  • 1. Data: 2006-12-27 14:43:33
    Temat: Wezwanie z Urzędu Kontroli Skarobowej - zakup samochodu z komisu.
    Od: "magda" <p...@b...pl>

    Witam,
    Mam pytanie. Zakupiłem samochód niespełna 2 lata temu od gościa,
    który go sprowadził z zachodu. On opłacił akcyzę, wykonał badania
    techniczne, tłumaczenia itp - wszystko imiennie na jego nazwisko. Mi
    wystawił fakturę na kwotę 1100 zl W nagłówku ma : Marża 14/2005.
    (faktycznie zapłaciłem mu około 9 tys pln). Dziś wita mnie
    listonosz i wręcza wezwanie do Urzędu Kontroli Skarbowej.
    Telefonicznie od urzędnika dowiedziałem się, że chodzi o zakup tego
    samochodu.
    I teraz co mówić w skarbówce i czym to grozi?
    Czy mogą mnie obciążyć w jakikolwiek sposób?

    Jak może ta sprawa ptoczyć się dalej? Dodam że jestem wezwany w
    charakterze `świadka`.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2006-12-27 15:48:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "magda" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    Mówić przede wszystkim prawdę. Na pewno nie będziesz jedynym świadkiem w tej
    sprawie, wiec matacząc możesz co najwyżej załapać się na jakieś zarzuty.
    Natomiast sprawa raczej nie dotyczy Ciebie, tylko komisu.

  • 3. Data: 2006-12-27 16:27:53
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > Jak może ta sprawa ptoczyć się dalej? Dodam że jestem wezwany w
    > charakterze `świadka`.

    Wyobraz sobie teraz, ze urzednik powita cię z wydrukiem tego posta :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 4. Data: 2006-12-27 16:56:04
    Od: "[] QBUS []" <a...@w...pl>

    Użytkownik "magda" <

    Skad jest komis ?

    {ozdr[

  • 5. Data: 2006-12-27 17:06:28
    Od: "magda" <p...@b...pl>

    Komis jest polski, z niedalekiej miejscowości.

    Paweł

  • 6. Data: 2006-12-27 17:20:37
    Od: "[] QBUS []" <a...@w...pl>

    Użytkownik "magda"

    Konkretnie miasto - bo wlasnie znajomy przerabia ten sam problem, to
    ci podpowiem co i jak...

  • 7. Data: 2006-12-27 17:49:43
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > Komis jest polski, z niedalekiej miejscowości.

    Ach ta kobieca precyzja ...

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 8. Data: 2006-12-27 18:54:00
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Mówić przede wszystkim prawdę.

    I pamiętaj, że auto kupiłeś za 1100 zł!!!

    +inż.leva+

  • 9. Data: 2006-12-27 20:46:38
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

> [...]
    > Czy mogą mnie obciążyć w jakikolwiek sposób?
    >
    > Jak może ta sprawa ptoczyć się dalej? Dodam że jestem wezwany w

    Nie wiem jak to jest z autokomisami. Ale jak się kupuje od kogoś to trzeba
    zapłacić podatek w US. Jeśli się placi podatek od zakupu auta w autokomisie to
    od jakiej kwoty zapłaciłeś? Od tych 1400 czy od 9000. Czy od jeszcze jakiejś
    innej. Tomek

  • 10. Data: 2006-12-27 21:05:27
    Od: "magda" <p...@b...pl>

    Z tym podatkiem to jest tak, że w przypadku komisu i faktury za
    podatek jest odpowiedzialny sprzedający. Kupujący w tym temacie nie
    ponosi żadnych kosztów.

    Paweł