  • 1. Data: 2013-04-12 21:47:06
    Temat: Urzędy skarbowe zajmują renty-emerytury za nie płacenie Abo. RTV
    Od: z <z...@u...pl>

    Niby prawo jest prawo tylko jakoś "brzydko" mi wygląda domaganie się
    1500 zł z renty w wysokości 700 zł. Jak tu ufać premierowi? :-)
    Zwłaszcza że w wykluczeniach abonamentu RTV
    znalazłem taki punkt:

    "
    6) które ukończyły 60 lat oraz mają prawo
    do _emerytury_, której wysokość nie
    przekracza miesięcznie kwoty 50%
    przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w roku poprzedzającym,
    ogłaszanego przez Prezesa GUS1
    "
    http://www.krrit.gov.pl/Data/Files/_public/Portals/0
    /abonament/abonamentrtv_inf_rozsz_102011.pdf

    Tylko że mi się rozchodzi o _rentę_, trwałą niezdolność do pracy w
    gospodarstwie rolnym bez świadczeń opiekuńczych.
    Gdyby były takie świadczenia to podpadało by pod inny punkt.
    Najbardziej pasuje mi ten. Niestety infolinia dopiero w poniedziałek a
    ciśnienie dwojga "staruszków" podniesione już dzisiaj. :-)

  • 2. Data: 2013-04-13 08:10:14
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "z" <z...@u...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > do _emerytury_, której wysokość nie
    > przekracza miesięcznie kwoty 50%
    > przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w roku poprzedzającym,

    Prawo do emerytury nie do renty, no i trzeba iść na poczte i wyrejestrować.
    1500 zł to jest za 5 lat z odsetkami bo nie było wyrejestrowania.

    pozdr

  • 3. Data: 2013-04-13 12:18:17
    Temat: Re: Urz?dy skarbowe zajmuj? renty-emerytury za nie p?acenie Abo. RTV
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-04-13 08:10, Danusia pisze:
    > U?ytkownik "z" <z...@u...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Prawo do emerytury nie do renty, no i trzeba i?? na poczte i wyrejestrowa?.
    > 1500 z? to jest za 5 lat z odsetkami bo nie by?o wyrejestrowania.

    A taki jeden z TV to kupił bratu mieszkanie za forsę w udziale w dwóch
    reklamach.
    Żyć nie umierać to nie dla wszystkich niestety.

    --
    animka

  • 4. Data: 2013-04-13 19:16:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 12.04.2013 21:47, z pisze:
    > Niby prawo jest prawo tylko jakoś "brzydko" mi wygląda domaganie się
    > 1500 zł z renty w wysokości 700 zł. Jak tu ufać premierowi? :-)

    Co ma do tego premier??

    > Zwłaszcza że w wykluczeniach abonamentu RTV
    > znalazłem taki punkt:
    >
    > "
    > 6) które ukończyły 60 lat oraz mają prawo
    > do _emerytury_, której wysokość nie

    Renta to nie emerytura.

    [ciach]

    > Tylko że mi się rozchodzi o _rentę_, trwałą niezdolność do pracy w
    > gospodarstwie rolnym bez świadczeń opiekuńczych.
    > Gdyby były takie świadczenia to podpadało by pod inny punkt.
    > Najbardziej pasuje mi ten.

    Nie pasuje.

    > Niestety infolinia dopiero w poniedziałek a
    > ciśnienie dwojga "staruszków" podniesione już dzisiaj. :-)

    Primo: zwolnienie nie zwalnia od zaległości.
    Secundo: było albo płacić, albo nie posiadać RTV (jak np. ja).

  • 5. Data: 2013-04-13 19:54:30
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-04-13 19:16, Andrzej Lawa pisze:
    > Co ma do tego premier??

    Akurat w tą aferę jest ździebko zamieszany :-)

    > Renta to nie emerytura.
    No to może to jest dyskryminacja. Czas domagać się równych praw skoro to
    takie modne. :-)

    > Primo: zwolnienie nie zwalnia od zaległości.

    Toć ja to wiem tylko tych zaległości by prawie nie było (1 rok)
    Nie miałem pojęcia że tych wyłączeń jest aż tyle.
    Wiem nieznajomość prawa... blebleble :-)
    Krajowa rada podobno może dużo w indywidualnych przypadkach.
    Dzwonić, pisać czy już po ptokach?

    PS. Piszę aferę. Jak znam życie to niedługo się rozpęta bo takie łatwe
    egzekwowanie kasy od najbiedniejszych (przypominam 700zł/mies.) na pewno
    wzbudzi sprzeciw społeczny. A jak wiadomo obecna władza dba o słupki.:-)

  • 6. Data: 2013-04-13 20:17:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 13.04.2013 19:54, z pisze:

    > Akurat w tą aferę jest ździebko zamieszany :-)

    Och?

    > No to może to jest dyskryminacja. Czas domagać się równych praw skoro to
    > takie modne. :-)

    Np. praw jazdy dla niewidomych?

    Ooo! Domagam się w takim razie becikowego na moje koty, a co! Są dla
    mnie jak dzieci ;->

    > Toć ja to wiem tylko tych zaległości by prawie nie było (1 rok)

    1500zł za rok? Coś kręcisz...

    > Nie miałem pojęcia że tych wyłączeń jest aż tyle.
    > Wiem nieznajomość prawa... blebleble :-)

    Nie "ble, ble" tylko czytaj a jak nie umiesz to poproś kogoś, kto umie.

    > Krajowa rada podobno może dużo w indywidualnych przypadkach.
    > Dzwonić, pisać czy już po ptokach?

    Skoro trafiło to do egzekucji przez fiskusa, to znaczy że wcześniejsze
    wezwania do zapłaty były rutynowo olewane.

    I nie wiem jak skład KRRiTV, ale ja byłbym stanowczo mniej przychylnie
    nastawiony do palantów, którzy wcześniej olewali spokojne wezwania, a
    lament zrobili dopiero, jak im ktoś konto zajął.

    > PS. Piszę aferę. Jak znam życie to niedługo się rozpęta bo takie łatwe
    > egzekwowanie kasy od najbiedniejszych (przypominam 700zł/mies.) na pewno
    > wzbudzi sprzeciw społeczny. A jak wiadomo obecna władza dba o słupki.:-)

    Każda władza w (tfu) demokracji dba o słupki. A że niestety każdy
    egoistyczny idiota może głosować, to skutki są jakie są.

    Np. marnowanie podatków na idiotów, którzy na terenach zalewowych nie
    pomyśleli o ubezpieczeniu od powodzi.

    Prywatnie mam nadzieję, że urząd nie popuści.

  • 7. Data: 2013-04-13 21:56:54
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-04-13 20:17, Andrzej Lawa pisze:
    > Ooo! Domagam się w takim razie becikowego na moje koty, a co! Są dla
    > mnie jak dzieci ;->

    Nie jedź po bandzie. Tam jest warunek 60 lat i niskie dochody. To jest
    pewna niekonsekwencja.

    > 1500zł za rok? Coś kręcisz...
    4 lata temu byłby już zwolniony od płacenia.

    > Np. marnowanie podatków na idiotów, którzy na terenach zalewowych nie
    > pomyśleli o ubezpieczeniu od powodzi.

    Nie generalizuj. Jakiś idiota dawał im na tym terenie pozwolenia na budowę.

    > Prywatnie mam nadzieję, że urząd nie popuści.

    Też jestem tego zdania.
    Albo wszystkim albo wcale. Jak płacić to normalnie wszyscy a nie taki
    bajzel. Co z tymi co nie płacili 10 lat. Gdzie sprawiedliwość :-)

  • 8. Data: 2013-04-13 22:01:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 13.04.2013 21:56, z pisze:

    > Nie jedź po bandzie. Tam jest warunek 60 lat i niskie dochody. To jest
    > pewna niekonsekwencja.

    Nie kłam. Tam jest warunek 60 lat i odpowiednio niska emerytura.

    > 4 lata temu byłby już zwolniony od płacenia.

    OIDP pod warunkiem zgłoszenia tego detalu. Nie automatycznie.

    > Nie generalizuj. Jakiś idiota dawał im na tym terenie pozwolenia na budowę.

    Nie idiota, tylko ktoś kto założył, że są dorośli, przytomni i wiedzą co
    robią.

    > Też jestem tego zdania.
    > Albo wszystkim albo wcale. Jak płacić to normalnie wszyscy a nie taki
    > bajzel. Co z tymi co nie płacili 10 lat. Gdzie sprawiedliwość :-)

    Zobowiązania podatkowe starsze niż 5 lat licząc od końca roku w którym
    powstały się z mocy prawa przedawniają. Z czym masz problem? Z liczeniem?

  • 9. Data: 2013-04-13 22:06:36
    Od: Jozef Stanin <g...@g...com>

    W dniu 13.04.2013 12:18, animka pisze:

    > Prawo do emerytury nie do renty, no i trzeba i?? na poczte i wyrejestrowa?.
    > 1500 z? to jest za 5 lat z odsetkami bo nie by?o wyrejestrowania.
    Czy można ściągać należność (długi) za 5 lat?
    Czy tu nie obowiązuje przedawnienie?

    --
    Bo my jesteśmy dziś mniej pazerni
    Roślinożerni, roślinożerni

    (Zenon Laskowik, ,,Z tyłu sklepu", 1980 r.)

  • 10. Data: 2013-04-13 22:20:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 13.04.2013 22:06, Jozef Stanin pisze:

    > Czy można ściągać należność (długi) za 5 lat?
    > Czy tu nie obowiązuje przedawnienie?

    Obowiązuje. Właśnie pięcioletnie.