  • 1. Data: 2005-04-14 21:42:04
    Temat: Uzupełnienie pytania PRAWO.... czy mog
    Od: "Aleksander" <p...@t...pl>

    Witam
    dziękuję z odpowiedzi.
    Chciałbym jeszcze jedno pytanie postawić.
    mam telefon, to jest mój telefon w TPSA i wszyscy o tym wiedzą.
    Czy mogę zatem swobodnie nagrywać wszystkie rozmowy z Mojego telefonu??
    W końcu to jest mój prywatny telefon i ja za niego płacę.

    I jeszcze jedna kwestia.
    Dostaję chyba wskutek trojana , pocztę mailową.
    Z treści tej poczty wynika jednoznacznie, że ktoś prowadzi działalność
    przestępczą.
    Ponieważ tego jest coraz więcej, czy mogę to sprzedać np. policji, bez
    narażania siebie, na zgodne z Prawem ukaranie, za nielegalne posiadanie
    informacji??
    Z góry dziękuję
    pzdr
    Alx

  • 2. Data: 2005-04-14 23:48:30
    Temat: Re: Uzupełnienie pytania PRAWO.... czy mog
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Aleksander" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    telefonu??
    > W końcu to jest mój prywatny telefon i ja za niego płacę.

    Kwestia własności linii, czy też aparatu telefonicznego nie ma tu nic do
    rzeczy. TP SA jest właścicielem większości linii telefonicznych, a
    również po za przewidzianymi w prawie wyjątkami zasadniczo nagrywać
    rozmów nie może.

    > I jeszcze jedna kwestia.
    > Dostaję chyba wskutek trojana , pocztę mailowš.
    > Z treœci tej poczty wynika jednoznacznie, że ktoœ prowadzi
    działalnoœć
    > przestępczš.
    > Ponieważ tego jest coraz więcej, czy mogę to sprzedać np. policji, bez
    > narażania siebie, na zgodne z Prawem ukaranie, za nielegalne
    posiadanie
    > informacji??

    Tak. Tak, bowiem nie ponosisz winy za naruszenie tajemnicy
    korespondencji. Chyba, że masz coś wspólnego z faktem pojawienia się
    tego trojana (napisałeś go, zainstalowałeś itp.). To coś, jakbyś
    otrzymywał niechciane listy w zaadresowanych na siebie kopertach.