  • 1. Data: 2007-10-11 16:34:51
    Temat: rozprawa rozwodowa, zmiana stanowiska pozwanego
    Od: " Liliana" <l...@g...pl>

    Witam.
    Jestem po pierwszej rozprawie rozwodowej - "pojednawczej". Jestem powodka;
    mimo wczesniejszych ustalen, maz w czasie rozprawy nie wyrazil zgody na
    rozwod. Zatem na mnie ciazy wniosek o przeprowadzenie dowodu z zeznan swiadkow
    (powod rozwodu - alkoholizm meza). Gdy okazalo sie, ze czeka go "pranie
    brudow", po rozprawie zmienil zdanie i chce wyrazic zgode. Zapowiedzial, ze w
    terminie 7-dniowym, danym nam przez sad na wnioski dowodowe, zlozy w sadzie
    pisemna informacje o zmianie swojego stanowiska (zgoda na rozwod). Pytanie -
    czy taka pisemna informacja ma w ogole moc prawna, jest wiazaca dla sadu? I
    czego w zwiazku z tym spodziewac sie na nastepnej rozprawie - juz wyroku,
    skoro to druga rozprawa, czy moze powrotu do punktu wyjscia? I wreszcie
    najwazniejsza dla mnie rzecz - czy taka pisemna deklaracja zmiany stanowiska
    jest wiazaca i niezmienna, czy tez mozna ja w dowolnym momencie przebiegu
    sprawy "odszczekac" i bajzel zaczyna sie od nowa?

    Spotykam sie niedlugo z prawnikiem, ale jesli ktos zechcialby mnie uspokoic i
    nieco wczesniej oswiecic - bede ogromnie wdzieczna.

    Dzieki, Liliana.

  • 2. Data: 2007-10-11 20:59:32
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

  • 3. Data: 2007-10-17 15:50:20
    Od: "karen" <d...@m...pl>

    Użytkownik " Liliana" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

    Pytanie -
    > czy taka pisemna informacja ma w ogole moc prawna, jest wiazaca dla sadu?

    co to oznacza wiążąca?

    > czego w zwiazku z tym spodziewac sie na nastepnej rozprawie - juz wyroku,
    > skoro to druga rozprawa, czy moze powrotu do punktu wyjscia?

    może być a dlaczego? ponieważ nie wiadomo jest z jakim wnioskiem dowodowym
    wyskoczy pozwany np. na sali :)

> [...]
    > stanowiska
    > jest wiazaca i niezmienna, czy tez mozna ja w dowolnym momencie przebiegu

    odszczekać wiele można :) i przedstawić nowe dowody istotne dla sprawy
    jednak ocena ważności tych dowodów będzie należała do sędziego...

    i bajzel zaczyna sie od nowa?

    może i nie musi :) to w dużej mierze zależy od stron i składanych wniosków,
    każdy nowo złożony wniosek wydłuża postępowanie...

    > Spotykam sie niedlugo z prawnikiem, ale jesli ktos zechcialby mnie
    > uspokoic i
    > nieco wczesniej oswiecic - bede ogromnie wdzieczna.

    Jeżeli masz dobrego prawnika to powinnaś spokojnie podejść do całej sprawy

    pozdrawiam
    Sandra

  • 4. Data: 2007-10-17 15:54:42
    Od: "karen" <d...@m...pl>

    Użytkownik "Adam Klobukowski" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości news:fem2ri$417$1@news.dialog.net.pl...

    > Powiem tak, bo widziałem to w praniu. Sytuacja chyba identyczna -

    nie ma spraw indentycznych:) każda się czymś jednak różni :)

    > kobieta powódka, mąż alkoholik, wniesiono o rozwód z orzeczeniem winy.
    > Mąż nie zgadzał się na taką formę rozwodu. Przed rozprawą zobaczył
    > świadków przyprowadzonych przez powódkę, rura zmiękła i przed sądem
    > zgodził się na rozwód orzeczeniem o winie.

    jeżeli pozwanemu tez rura zmięknie tez zakonczy sie w tym samym dniu:)

    Sąd nawet nie przesłuchiwał
    > świadków tylko zaprosił ich na salę, przedstawił sytuację i podziękował
    > za przybycie.

    bo zmiękła rura:) wiec logicznym było nie zabierać sobie cennego czasu:)

    pozdrawiam
    Sandra