  • 1. Data: 2006-12-27 12:49:49
    Temat: Nauczyciel i jego prawa
    Od: "agunias1" <s...@o...pl>

    Mam pytanie!
    Jeżeli nauczyciel został oskarżony o zniszczenie mienia w tym
    wypadku samochodu osobowego przy współdziale jeszcze dwóch osób,
    jednak nie słusznie, ponieważ 3 złośliwych ludzi postanowiło mu
    zaszkodzić, przegrał sprawe w sądzie i dostał grzywnę, którą
    musi zapłacić, tym samym sąd go skazał za winnego dokonanego
    przestępstwa, czy zostanie on wyrzucony ze szkoły i pozbawiony
    wykonywania zawodu?Proszę pomóżcie!

  • 2. Data: 2006-12-27 12:55:07
    Temat: Re: Nauczyciel i jego prawa
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    agunias1 napisał(a):

> [...]
    > musi zapłacić, tym samym sąd go skazał za winnego dokonanego
    > przestępstwa, czy zostanie on wyrzucony ze szkoły i pozbawiony

    Nic ci nie pomoże (art. 26 ust. 1 pkt 3 Karty Nauczyciela).

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Prawdziwa cnota krytyki się nie boi"

  • 3. Data: 2006-12-27 14:13:36
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    > Nic ci nie pomoże (art. 26 ust. 1 pkt 3 Karty Nauczyciela).

    Czyli za przestepstawo popelnione umyslnie. Mam wiec pytanie,
    czy jazda samochodem po pijaku (powyzej 0,5 promila) jest
    przestepstwem umyslnym ?

    Jeden znajomy nauczyciel zostal zatrzymany, mial okolo 0,8
    i nadal uczy.

  • 4. Data: 2006-12-27 14:26:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Baczek napisał(a):

    > Czyli za przestepstawo popelnione umyslnie. Mam wiec pytanie,
    > czy jazda samochodem po pijaku (powyzej 0,5 promila) jest
    > przestepstwem umyslnym ?

    Jest.

    > Jeden znajomy nauczyciel zostal zatrzymany, mial okolo 0,8
    > i nadal uczy.

    A został skazany? Ewentualne warunkowe umorzenie postępowania karnego
    się nie liczy. Nie jest skazaniem.

  • 5. Data: 2006-12-27 15:04:02
    Od: "agunias1" <s...@o...pl>

    Czyli zostanie wyrzucony ze szkoły tak?

  • 6. Data: 2006-12-27 15:40:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1167223789.765996.28700@a3g2000cwd.googlegroups
    .com
    agunias1 <s...@o...pl> pisze:

> [...]
    > musi zapłacić, tym samym sąd go skazał za winnego dokonanego
    > przestępstwa, czy zostanie on wyrzucony ze szkoły i pozbawiony
    Konsekwencje z tytułu art. 26 KN nastąpić mogą dopiero po uprawomocnieniu
    wyroku.
    Jeśli ten wyrok się uprawomocni to z nauczycielem z mocy prawa zostanie
    rozwiązany stosunek pracy (art. 26 ust. 1 pkt 3).
    Nie jest to równoznaczne z pozbawieniem prawa do wykonywania zawodu.
    Nie wiem natomiast jaką drogą dyrektor szkoły może dowiedzieć się o skazaniu
    nauczyciela (o ile on sam w toku postępowania nie zwierzył się gdzie
    pracuje).

    Jotte

  • 7. Data: 2006-12-27 15:53:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte napisał(a):

    > Nie jest to równoznaczne z pozbawieniem prawa do wykonywania zawodu.

    Art. 10 ust. 5 pkt 4 i ust. 8 Karty Nauczyciela.

  • 8. Data: 2006-12-27 16:17:12
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:emu4ut$bk0$2@atlantis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > Art. 10 ust. 5 pkt 4 i ust. 8 Karty Nauczyciela.
    Use the brain, Luke, use the brain...

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2006-12-27 16:22:13