  • 101. Data: 2018-01-21 11:20:50
    Temat: Re: Wellman - Piekara [uwzględnia kosztów "karnych ogłoszeń w mediach" WPROST w wyroku]
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Jak dla mnie jeżeli jakieś medium rozpowszechniło wiadomość uznaną później za
    zniesławienie, to powinno ponosić późniejsze konsekwencje na równi z osobą.
    Czyli co najmniej zostać zobowiązane do zamieszczenia przeprosin na swój koszt.
    Do tego są dwa pojęcia ekonomiczne: cena ogłoszenia (ceny kształtuje rynek, prawo
    podaży i popytu) oraz koszt zamieszczenia ogłoszenia (papieru, farby).
    Koszt w porównaniu z ceną jest znikomy.
    Coś jak porównanie kosztu nośnika do ceny utworu.
    Z jakiej racji wyrok ma pracować na zysk jakiegoś medium???

  • 102. Data: 2018-01-21 11:49:52
    Temat: Re: Wellman - Piekara
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-21 o 10:57, Marek pisze:

    > Chyba mówimy o innych sprawach. Wątek jest o pozwanym, który nie miał
    > pojęcia o postępowaniu bo powód podał nieskuteczny adres.

    Dyskusja jest o tym, jakie zalety ma meldunek, a jedną z zalet jest to,
    że pozwany ma kontrolę nad tym, na jaki adres wysyłane są ważne dla
    niego pisma.

    --
    Liwiusz

  • 103. Data: 2018-01-21 11:51:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-21 o 10:58, RadoslawF pisze:

    > I tu piszesz nieprawdę.
    > Strona tego adresu nie podała jako oficjalny.
    > To że kiedyś się tam zameldował nie oznacza że kiedykolwiek
    > podaje ten adres do korespondencji.

    Tak się przyjmuje, i nie jest to zła zasada.

    > Nie spotkałeś się nigdy z przypadkiem zameldowania w miejscu gdzie
    > się nie mieszka i nie bywa?

    Nie ma zakazu działania na własną szkodę.

    > Szwagier jest zameldowany w centrum miasta u jakiejś ciotki a
    > dzięki temu jego żona a moja siostra ma darmowy bilet upoważniający
    > do parkowania.

    No to musi szwagier rozważyć - czy oszustwo aby mieć darmowy bilet
    równoważy się z tym, że zostanie przez kogoś pozwany i się o tym nie dowie.

    > Przydaje się bo akurat w centrum pracuje.
    > I podobnych przypadków jest cała masa.

    A co mnie interesują kanciarze? Oszukują, to niech ich boli.

    --
    Liwiusz

  • 104. Data: 2018-01-21 11:52:27
    Temat: Re: Wellman - Piekara [Meldunek tylko jako adres kontaktowy?]
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-21 o 11:00, RadoslawF pisze:

    > Skąd ta pewność?
    > A jeśli ryzyko jednak wystąpi to poniesiesz konsekwencje finansowe?

    Jakie ryzyko? Nie wykazałeś go, że istnienie obowiązku meldunkowego
    zwiększa to ryzyko.

    > Skoro prawie pół miliona za obrażenie to za spowodowanie zawału
    > ja bym podliczył na pięć milionów, masz tyle?

    Pozwij, zobaczymy. Po to dbam o aktualność adresu zameldowania, aby nie
    być zaskakiwanym takimi roszczeniami po fakcie.

    --
    Liwiusz

  • 105. Data: 2018-01-21 14:21:17
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-21 o 11:51, Liwiusz pisze:

    > Tak się przyjmuje, i nie jest to zła zasada.

    W sądzie.
    W kontaktach z innymi instytucjami państwa pytają o adres do
    korespondencji nie utożsamiając go z adresem zamieszkania ani
    zameldowania.

    > Nie ma zakazu działania na własną szkodę.

    Ale to był brak działań a nie działanie na własna szkodę. :-)

    > No to musi szwagier rozważyć - czy oszustwo aby mieć darmowy bilet
    > równoważy się z tym, że zostanie przez kogoś pozwany i się o tym nie dowie.

    Nie omieszkam mu wspomnieć.

    > A co mnie interesują kanciarze? Oszukują, to niech ich boli.

    W tym przypadku kanciarzem jest pani Welman, nie pozwała gazety bo
    jej prawnicy zniszczyli by ten pozew, pozwała osobę prywatną i wygrała
    tylko dlatego że ta nie wiedziała o procesie.

    Pozdrawiam

  • 106. Data: 2018-01-21 14:23:42
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-21 o 11:52, Liwiusz pisze:

    > Jakie ryzyko? Nie wykazałeś go, że istnienie obowiązku meldunkowego
    > zwiększa to ryzyko.

    Wykazałem, a że komornicy negują fakty to już nie moja wina.

    > Pozwij, zobaczymy. Po to dbam o aktualność adresu zameldowania, aby nie
    > być zaskakiwanym takimi roszczeniami po fakcie.

    Dlaczego ja mam pozywać.
    Liczyłem na twoją deklarację.
    Ale widać nie jesteś aż tak pewny aby zaryzykować konsekwencje
    finansowe.

    Pozdrawiam

  • 107. Data: 2018-01-21 14:29:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-21 o 14:21, RadoslawF pisze:

    > W sądzie.
    > W kontaktach z innymi instytucjami państwa pytają o adres do
    > korespondencji nie utożsamiając go z adresem zamieszkania ani
    > zameldowania.

    Meldunek jest ważny również w tych instytucjach, w których instytucja
    chce się skontaktować z obywatelem, a nie na odwrót, i nie ma wcześniej
    podanego przez niego adresu.

    > Ale to był brak działań a nie działanie na własna szkodę.  :-)

    Kiedyś tam się zameldował, potem nie przemeldował. Zresztą zaniechaniem
    działania też można zrobić sobie krzywdę.

    > W tym przypadku kanciarzem jest pani Welman, nie pozwała gazety bo
    > jej prawnicy zniszczyli by ten pozew, pozwała osobę prywatną i wygrała
    > tylko dlatego że ta nie wiedziała o procesie.

    Jak już wspomniałem - nie wiedziała z własnej winy.

    --
    Liwiusz

  • 108. Data: 2018-01-21 16:31:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 21 Jan 2018 11:49:52 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Dyskusja jest o tym, jakie zalety ma meldunek, a jedną z zalet jest
    > to,
    > że pozwany ma kontrolę nad tym, na jaki adres wysyłane są ważne dla
    > niego pisma.

    A skąd ma wiedzieć lub nawet zakładać, że w ogóle jest jakaś sprawa w
    toku? Bo co.innegp, gdy się jest powodem (i ma się świadomość, że
    pisma mogą przyjść na nieskuteczny adres) niż sytuacja, gdy się jest
    nieświadomym pozwanym, bo powód podał nieaktualny adres. Jeśli
    chodzi o pierwszy przypadek, to nie słyszałem o takiej sprawie, którą
    powód przegrał przez swoją absencję bo sąd nie mógł skutecznie go
    zawiadomić np. o terminach rozpraw. A drugi - owszem, takich spraw
    jest setki.

    --
    Marek

  • 109. Data: 2018-01-21 18:20:02
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    > I tu piszesz nieprawdę.
    > Strona tego adresu nie podała jako oficjalny.

    Chodzi o adres powoda, który dostał potwierdzenie wysłania pozwanemu
    pozwu. Czyli kopię.

    --
    animka

  • 110. Data: 2018-01-21 18:33:20
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

> [...]
    >
    > Pozwij, zobaczymy. Po to dbam o aktualność adresu zameldowania, aby nie
    > być zaskakiwanym takimi roszczeniami po fakcie.

    Do otrzymywania korespondencji nie musi być podawany adres zameldowania
    tylko adres faktycznego, aktualnego zamieszkania.

    --
    animka