej, okazalo sie ostatecznie, ze
    nawet po wymazaniu wszelkich danych z dysku za pomoca narzedzia
    linuksowego, oczywiscie laczniez ukryta partycja, ktora wywalilem jako
    pierwsza, zainstalowalem system z plyty recovery, ale nalezalo wybrac
    opcje zalecana, nie bawic sie w konfigurowanie partycji. zalecana opcja
    sama stworzyla na nowo te partycje ukryta i wszystko juz jest ok,
    przypuszczam, ze z nowym dyskiem tez tak bedzie, jedyne o czym musisz
    pamietac, to to, zeby partycjonowac dopiero po reinstalacji wiec
    niestety chyba odpada przy braku ukrytej partycji robienie kopii
    zapasowej danych na innej