  • 1. Data: 2006-12-27 12:52:59
    Temat: swietlne ograniczenia predkosci
    Od: "Jarek" <j...@w...wp.pl>

    W niedawno otwartym katowickim tunelu znajduja sie ograniczenia predkosci w
    formie tablic swietlnych przedstawiajacych liczbe "70" w kolorze
    pomaranczowym obwiedzione czerwonym kolem.
    Czy taki znak trzeba respektowac ? Jezeli tak, to na jakiej podstawie
    prawnej ? Dodam, ze znakow B-33 nie ma.

  • 2. Data: 2006-12-27 13:08:19
    Temat: Re: swietlne ograniczenia predkosci
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jarek napisał(a):
    > Czy taki znak trzeba respektowac ? Jezeli tak, to na jakiej podstawie
    > prawnej ? Dodam, ze znakow B-33 nie ma.

    "3. Na drogach stosuje się następujące znaki i sygnały drogowe:
    1) znaki pionowe w postaci tarcz, tablic z napisami lub symbolami,
    które występują również w postaci *znaków* *świetlnych*,"

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Prawdziwa cnota krytyki się nie boi"

  • 3. Data: 2006-12-28 00:05:40
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Johnson wrote:
    (...)

    To ja jeszcze pod-pytanie z ciekawości, bo kierowcą nie jestem, a na rowerze
    tyle nie popędzę :)

    Mamy sobie miasto, obszar zabudowany, na którym - o ile mnie pamięć nie
    myli - obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h. Stoi tam sobie znak
    ograniczenia prędkości do 70 km/h. Czy wolno mi - zgodnie z prawem - jechać
    60 km/h?

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 4. Data: 2006-12-28 00:11:19
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 28 Dec 2006 01:05:40 +0100, Wojciech "Spook" Sura napisał(a):

> [...]
    > ograniczenia prędkości do 70 km/h. Czy wolno mi - zgodnie z prawem - jechać

    Maksymalnie mozesz jechac zawsze tyle ile pokazuja znaki.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2006-12-28 00:29:34
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    scream wrote:
    > Maksymalnie mozesz jechac zawsze tyle ile pokazuja znaki.

    Dzięki :)

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 6. Data: 2006-12-28 10:29:24
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

> [...]

    > ograniczenia prędkości do 70 km/h. Czy wolno mi - zgodnie z prawem - jechać

    To taki dziwny sposób "podwyższania" maksymalnej dopuszczalnej prędkości
    - na drogach które pozwalają bezpiecznie jechać ponad 50km/h.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 7. Data: 2006-12-28 18:49:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl> napisał w
    wiadomości news:emv1o5$kik$1@news.dialog.net.pl...

    Co do zasady obowiązuje następująca kolejność. Przede wszystkim znali i sygnały
    dawane przez upoważnione osoby (głownie Policji kilka drobnych wyjątków).
    Następnie sygnalizacja świetlna. Dopiero potem znaki drogowe a na końcu
    przepisy. Jeśli znak stoi w sprzeczności z przepisem ogólnym, to stosuje się do
    znaku. jeśli po0licjant nakazuje jazdę na czerwonym świetle, to jedziesz.