  • 1. Data: 2006-12-27 13:50:37
    Temat: WKU
    Od: "n...@t...pl" <n...@t...pl>

    Witam

    Taki mam interesujący problem. Studiowałem 5 lat kierunek xxx,
    będąc na trzecim roku tego kierunku wziąłem dodatkowo kierunek yyy.
    Ostatnio upomniało się o mnie WKU, a jako że kierunek xxx
    praktycznie skończyłem, zaniesiono im papier z kierunku yyy. Niestety
    pani z WKU nie chce uznać tego drugiego papierka - jak to w wojsku -
    bez podania sensownej przyczyny.

    Prosiłbym o jakąś poradę jak tej szanownej pani wyjaśnić że są
    to dokładnie takie same studia jak te które już skończyłem i
    przysługuje mi takie samo odwołanie?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-12-28 20:45:29
    Temat: Re: WKU
    Od: Marcin 'dethar' Jurasz <n...@o...pl>

    27.12.2006 @ 14:50:37, n...@t...pl napisał:

    > Prosiłbym o jakąś poradę jak tej szanownej pani wyjaśnić że są
    > to dokładnie takie same studia jak te które już skończyłem i
    > przysługuje mi takie samo odwołanie?

    Zapoznaj się z Art. 39. 1. 4) - choćby pod [1] - tam jest jasno
    napisane - jeśli nie ukończyłeś 27 roku życia, to nie ma się czym
    martwić, jeśli jednak ukończyłeś 27 rok życia, to polecam punkt
    3. - to IMO jest dla Ciebie ważna sprawa osobista i IMO stanowi
    podstawę do uzyskania odroczenia. Jeśli stwierdzą inaczej - odwoływać się.

    [...]
    3. Odroczenia zasadniczej służby wojskowej można udzielić również ze
    względu na ważne sprawy osobiste lub rodzinne poborowego, a w szczególności
    związane z zaistnieniem trudnej sytuacji osobistej lub rodzinnej, które nie
    upoważniają do udzielenia poborowemu odroczenia z tytułu sprawowania
    bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny albo z powodu konieczności
    załatwienia spraw związanych z prowadzeniem przez poborowego
    przedsiębiorstwa, gospodarstwa rolnego albo innej działalności
    gospodarczej. Odroczenia nie udziela się, jeżeli spowodowałoby to
    nieodbycie zasadniczej służby wojskowej.
    [...]

    [1] http://lex.sztab.org/ustawa-obronaRP.htm
    --
    "Most people would rather die than think; in fact, they do so."
    Bertrand Russell

  • 3. Data: 2006-12-29 03:12:18
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Marcin 'dethar' Jurasz" <n...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > gospodarczej. Odroczenia nie udziela się, jeżeli spowodowałoby to
    > nieodbycie zasadniczej służby wojskowej.

    proponuje zapoznac się z nową wersją ustawy. :)

    Art. 39.
    1. Odroczenia zasadniczej służby wojskowej udziela się poborowemu na jego
    udokumentowany
    wniosek ze względu na:

    3) konieczność sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny
    wspólnie z nim zamieszkałym, który nie ukończył szesnastego roku życia
    lub został uznany za całkowicie niezdolnego do pracy i do samodzielnej
    egzystencji
    albo który ukończył siedemdziesiąty piąty rok życia, jeżeli nie ma
    innego pełnoletniego członka rodziny bliższego lub równego stopniem
    pokrewieństwa
    obowiązanego do sprawowania tej opieki, albo ze względu na
    obowiązek sprawowania opieki wynikającej z prawomocnego orzeczenia
    sądu - na czas sprawowania tej opieki, z zastrzeżeniem ust. 4;

    4) pobieranie nauki w szkole wyższej, jeżeli jest on studentem - na czas
    pobierania
    tej nauki;

    Nie ma już progu 27 lat.
    jest próg 18 miesięcy od dnia zgłoszenia się do WKU
    Natomiast punkt 4) w żaden sposób nieogranicza wieku studiowania i na to
    nalezy sie powoływać.
    Tylko trzeba mieć na względzie, że jak się skończy studiowanie w wieku lat
    40 to i tak się do wojska pójdzie, chyba że WKU w ciągu 18 miesięcy samo nie
    weźmie.

  • 4. Data: 2006-12-29 16:54:19
    Od: Marcin 'dethar' Jurasz <n...@o...pl>

    29.12.2006 @ 04:12:18, witek napisał:

    > proponuje zapoznac się z nową wersją ustawy. :)

    O... a ja cały czas byłem przekonany, że to jest najnowsza wersja :P
    W takim razie sorki za wprowadzenie w błąd ;).
    --
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-12-29 22:15:14
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 29-12-2006 o 04:12:18 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > Art. 39.
    > 1. Odroczenia zasadniczej s?u?by wojskowej udziela si? poborowemu na jego
    > udokumentowany wniosek ze wzgl?du na:
    > 3) konieczno?ae sprawowania bezpo?redniej opieki nad cz?onkiem rodziny
    > wspólnie z nim zamieszka?ym, który nie uko?czy? szesnastego roku ?ycia

    Tak z ciekawosci - czy, jesli owy czlonek rodziny ma sie narodzic niebawem
    po 'powolaniu', mozna ubiegac sie o odroczenie?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 6. Data: 2006-12-29 22:30:57
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> wrote in message

    > Tak z ciekawosci - czy, jesli owy czlonek rodziny ma sie narodzic niebawem
    > po 'powolaniu', mozna ubiegac sie o odroczenie?

    tak.
    składasz wniosek do dowódcy.
    Mogą ci wówczas przerwać odbywanie służby.
    Na resztę miesięcy będziesz powołany kiedys tam później.
    Z tym, że marne szanse na dostanie odroczenia np. w tydzień po wcieleniu, bo
    dziecko sie własnie urodziło. Zwykle przed przysięgą i tam nie puszczą.
    trzeba pisać od razu zanim wezmą.

  • 7. Data: 2007-01-25 18:09:29
    Od: Karol MARCHEWKA <k...@-...pl>

    witek napisał(a):

    > tak. składasz wniosek do dowódcy.

    bzdura

    > Mogą ci wówczas przerwać odbywanie służby.

    tylko, jeżeli zostaniesz uznany za koniecznego do sprawowania bezpośredniej opieki
    nad członkiem
    rodziny - w przeciwnym wypadku wypłacany jest Ci zasiłek na utrzymanie rodziny -
    jeżeli małżonka
    zarabia poniżej minimalnej krajowej lub nic nie zarabia dostajesz tyle aby razem
    wychodziła ta
    minimalna czyli teraz chyba 924zł netto jeżeli małożonka zarabia więcej niż minimalna
    nie dostajesz
    nic :-(

    > Na resztę miesięcy będziesz powołany kiedys tam później.

    Dokładnie tak ale jeszcze raz powtarzam tylko, jeżeli zostaniesz uznany za
    koniecznego do
    sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny - wtedy zostajesz zwolniony z
    dalszego
    odbywania zasadniczej służby wojskowej bez przeniesienia do rezerwy czyli wojsko cały
    czas ma cię na oku

    Zauważyć natomiast trzeba, że osoba o której piszemy nie podlega pod zasadniczą
    służbę wojskową lecz
    jako legitymująca się wyższym wykształceniem pod długotrwałe przeszkolenie wojskowe
    absolwentów
    szkół wyższych. Proponuję zapoznać się z Rozdziałem 4 Ustawy o powszechnym ... oraz
    Rozporządzeniem
    Ministra Obrony Narodowej z 26 maja 2003r o odbywaniu przeszkolenia wojskowego

    > Z tym, że marne szanse na dostanie odroczenia np. w tydzień po wcieleniu,

    Odroczenie można dostać tylko przed
    powołaniem do odbycia służby wojskowej :-)

    > bo dziecko sie własnie urodziło. Zwykle przed przysięgą i tam nie puszczą.

    Puszczą - żaden przepis nie zabrania opuszczenia JW przed złożeniem przysięgi - co
    więcej
    Rozporządzenie MON w sprawie urlopów żołnierz niezawodowych na taką okoliczność
    przewidziało nawet
    urlop okolicznościowy udzielany na wniosek żołnierza

    Karol MARCHEWKA

    troszkę więcej o mnie na stronie www.marchewka.za.pl
    Jeżeli piszesz na priv z adresu email wytnij tekst "-SPAMEROM-STOP-"

  • 8. Data: 2007-06-07 14:53:20
    Temat: Brama wjazdowa - służebność dojazdu
    Od: metti <m...@b...pl>

    Witam.

    Zastanawia mnie następująca sytuacja. Jest sobie podwórko w
    zabudowie kwartałowej, śródmiejskiej, otoczone ze wszystkich
    stron kamienicami. Część z nich to budynki komunalne, pozostałe
    należą do trzech spółdzielni mieszkaniowych. Trzy bramy wjazdowe
    (służące również jako dojazdy do celów p-poż) znajdują się w
    budynkach należących do dwóch spółdzielni.
    Na terenie podwórka, podzielonym własnościowo pomiędzy
    spóldzielnie i miasto parkują samochody mieszkańców.
    Niedawno jedna ze spółdzielni założyła w przejeździe bramnym
    dwudzielną, metalową bramę, część wjazdowa otwierana jest zdalnie
    na piloty a część dla pieszych za pomocą kodu z klawiatury.
    Spółdzielnia ta planuje założenie drugiej identycznej zamykanej
    bramy w drugim przejeździe. Trzeci wjazd należący do drugiej
    spółdzielni wyłączam spod rozważań, ponieważ jest on z uwagi na
    ukształtowanie parkingu całkowicie nieprzejezdny.
    W związku z tym mam pytanie - czy spółdzielnia ograniczająca de
    facto dojazd do podwórka ma prawo na takie działanie?
    Czy może mieć tutaj zastosowanie prawo służebności dojazdu dla
    pozostałych mieszkańców, niebędących członkami zakładającej bramy
    spółdzielni?
    Sytuacja po założeniu drugiej bramy będzie wyglądała niestety
    tak, że część mieszkańców kwartału nie ma dojazdu do swojej
    części podwórka.
    Jak wygląda kwestia konieczności dojazdu wozów straży pożarnej i
    jakie konsekwencje pociąga za sobą zamknięcie drogi pożarowej?

    pzdr, metti