  • 1. Data: 2022-03-28 11:23:13
    Temat: Więzienie za chodzenie zakażonym
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    Zlikwidowana możliwośc samodzielnego zapisu na test PCR COVID,
    kara więzienia za chodzenie zakażonym.
    To w jaki sposób obywatel ma się dowiedzieć, że jest nosicielem COVID ?

    https://www.prawo.pl/zdrowie/ile-bedzie-grozic-za-za
    tajenie-faktu-zakazenia-koronawirusem,499072.html

    Ten przepis w kodeksie karnym już jest od dawna. Czytałam, że policja
    wszczęła prawie 100 spraw w 2020 roku w tej sprawie.

  • 2. Data: 2022-03-28 11:37:15
    Temat: Re: Więzienie za chodzenie zakażonym
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 28.03.2022 o 11:23, Monika Głowacka napisała:
> [...]
    >

    > Ten przepis w kodeksie karnym już jest od dawna. Czytałam, że policja
    > wszczęła prawie 100 spraw w 2020 roku w tej sprawie.

    Jak nie wie, to nie zataja. Inna kwestia, brak sensu robienia testów PCR
    w celach diagnostycznych...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 3. Data: 2022-03-28 13:08:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.03.2022 o 11:23, Monika Głowacka pisze:
    > Zlikwidowana możliwośc samodzielnego zapisu na test PCR COVID,
    > kara więzienia za chodzenie zakażonym.
    > To w jaki sposób obywatel ma się dowiedzieć, że jest nosicielem COVID ?

    Karalne jest chodzenie, jak się wie, a nie jak się jest chorym. To
    przestępstwo umyślne.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2022-03-28 18:53:30
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Monika Głowacka napisał(a) :
> [...]
    >
    > https://www.prawo.pl/zdrowie/ile-bedzie-grozic-za-za
    tajenie-faktu-zakazenia-koronawirusem,499072.html

    Jaką chorobę z listy chorób zakaźnych wykrywa test PCR?
    Zdaje się, że ta modna ostatnie 2 lata choroba nadal nie jest na
    ustawowej liście chorób zakaźnych. O czym przypomina w następnym
    wątku Shrek.
    Więc nawet chodzenie z dodatnim wynikiem PCR w ręku nie spełnia
    przesłanki do podpadania pod KK.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 5. Data: 2022-03-28 19:53:04
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    W dniu 2022.03.28 o 18:53, Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
    > Shrek.
    > Więc nawet chodzenie z dodatnim wynikiem PCR w ręku nie spełnia

    Aż sprawdziłam:
    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20
    210002069/U/D20212069Lj.pdf

    rzeczywiście, załącznik na końcu ustawy nie ma wymienionego SARS COV-2
    ani COVID-19.

  • 6. Data: 2022-03-28 19:57:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.03.2022 o 19:53, Monika Głowacka pisze:

> [...]
    210002069/U/D20212069Lj.pdf

    > rzeczywiście, załącznik na końcu ustawy  nie ma wymienionego SARS COV-2

    No widzisz - mamy pierwszą w historii epidemię choroby niezakaźnej:P Co
    ciekawe w z formalnego punktu widzenia nie ma _chyba_ obowiązku, żeby
    epidemia dotyczyła choroby zakaźnej. Niewykluczone nawet w ogole nie
    musi dotyczyć choroby. Po prostu p.o.remier ogłasza i tyle - taki ma
    kaprys:P

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 7. Data: 2022-03-29 12:01:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Mar 2022 11:23:13 +0200, Monika Głowacka wrote:
    > Zlikwidowana możliwośc samodzielnego zapisu na test PCR COVID,

    To jak sie maja testowac turysci, sportowcy, politycy ?

> [...]
    >
    > Ten przepis w kodeksie karnym już jest od dawna. Czytałam, że policja
    > wszczęła prawie 100 spraw w 2020 roku w tej sprawie.

    Tylko ze tu piszą o jakims specyficznym przypadku.
    Kolejny bubel prawny, czy jakis rzeczywisty problem?

    A gdzie izolatoria?
    Bo co z tego, ze wykryje wirusa, mieszkam z rodziną, mam sie
    przeprowadzic do hotelu, czy rodzine wyslac ?

    J.