  • 11. Data: 2013-04-13 22:42:39
    Temat: Re: Urzędy skarbowe zajmują renty-emerytury za nie płacenie Abo. RTV
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-04-13 22:01, Andrzej Lawa pisze:
    > OIDP pod warunkiem zgłoszenia tego detalu. Nie automatycznie.
    Nie takie przepisy już działały wstecz :-)

    > Nie idiota, tylko ktoś kto założył, że są dorośli, przytomni i wiedzą co
    > robią.
    I to samo tyczy się ustawodawców i tych co przepisy prawne wcielają w
    życie zwłaszcza przy tak wielkim ingerowaniu w życie Kowalskiego i
    pozwoleniami na wszystko.
    Jak "państwo" spaprało to najłatwiej zrzucić winę na obywatela.
    Jak jest takie opiekuńcze to niech też ponosi konsekwencje takiej ideologii.

    > Zobowiązania podatkowe starsze niż 5 lat licząc od końca roku w którym
    > powstały się z mocy prawa przedawniają. Z czym masz problem? Z liczeniem?

    Mam problem z całym tym niedorozwiniętym podatkiem od posiadania
    odbiornika który nie może być w pełni egzekwowany a którym populistyczni
    POlitycy sobie gębę wycierali dla podratowania słupków i namącili
    ludziom w głowach.
    Teraz partyzantka i egzekucja tylko części i tylko od niektórych co
    powinni (nie ujawnieni mogą spać spokojnie)
    Przepisy wyłączające mętne i niekonsekwentne.
    Do du... z takim prawem. Tak ciężko napisać porządne paragrafy? :-)

    PS. Tak łatwo Ci przychodzi to 5-letnie przedawnienie podatku przez
    klawiaturę? Wstyd dla praworządnego obywatela w dodatku lepiej niż
    reszta znającego prawo.

  • 12. Data: 2013-04-13 23:14:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 13.04.2013 22:42, z pisze:

    [ciach]
    > Przepisy wyłączające mętne i niekonsekwentne.
    > Do du... z takim prawem. Tak ciężko napisać porządne paragrafy? :-)

    Przestań tupać nóżkami, tarzać się po ziemi inna inne sposoby strzelać
    dziecinne fochy i napisz wreszcie jaki masz problem PRAWNY. Bo twoje
    problemy politycznie gówno mnie obchodzą - i nie pasują one do tematyki
    niniejszej grupy dyskusyjnej.

    > PS. Tak łatwo Ci przychodzi to 5-letnie przedawnienie podatku przez
    > klawiaturę? Wstyd dla praworządnego obywatela w dodatku lepiej niż
    > reszta znającego prawo.

    Czegoś nie rozumiesz w art. 70 par. 1 ordynacji podatkowej?

  • 13. Data: 2013-04-13 23:24:30
    Od: Jozef Stanin <g...@g...com>

    W dniu 13.04.2013 23:14, Andrzej Lawa pisze:
> [...]
    > niniejszej grupy dyskusyjnej.

    > Czegoś nie rozumiesz w art. 70 par. 1 ordynacji podatkowej?

    Z jakiej racji to podlega ordynacji podatkowej?
    W sumie to ładnie ludzi w bolo robią...
    To nie jest zwykły dług, który podlega przedawnieniu po 3 latach?

    --
    Bo my jesteśmy dziś mniej pazerni
    Roślinożerni, roślinożerni

    (Zenon Laskowik, ,,Z tyłu sklepu", 1980 r.)

  • 14. Data: 2013-04-13 23:45:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 13.04.2013 23:24, Jozef Stanin pisze:

    > Z jakiej racji to podlega ordynacji podatkowej?

    Bo to jest podatek. Nieważne, jak się nazywa.

    > W sumie to ładnie ludzi w bolo robią...
    > To nie jest zwykły dług, który podlega przedawnieniu po 3 latach?

    Zdefiniuj "zwykły". Bo podstawowy limit przedawnienia to 10 lat.

  • 15. Data: 2013-04-14 00:36:30
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-04-13 23:14, Andrzej Lawa pisze:
    napisz wreszcie jaki masz problem PRAWNY.

    Co można zrobić po wszczęciu egzekucji?
    http://wyborcza.pl/1,95892,12512737,Scigaja_za_nieza
    placony_abonament_RTV__Tylko_dlaczego.html
    Uprawnienia do zwolnienia były ale nie zgłoszone.

  • 16. Data: 2013-04-14 01:03:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 14.04.2013 00:36, z pisze:
    > W dniu 2013-04-13 23:14, Andrzej Lawa pisze:
    > napisz wreszcie jaki masz problem PRAWNY.
    >>

    > Co można zrobić po wszczęciu egzekucji?

    Błagać o litość. Tylko ja bym nie miał litości dla kogoś, kto najpierw
    mnie konsekwentnie olewał.

    > http://wyborcza.pl/1,95892,12512737,Scigaja_za_nieza
    placony_abonament_RTV__Tylko_dlaczego.html

    Ale pierdolenie... Ma znajomych milionerów, a nikt nie pomógł jej
    chociażby zgłosić grupy inwalidzkiej uprawniającej do zwolnienia z opłaty?

    Pierdu-pierdu... Olewała przepisy i teraz płacze.

    Swoją drogą - jedna osoba w mieszkaniu płaci miesięcznie 120zł za prąd?
    Ja średnio 180zł przy elektrycznym czajniku, elektrycznym grzaniu wody,
    dość mocnym komputerze chodzącym non-stop, podlewaniu ogrodu latem i
    częściowo elektrycznym ogrzewaniu w chłodniejszych miesiącach.

    > Uprawnienia do zwolnienia były ale nie zgłoszone.

    Patrz wyżej.

    A jak komuś się nie podobają lokalne przepisy - zawsze może się
    wyprowadzić np. do UK. Tam to dopiero można w dupę dostać za miganie się
    od "licencji telewizyjnej". W skrajnym przypadku można trafić do więzienia.

  • 17. Data: 2013-04-14 08:50:40
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "z" <z...@u...pl> napisał w wiadomości

    > Akurat w tą aferę jest ździebko zamieszany :-)

    No własnie. Jego problem w tym że wzywał do niepłacenia, ale nie wzywał do
    wyrejestrowania odbiorników rtv. Stąd te kwoty wraz z odsetkami. W archiwum
    TV są jego wystąpienia w telewizji wzywające do niepłacenia. W sądzie byłby
    to dowód rzeczowy.

    pozdr

  • 18. Data: 2013-04-14 09:40:34
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-04-13 22:42, z pisze:

    > Mam problem z całym tym niedorozwiniętym podatkiem od posiadania
    > odbiornika który nie może być w pełni egzekwowany a którym populistyczni

    Pytam, bo nie wiem:
    Gdzie jest napisane, że abonament RTV jest podatkiem i podlega UoPDoOF i
    Ord. Pod. ?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 19. Data: 2013-04-14 10:32:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 14.04.2013 08:50, Danusia pisze:

> [...]
    > TV są jego wystąpienia w telewizji wzywające do niepłacenia. W sądzie byłby

    No skoro są, to pewnie podasz mi link do nich, żebym mógł zweryfikować, hmm?

  • 20. Data: 2013-04-14 10:37:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 14.04.2013 09:40, Maruda pisze:

    > Pytam, bo nie wiem:
    > Gdzie jest napisane, że abonament RTV jest podatkiem i podlega UoPDoOF i
    > Ord. Pod. ?

    W artykule ustawy z dnia 21 kwietnia 2005 r. o opłatach abonamentowych -
    duh!

    Marudzisz na przepisy, których nie raczysz nawet przeczytać...