  • 1. Data: 2013-04-12 11:12:48
    Temat: Opony
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    Witam
    Czy mógłby mi ktoś pomóc i podać, który artykuł i z jakiej ustawy mówi o
    tym, iż na tej samej osi potrzebne są opony o takim samym bieżniku ?
    Dziękuje

  • 2. Data: 2013-04-12 11:17:14
    Temat: Re: Opony
    Od: AZ <a...@g...com>

    ["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
    On 2013-04-12, mz <2...@w...pl> wrote:
    > Witam
    > Czy mógłby mi ktoś pomóc i podać, który artykuł i z jakiej ustawy mówi o
    > tym, iż na tej samej osi potrzebne są opony o takim samym bieżniku ?
    > Dziękuje

    Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich
    niezbędnego wyposażenia
    Dz.U. z 2003 nr 32 poz. 262 o Brzmienie od 19 stycznia 2013

    7. Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5:

    1) w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach
    jednej osi, z zastrzeżeniem pkt 3;

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2013-04-12 12:08:01
    Od: "Janek Wlodak" <w...@n...pl>

    "mz" <2...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
    > Witam
    > Czy mógłby mi ktoś pomóc i podać, który artykuł i z jakiej ustawy mówi o
    > tym, iż na tej samej osi potrzebne są opony o takim samym bieżniku ?
    > Dziękuje
    §11 ust. 7
    Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5:
    1. w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach
    jednej osi, z zastrzeżeniem p. 3;
    2. w przypadku pojazdu samochodowego dwóch osiach z kołami
    pojedynczymi:
    a) w opony diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi,
    jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony radialne;
    b) w opony diagonalne na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi
    znajdują się opony diagonalne z opasaniem;
    3. w opony różnej konstrukcji na osiach składowych;
    4. w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w
    odniesieniu do opon nie zaopatrzonych w takie wskaźniki - o głębokości
    rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm;
    5. w opony o widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających ich
    osnowę;
    6. w opony z umieszczonymi trwale, wystającymi na zewnątrz elementami
    przeciwślizgowymi.

  • 4. Data: 2013-04-12 12:22:30
    Od: "Janek Wlodak" <w...@n...pl>

> [...]
    > Czy mógłby mi ktoś pomóc i podać, który artykuł i z jakiej ustawy mówi o
    > tym, iż na tej samej osi potrzebne są opony o takim samym bieżniku ?
    konkretnie to tak:

  • 5. Data: 2013-04-13 06:59:48
    Od: "Heinz Kalter" <v...@v...pl>

    "mz" <2...@w...pl> wrote in message
    > Witam
    > Czy mógłby mi ktoś pomóc i podać, który artykuł i z jakiej ustawy mówi o
    > tym, iż na tej samej osi potrzebne są opony o takim samym bieżniku ?
    > Dziękuje
    złość na policjantów że dowód zabrali? ;-)

  • 6. Data: 2013-04-14 01:00:48
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-04-13 06:59, Heinz Kalter pisze:
    > złość na policjantów że dowód zabrali? ;-)

    Ojatam ojtam. A może po prostu ubezpieczyciel chce zapłacić za jedną
    rozwaloną oponę na pozimowej dziurze i to w dodatku potrącając
    amortyzację. :-)
    Standardzik wśród towarzystw oszustowych. Znaczy ubezpieczeniowych :-)

  • 7. Data: 2013-04-15 07:05:15
    Od: "mz" <2...@w...pl>

> [...]

    amortyzację. :-)
    Standardzik wśród towarzystw oszustowych. Znaczy ubezpieczeniowych :-)

    Dokładnie. Rozwalona opona.