  • 81. Data: 2018-01-20 18:56:40
    Temat: Re: Wellman - Piekara
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-20 o 14:51, Animka pisze:

    > Właściciel tam nie mieszkał i wynajmował całe mieszkanie.

    Był taki rysunek Mleczki, gdzie nosorożec kopulował z żyrafą, a podpis
    brzmiał "Obywatelu, nie pieprz bez sensu" - zatem uprasza się szanowną
    Animkę do wzięcia sobie tego do serca.

    --
    Liwiusz

  • 82. Data: 2018-01-20 19:00:44
    Temat: Re: Wellman - Piekara [Meldunek tylko jako adres kontaktowy?]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Spadkobiercy mieliby taki sam problem jak rzeczona babcia - czyli żaden.

    Twój brak wiary w siłę tradycji zwala z nóg.

    Całkiem być może "niemal zawsze" nie mieliby (znaczących) kłopotów.
    Dla mnie jest praktycznie pewne że parę przypadków znaczących kłopotów
    rocznie na całą Polskę by się trafiło dzięki sile dziesięcioleci tradycji.
    Akurat tyle żeby każdym przypadkiem media się znacząco "podniecały".

    --
    A. Filip

  • 83. Data: 2018-01-20 19:02:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-20 o 19:00, A. Filip pisze:

    > Twój brak wiary w siłę tradycji zwala z nóg.

    Ale ta tradycja to tylko jakieś urban legend.

> [...]
    > rocznie na całą Polskę by się trafiło dzięki sile dziesięcioleci tradycji.
    > Akurat tyle żeby każdym przypadkiem media się znacząco "podniecały".

    Podaj ten przykład problemów - choćby teoretycznych. Zapewne wyjdzie na
    to, że albo nie będą to realne problemy (nawet jednostkowo), albo nie
    wynikające z meldunku, tylko z czegoś innego.

    --
    Liwiusz

  • 84. Data: 2018-01-20 21:56:47
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-20 o 19:02, Liwiusz pisze:

> [...]
    > to, że albo nie będą to realne problemy (nawet jednostkowo), albo nie
    > wynikające z meldunku, tylko z czegoś innego.

    "Dopóki organa nie naślą antyterrorystów na podstawie domniemania, że
    zameldowany tam "Baranina" właśnie tam mieszka.

    Domniemanie okaże się błędne dopiero wtedy, gdy babcia będzie miała
    rozwalone drzwi i zawał serca. "

    I nie pisz że pomyłki w rozwalaniu drzwi przez antyterrorystów się
    jeszcze u nas nie zdarzały.

    Pozdrawiam

  • 85. Data: 2018-01-20 22:36:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-20 o 21:56, RadoslawF pisze:

> [...]
    > rozwalone drzwi i zawał serca. "
    >
    > I nie pisz że pomyłki w rozwalaniu drzwi przez antyterrorystów się

    To nie ma związku z meldunkiem - jeśli Baranina będzie chciał wprowadzić
    policję w błąd, to nie potrzebuje do tego meldunku, więc jego istnienie
    nic nie zmienia w kwestii ryzyka, które występuje w życiu tejże babci
    lub jej spadkobierców.

    --
    Liwiusz

  • 86. Data: 2018-01-20 22:45:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 20 Jan 2018 18:53:18 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Już zostało napisane - wiemy, gdzie coś trzeba wysłać, aby było
    > "urzędowo ważne". Wie wysyłający, a i adresat wie, gdzie listy
    > odbierać
    > i nic go nie zaskoczy, że coś ważnego będzie się działo bez jego
    > udziału.

    No ale jakoś to się nie sprawdzilo w tym wątku, więc co to za
    argument? Było już setki omawianych tu przypadków, gdzie "oficjalny"
    adres meldunkowy spowodował problemy, bo zainteresowany mieszka pod
    innym i nie ma pojęcia o postępowaniu.

    --
    Marek

  • 87. Data: 2018-01-20 22:55:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-20 o 22:45, Marek pisze:

> [...]
    > Było już setki omawianych tu przypadków, gdzie "oficjalny" adres
    > meldunkowy spowodował problemy, bo zainteresowany mieszka pod innym i

    Co to znaczy "się nie sprawdziło"? Listy były wysyłane na ten adres, na
    który chciała strona, aby były wysyłane.

    --
    Liwiusz

  • 88. Data: 2018-01-20 23:24:35
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 20.01.2018 o 21:56, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2018-01-20 o 19:02, Liwiusz pisze:
    /../

    > I nie pisz że pomyłki w rozwalaniu drzwi przez antyterrorystów się
    > jeszcze u nas nie zdarzały.

    Ale raczej pomylenie adresów a nie wejście na podstawie meldunku.

  • 89. Data: 2018-01-20 23:38:44
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 20.01.2018 o 22:55, Liwiusz pisze:

    > Co to znaczy "się nie sprawdziło"? Listy były wysyłane na ten adres, na
    > który chciała strona, aby były wysyłane.

    Meldunek to nie adres do korespondencji. Adres do korespondencji to albo
    adres do korespondencji podany wprost albo zamieszkania.

    Ciekawa dyskusja:
    http://wo.blox.pl/2018/01/Wellman-kontra-Piekara.htm
    l#ListaKomentarzy

  • 90. Data: 2018-01-21 01:00:00
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 19.01.2018 o 10:56, Michał Jankowski pisze:

    > Jak to właściwie jest? Nakładając obowiązek przeprosin w mediach sąd
    > oczywiście kieruje się wagą sprawy i zasięgiem mediów.
    >
    > Czy może albo powinien kierować się również tym, ile te ogłoszenia
    > kosztują?
    Powinien nałożyć obowiązek tam, gdzie było nakłapane. Takie
    orzecznictwo ponoć jest.

    https://twitter.com/zaradkiewicz/status/953925824612
    306949