  • 1. Data: 2006-01-19 11:12:06
    Temat: Uszkodzona karta graficzna - gwarancja czy niezgodność towaru z umową
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Który przypadek może zajść gdy za kartę graficzną która kosztuje dosyć
    sporo, otrzymałem produkt który po kilku godzinach pracy przestał działać.
    Zaprzestanie działania polega na tym iż przy leciutkim dotknięciu
    komputera, monitora, biurka w którym stoi komputer z ta kartą, na obrazie
    wyskakują artefakty, i dalej w kilku sekundowym odstępie powoduje
    zawieszenie pracy systemu operacyjnego.

    Czy takie coś kwalifikuje się jako zgłoszenie gwarancyjne czy jako
    niezgodność towaru z umową?

    Co do gwarancji .... tutaj sprawa jest całkiem ciekawa.
    Na aukcji Allegro wyrażnie jest w opisie że wystawiana jest 3-letnia
    gwarancja, oraz informacja że wystawia się faktury VAY na zakupione
    przedmioty.
    Zapłaciłem, otrzymałem kartę, rozpakowałem pudełko .... i nie ma gwarancji.
    Piszę na GG, na e-maila do sprzedawcy z pytaniem dlaczego nie ma gwarancji?
    Po kilku dniach odpisuje mi że nie wystawi pisemnej gwarancji, bo takiej
    nie ma - gwarancja opiera się na ...... nr seryjnym karty.
    Więc pisze kolejnego e-maila do sprzedawcy:
    zrobiłem back-up w archiwizatorze tej aukcji, zapisałem na dysku kopie
    aukcji i żądam pisemnej karty gwarancyjnej w której są umieszczone dane np.
    co gwarancja obejmuje, jakie są warunki gwarancji, ile trwa gwarancja oraz
    czas rozpatrywania gwarancji - tak jak to jest przyjęte w cywilizowany
    sposób.
    Na to mi odpisał znowu sprzedawca że nie wystawi gwarancji, że tylko "może"
    na fakturze dopisać że produkt ten posiada 3 lata gwarancji. Przysłał mi
    taką fakturę (nr ten sam co faktury 'pierwszej' w której nie było
    informacji o okresie gwarancji).

    No i dobrze że "dmuchałem na zimne" - karta ta jest ewidentnie uszkodzona -
    odesłałem ją do sprzedawcy z pismem przewodnim w którym umieściłem
    informacje o problemie technicznym tej karty oraz informacja że zgłaszam ją
    w trybie "niezgodności towaru z umową". Do piątku miał mi odpowiedzieć jaki
    jest 'wynik expertyzy serwisowej" i co dalej z tym problemem zrobić.

    Czy postąpiłem dobrze że podniosłem kwestie niezgodności towaru z umową?
    Może w takim przypadku powinno być to w ramach gwarancji?
    Jeżeli to drugie - jaki jest termin zwrotu karty przez sprzedawcę skoro nie
    ma ... karty gwarancyjnej określającej warunki gwarancji?

    Miał ktoś z podobnym przypadkiem do czynienia?

    PS. sprzedawca jest prężnym sprzedawcą na Allegro, posiada także sklep
    internetowy - raczej działa pręźnie ;)

    --
    Herbi
    19-01-2006 12:12:03