    From: "boni & klajd" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Urlop
    Date: Wed, 2 Jan 2002 16:12:42 +0100

    > Na poczatku witam wszystkich grupowiczow.

    Witam także.

    > Moje pytanie:
    > Pracuje w pewnej firmie od kwietnia 2001 i wykorzystalem do 31.12.2001
    caly
    > urlop, ktory przyslugiwal mi po pol roku pracy (jest to moja pierwsza
    > praca). Chcialbym sie dowiedziec czy nowy urlop przysluguje mi dopiero po
    12
    > miesiacach pracy czy od poczatku nowego roku kalendarzowego ?

    Miałem identyczny problem :-) ale to dosłownie identyczny. Poszedłem do
    kadrówek u mnie w firmie i tak zaczęły plątać że sam się pogubiłem. Musiałem
    się z nimi pokłócić żeby mi w końcu odpowiedziały w jakimś jednym sensownym
    zdaniu. Odpowiedź jaką usłyszałem wydawała mi się trochę nie bardzo i miałem
    wrażenie że mnie najzwyczajniej oszukały. Zadzwoniłem do Ciotki, która jak
    się dowiedziałem, także jest kadrówką :-) i ona mi w końcu wyjaśniła.

    Urlop, który dostałeś w październiku (9 dni) możesz wykorzystać do końca
    marca 2002. Ty już wykorzystałeś wszystko także jak widzisz do końca marca
    nie masz już nic. Z początkiem roku 2002 nie dostajesz żadnych dni urlopu
    (pomimo że tak w sumie jest napisane w kodeksie pracy - to jest taki wyjątek
    :-). Dopiero będziesz mógł iść na urlop od początku kwietnia 2002 bowiem
    wtedy dostaniesz 9 dni (brakujące do pełnego wymiaru). Do końca 2002
    będziesz miał 9 dni a dopiero z początkiem roku 2003 dostaniesz pełny wymiar
    (18 dni).

    A poza tym to dowiedziałem się że to że po pół roku mamy pół wymiaru to
    wynika z czystej dobroduszności pracodawcy ;-)

    Tłumaczyłem Ci na moim przykładzie (jestem po liceum) jeżeli jesteś po
    studiach to tych dni jest chyba więcej o 2 (20). Dokładnie nie wiem bo to
    akurat mnie nie interesowało.

    A tak poza tematem - jaki fundusz emerytalny wybrałeś bo ja jeszcze tego nie
    zrobiłem i dopiero teraz przysłali mi ponaglenie z ZUSu.